handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att få bort fett på magen.


Danneeeeee
2014-04-25, 23:09
Tjena allihopa!

Är en smal kille på 186 cm och 67 kg. Men fast jag är smal så har jag en hel del fett på magen, och bara där! Och är inte alls erfaren om träning, så tänkte kolla om ni vet något bra sätt att få väck fettet och se vältränad ut på magen?

Eftersom jag väger så pass lite så känns det inte som ett alternativ att ligga på massa kaloriunderskott, eftersom jag inte vill gå ner i vikt, utan bara bli av med magen.

Tackar på förhand för svar!

lillmesen
2014-04-25, 23:16
Hej!

Du behöver bygga muskler (inte bara på magen men på hela kroppen) och sedan ligga på kaloriunderskott så att du blir av med underhudsfettet (dock ej nödvändigtvis på samma gång som du har en muskelbyggande fas)

Det går inte att bestämma var kroppen ska förlora fett, det är du medveten om?

Danneeeeee
2014-04-25, 23:19
Hej!

Du behöver bygga muskler (inte bara på magen men på hela kroppen) och sedan ligga på kaloriunderskott så att du blir av med underhudsfettet (dock ej nödvändigtvis på samma gång som du har en muskelbyggande fas)

Det går inte att bestämma var kroppen ska förlora fett, det är du medveten om?

Så att först bygga muskler allmänt på kroppen sedan äta bra och ligga på kalorieunderskott är det som borde hjälpa? Det finns inget sätt att undvika att gå ner i vikt men ändå få vältränad mage? Är väldigt väldigt dålig på sånt här, så tacksam för all hjälp.

lillmesen
2014-04-25, 23:23
Så att först bygga muskler allmänt på kroppen sedan äta bra och ligga på kalorieunderskott är det som borde hjälpa? Det finns inget sätt att undvika att gå ner i vikt men ändå få vältränad mage? Är väldigt väldigt dålig på sånt här, så tacksam för all hjälp.

Det är väldigt svårt, och tidskrävande, att skriva ner A och O om styrketräning och fettförbränning här, så jag tipsar dig om sidan styrkelabbet.se där står det bra information på svenska.

Om du vill undvika att gå ner i vikt behöver du lägga på dig muskler, både rent allmänt och magmusklerna, sedan när du har gjort detta så kan du börja fundera på hur du kan dina muskler mer synliga

Danneeeeee
2014-04-25, 23:24
Det är väldigt svårt, och tidskrävande, att skriva ner A och O om styrketräning och fettförbränning här, så jag tipsar dig om sidan styrkelabbet.se där står det bra information på svenska.

Om du vill undvika att gå ner i vikt behöver du lägga på dig muskler, både rent allmänt och magmusklerna, sedan när du har gjort detta så kan du börja fundera på hur du kan dina muskler mer synliga

Ja okej, ska kolla in hemsidan! Tack så mycket för hjälpen!