handdator

Visa fullständig version : Shorts och tights


te1on
2014-04-24, 21:05
Har sett att många som styrketränar nu har långa tights under shortsen.
Tycker personligen att det ser ganska fjantigt ut.

Men finns det några fördelar med detta eller är det bara en utseende fråga?

pkv
2014-04-24, 21:21
Kan vara compression men kanske inte mår så bra av att visa sig i så tighta kläder.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Gober
2014-04-24, 21:34
Denna diskussion har varit uppe flera gånger. För en del är det kanske "mode" vad vet jag. Jag använder 2xu (när jag kör ben) för att jag tycker de är otroligt sköna och ger lite extra stöd. Däremot vill jag inte gå runt och visa "paketet" så därför använder jag shorts, ibland blir det för varmt så då får de andra på gymmet stå ut med mitt kön :D

När det gäller vad andra har på sig skiter jag totalt i vilket, bara du inte är skitig och stinker gammal svett.

Sheogorath
2014-04-24, 21:39
Inte OK Gober. Skärp dig.

ddavid
2014-04-24, 21:47
Däremot vill jag inte gå runt och visa "paketet" så därför använder jag shorts, ibland blir det för varmt så då får de andra på gymmet stå ut med mitt kön :D

xD

Tights är skönt och snyggt. Mindre skönt och snyggt blir det däremot då kalsongerna under korvar och har sig. Då har man som jag ser det tre alternativ;

1) Gå runt i gymmet och försök undvika tänka på att kalsongkorvigheten syns genom tightsen
2) Gå runt i gymmet med tights utan något under (kommando helt enkelt) och visa upp hela härligheten. Nåja, nästan iallafall. Lite lämnar man ju ändå åt fantasin.
3) Ha shorts utanpå tightsen. Har du kalsonger under så syns inte kalsongkorvigheten, och går du kommando syns inte manligheten. Tadaaa!

Edit; Väljer man alternativ 3 finns ju också möjligheten att gå kommando och dra av sig shortsen vid de tillfällen man vill impa lite extra - då någon snygging går förbi exempelvis.

arthax
2014-04-24, 21:47
Sjukdom.

Sheogorath
2014-04-24, 21:54
xD

Tights är skönt och snyggt. Mindre skönt och snyggt blir det däremot då kalsongerna under korvar och har sig. Då har man som jag ser det tre alternativ;

1) Gå runt i gymmet och försök undvika tänka på att kalsongkorvigheten syns genom tightsen
2) Gå runt i gymmet med tights utan något under (kommando helt enkelt) och visa upp hela härligheten. Nåja, nästan iallafall. Lite lämnar man ju ändå åt fantasin.
3) Ha shorts utanpå tightsen. Har du kalsonger under så syns inte kalsongkorvigheten, och går du kommando syns inte manligheten. Tadaaa!

Edit; Väljer man alternativ 3 finns ju också möjligheten att gå kommando och dra av sig shortsen vid de tillfällen man vill impa lite extra - då någon snygging går förbi exempelvis.

Vilket får vägas mot att förlora hela sin pondus och värdighet.

slo
2014-04-24, 21:59
Jag kör med det, och jag har faktiskt inte tänkt på att folk kanske tar illa upp eller stör sig på det. För mig är det för att jag ständigt fryser, det gäller inte bara benen, men för att försöka hålla så mycket värme uppe som möjligt så inbillar jag mig att tightsen hjälper mig med detta.

Och ja, jag kör shorts över.

mela
2014-04-24, 22:07
xD

Tights är skönt och snyggt. Mindre skönt och snyggt blir det däremot då kalsongerna under korvar och har sig. Då har man som jag ser det tre alternativ;

1) Gå runt i gymmet och försök undvika tänka på att kalsongkorvigheten syns genom tightsen
2) Gå runt i gymmet med tights utan något under (kommando helt enkelt) och visa upp hela härligheten. Nåja, nästan iallafall. Lite lämnar man ju ändå åt fantasin.
3) Ha shorts utanpå tightsen. Har du kalsonger under så syns inte kalsongkorvigheten, och går du kommando syns inte manligheten. Tadaaa!

