handdator

Visa fullständig version : Måltiderna innan träning


XXXL
2014-04-24, 14:39
Känner ni av att ni behöver ha X antal måltider i magen innan ni kan träna, har ni provat äta 3 gånger och sen 6 och märkt skillnad?

Jag tycker mig känna att det är skillnad på när man vaknat lite senare än man tänkt sig och då missat 2-3 mål men det kanske bara är hjärnspöken.

Finns det några studier eller belägg på det här och kanske vad som mer specifikt sker i kroppen?

Dreas
2014-04-24, 14:45
Vaknat senare och sen inte riktigt prestera som man ska måste ju inte bero på kosten.

Om jag sköter allt under dagen bra så gör kosten före träningen under dagen inte så stor skillnad för prestationen. Men ju mindre mat jag äter desto vettigare känns lite malto + EAA/Vassle före.

Carlo Fatface
2014-04-24, 17:43
Ju mer mat innan desto bättre pass.
Därmed inte sagt att det nödvändigtvis går dåligt på morgonen efter ett mål,men det blir inte riktigt samma sak. Iaf för mig.

R Scarpa27
2014-04-24, 19:22
känn efter om du har energi? annars ät en stund innan något lätt alternativt några få timmar före (stor portion) det där känner du bäst själv =) bra energi ger ju bra träning.

vissa dagar kör jag fastande då energin finns, vissa dagar behöver jag extra innan träning.
sen beror ju mycket på vilken tid man tränar osv osv =) som sagt det där känner du bäst själv och behöver inte gå efter några speciella tider eller antal måltider per dag.

något som funkar kanon är att kolhydratsladda ordentligt kvällen innan kan ge extra energi hela dagen därpå (för mig)