handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träningsschema!


SnöMan
2014-04-24, 17:35
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle skriva eller göra inlägget då jag är ny här på forumet men men. :)

Jag har börjat träna mer seriöst nu och skulle behöva hjälp med mitt schema.
mitt mål med träningen är att bli mer atletisk och inte bygga så grova muskler som jag gjorde förr. Har allmän haft väldigt lätt för att bygga muskler och mina biceps verkar växa bara av att jag tittar på en hantel.
Det jag vill med min träning är som sagt bli mer atletsikt. Jag har infogat mitt träningschema som jag håller på att skissa fram och skulle behöva hjälp med att slipa på själva upplägget och få hjälp med hur många reps och set jag ska göra. jag har i schemat skippat biceps då jag tycker jag får tillräcklig stimulans från andra övningar + jag vill inte att mina bowlingkulor ska bli ännu större är en annan anledning.
Jag hade i plan att träna bröst två gånger var av Pass 4 är mer inriktat på styrka i bänkpressen.

Måndag

Pass 1

Benböj/utfall
Benpress
Lårcurl
Hamstring
vader
Mage

Tisdag

Pass 2

Hantelpress
Sne hantelpress
Flys
Triceps övning
Axlar


Onsdag vila

Torsdag

Pass 3

Marklyft
Kabelrodd
Latsdrag
Rygglyft
Mage

Fredag

Pass 4

Bänkprass (pyramidset)
Snebänk
Bröst kabelmaskin
Axelpress
Hanellyft åt sidan

Så jag skulle uppskatta hjälp


Med vänliga hälsningar


SnöMan :)

Jobbigt
2014-04-24, 18:08
Jag hade personligen i det upplägget gjort om fredagens extra bröstpass till ett helkropps pass så alla delar får sitt iaf 2ggr. Sen hade jag nog lagt triceps övningen efter axlar (beroende på vilken axelövning det är) om det är pressar kan det ju vara skönt att inte tagit ut sina triceps innan.

Om du ska köra ett extra enbart bröstpass tycker jag du borde lägga in lite roddar där med så du inte får problem med axlarna

SnöMan
2014-04-26, 23:58
Om jag gör om fredagspasset till helkropps pass hur skulle det typ se ut iså fall (förslag på övningar)?

Tack för svar! =)

lillmesen
2014-04-27, 06:12
du kör redan mark och roddar på torsdagen (pass3) så att köra helkropp med roddar på fredagen är inte en bra ide.