handdator

Visa fullständig version : Frustrerad


lofito
2014-04-26, 17:04
Är så grymt frustrerad gällande min träning samt kost. Under det senaste
halvåret har jag inte tränat alls. Bodde i London ett tag och tryckte i mig en del
godsaker där. Innan jag flyttade till London så tränade jag på flitigt, 5 dagar
i veckan och försökte sköta proteinintaget någorlunda och käka bra. Detta
skedde ungefär 8-9 månader innan flytten till London. Ökade ofta i mina
övningar, men såg inte några direkt resultat på min kropp. Vet att man ska ha
tålamod och att det tar tid. Men jag ser många som tränar i ett år och får
grymma resultat. Jag får aldrig bort fettet kring magen oavsett hur fan lite
jag väger.

Just nu väger jag runt 78 kg, 178 cm lång. Har för mycket fett enligt mig själv
och skulle behöva ligga på runt 70-72 kg för att se någorlunda bra ut. Tränar
alltid själv då de flesta i min omgivning är för lata för att träna eller så tränar
de inte på samma gym.

Nu har jag bestämt mig för att VERKLIGEN gå in för detta. Har testat MAX
OT under 12 veckor och tyckte det fungerade bra. Ökade i stort sett varje
vecka och så. När jag var klar blev det ju typ flytt till London som sagt och
där gick allt åt helvete.

Nog med bortförklaringar. Jag står här och är redo för att påbörja ett nytt
kapitel i mitt träningsliv. Jag bor 1 minut ifrån gymmet så min tanke är att
jag ska spendera där 5 dagar i veckan. Jag älskar att träna. Jag vet att
man måste ha tålamod, men har man tränat ett par år, till och från och inte
ser resultat blir man till slut frustrerad.

Just nu väger jag för mycket och mår skit över det. Byxorna och tröjorna är
tajta och därför har jag tänkt att gå ner ett par kg innan jag påbörjar.
Sen vet jag inte om jag har problem med min matsmältning, men trots att
när jag tränar ligger inom kcal budget så märker jag att jag har SKITLÄTT,
och då menar jag VÄLDIGT lätt för att gå upp i vikt. Det är ingen ursäkt, men
är det något man bör söka upp hjälp för?

Jag är ett djur när det gäller mat och älskar att äta verkligen. Oavsett om det
är nyttigt eller onyttigt. När jag nu tar tag i träningen så kommer jag försöka
ändra min kost och pricka proteinintaget och alla andra grejer som behövs
för att öka muskelmassa.

Mitt mål är att gå ner ett par kg först och främst. Därefter vill jag bli mer
slim/ fit och hårdare. Jag vill se bra ut, ha former. Inte se ut som en slöfock.
Vill kunna visa mig ute på stranden med en schyst kropp. Men mina kilon
svänger fram och tillbaka under månadernas gång.

Känns deppigt och trist nu, men behöver hjälp med att komma igång. Vad bör
jag göra?

Yeahboy
2014-04-26, 17:23
Det där med att du har väldigt lätt att gå upp i vikt kan jag relatera till, lite i alla fall. Det var ett tag sedan jag också tyckte att jag hade det väldigt lätt för att gå upp i vikt, men då hade jag innan det deffat(snarare bantat) väldigt lågt på kalorier och kolhydrater. Varenda gång jag då åt mer avslappnat så flög vikten upp.

Jag slutade äta lite och lät vikten gå upp lite och märkte efter ett tag att mycket av vikten var vätska/glykogen/mat i magen. Fortsatte att äta och till slut slutade vikten gå upp och jag hamnade på balans. La still ett tag även om jag gärna ville tappa några kilon, men kände att det var viktigare att få tillbaka en mer normal metabolism.

Efter cirka 3 månader av att ligga stilla i vikt så började jag deffa igen, men på mer kalorier.

Testa att äta kring balans och lägg dig sedan på ett lagom underskott och träna på, testa dig fram och se vad som funkar för dig.

Deadandlivin
2014-04-26, 22:34
Prova Ben Pakulski's MI40 program. Absurt hur bra det fungerar. Längtar till nästa "bulk".
Det är mer än ett träningschema, strukturerar i princip om hela ditt sätt att träna.

Allting du vill och bör veta om träning samt kost är inkluderat. Kan kolla några klipp med honom på Youtube så förstår du vad jag menar.

Annars är det bara att hitta information från andra källor, program eller kanaler.
När jag började träna lärde jag mig jättemycket från Mike Chang's Sixpackshortcut kanal. Tycka vad man vill om killen men hans approach till träning är väldigt bra om man är nybörjare tycker iallafall jag.
Är du amatör/okunnig är kanske en lättare väg in de lite mer "broscienciga" källorna skonsammare.
Men varför inte bara ge allt nu i början, och om du då ska göra det, varför inte göra det optimalt?

Om målet endast är styrka och utseendet kommer i andra hand finns det en hel drös med styrkeprogramm på internet du kan kolla upp.

lofito
2014-04-26, 23:37
Saken är ju den att jag började gymma i mitten på 2011 och har sedan dess tränat både
seriöst och oseriöst blandat månaderna emellan. Så jag är inte ny. Men känns som att jag
aldrig hittar något som är optimalt. Så fort jag går upp och blir tjock tappar jag all
motivation och känner att träningen inte ger mig något då. För att när jag väl går in för det
så äter jag en hel del inom kcal budget med mycket protein, men på något jävla vis går
jag upp ändå.

Ska kika in Pakulskis program, tack Deadandlivin. Någon som har andra förslag?

Yeahboy
2014-04-27, 11:34
Saken är ju den att jag började gymma i mitten på 2011 och har sedan dess tränat både
seriöst och oseriöst blandat månaderna emellan. Så jag är inte ny. Men känns som att jag
aldrig hittar något som är optimalt. Så fort jag går upp och blir tjock tappar jag all
motivation och känner att träningen inte ger mig något då. För att när jag väl går in för det
så äter jag en hel del inom kcal budget med mycket protein, men på något jävla vis går
jag upp ändå.

Ska kika in Pakulskis program, tack Deadandlivin. Någon som har andra förslag?

Välj att inte gå upp i vikt då, lägg dig på balans ett tag och bara träna. Sen efter det kan du bestämma dig vad du vill göra.

Allting måste inte vara helt opti i heller, men om du verkligen gillar att träna så testa på ett p/p/L schema.