Edit; Väljer man alternativ 3 finns ju också möjligheten att gå kommando och dra av sig shortsen vid de tillfällen man vill impa lite extra - då någon snygging går förbi exempelvis.

Men alltså. Stör du dig på att kalsongkanten syns när du är på gymmet så borde du nog fokusera mer på att träna och mindre på småsaker. :MrT:

Jag kan fatta att min stör sig på saker som är obekväma eller som hindrar ens träning, men rent estetiska saker?

Gober
2014-04-24, 22:19
Inte OK Gober. Skärp dig.

För små ben då? Berättigar inte det användande utav shorts? :D

Ristretto
2014-04-24, 22:38
Man ska inte förstöra tightsen med att dra på ett par shorts utanpå. Show your glutes!

Fartman
2014-04-24, 22:43
Många tightsmodeller (både långa och korta) är ju faktiskt snarare funktionsunderkläder än tänkta som yttersta plagg. Då ser det typ ut som att man glider runt i kalsonger eller långkallingar om man kör enbart tights. Vissa modeller har tex ett nät i skrevregionen för bättre ventilation och dom är ju direkt oanständiga att köra med utan något ovanpå.
Annars kan jag väl tänka mig att man vill ha lite extra värme runt låren.
En till anledning kan vara så enkel att man vill ha fickor och tightsen saknar det.

Många kör säkert så bara för att dom tycker det ser bra ut. Det är inte speciellt uppseendeväckande att folk vill se bra ut även på gymmet faktiskt.

Sheogorath
2014-04-24, 22:47
Många tightsmodeller (både långa och korta) är ju faktiskt snarare funktionsunderkläder än tänkta som yttersta plagg. Då ser det typ ut som att man glider runt i kalsonger eller långkallingar om man kör enbart tights. Vissa modeller har tex ett nät i skrevregionen för bättre ventilation och dom är ju direkt oanständiga att köra med utan något ovanpå.
Annars kan jag väl tänka mig att man vill ha lite extra värme runt låren.
En till anledning kan vara så enkel att man vill ha fickor och tightsen saknar det.

Många kör säkert så bara för att dom tycker det ser bra ut. Det är inte speciellt uppseendeväckande att folk vill se bra ut även på gymmet faktiskt.

Då får man väl köpa andra tights? Eller nu är jag nästan lite för liberal: tights är ju sjukt Crossfit bara det. Cykelbyxor ska det vara.

monsa123
2014-04-24, 23:18
Otroligt löjligt. De flesta jag ser är ändå taniga som fan. Chicken legs most likely.

Matsa
2014-04-24, 23:22
Jag har ofta långbyxor över mina neoprentights, mest för att byxorna absorberar en del svett. Kör jag i bara tightsen blir det en pöl så fort jag suttit någonstans. Det är dock lite skillnad på tjocka neoprentights och vanliga tunna tights/trikå.

moz81
2014-04-25, 00:05
xD

Tights är skönt och snyggt. Mindre skönt och snyggt blir det däremot då kalsongerna under korvar och har sig. Då har man som jag ser det tre alternativ;

1) Gå runt i gymmet och försök undvika tänka på att kalsongkorvigheten syns genom tightsen
2) Gå runt i gymmet med tights utan något under (kommando helt enkelt) och visa upp hela härligheten. Nåja, nästan iallafall. Lite lämnar man ju ändå åt fantasin.
3) Ha shorts utanpå tightsen. Har du kalsonger under så syns inte kalsongkorvigheten, och går du kommando syns inte manligheten. Tadaaa!

Edit; Väljer man alternativ 3 finns ju också möjligheten att gå kommando och dra av sig shortsen vid de tillfällen man vill impa lite extra - då någon snygging går förbi exempelvis.

4) Y-front.

exor
2014-04-25, 05:57
Händer några gånger under året att jag har tights på gymmet. För några år sedan hade jag det varje dag men när alla andra började med det så blev det töntigt.

arthax
2014-04-25, 08:40
Då får man väl köpa andra tights? Eller nu är jag nästan lite för liberal: tights är ju sjukt Crossfit bara det. Cykelbyxor ska det vara.

Perfekt när man kör bänk att ha cykelbrallor med extra padding i röven. Vinner lätt 5-10cm lyftväg bara där :D