handdator

Visa fullständig version : Ont av Kreatine?


.:IronPumper:.
2004-03-20, 18:18
Hejsan!

Jag och min bror började käka Creatine Pyruvate™ (kapslar) http://www.muskelpiraten.com/bilder/creatinpyruvate.jpg Och efter några dagar märkte både jag och min bror att det kändes som det satt fast typ ett kycklingben långt ner i halsen, nästan i bröstet. Det är värst för min bror, han har väldigt ont när sväljer medans jag bara kännt av det lite ibland. Kan detta orsakas av Kreatinet eller är det bara av en ren slump att både jag och min bror har känner dem syntomen sammtdigt? Nån som vet?

Tack på förhand!

Pdaddy
2004-03-20, 18:31
Det är nog inte Kreatinet utan Puruvatet ;)

Puruvatet är rätt surt, svälj tabletterna me nån mer trögflytande vätska (filmjölk tex) så att tabletterna värkligen kommer ner ordentligt och inte börjar lösas upp vid magmunnen..

Thats my 50 cent

Marcus

Creatinus Enormus
2004-03-20, 20:56
Japp... Satsar också på att det bråkar vid magmunnen. Kan väl även vara nån magknip från kreatinet, men den brukar släppa om man klunkar en halvliter vatten...

aliquis
2004-03-20, 22:36
scitec kör väl med creapure också så ingen kan väl komma och säga att det e skitkreatin heller.

.:IronPumper:.
2004-03-20, 23:57
Tackar och bugar för svaren!!!! Vad hade man gjort utan kolozzeum? hehe:hbang:

Pez
2004-03-21, 02:09
Låter som vanlig halsbränna... inte ovanligt när man käkar nåt surt som kreapyr.

Aliquis - Det man kan ifrågasätta är väl ekonomin i att köpa kreatin/kreapyr på kapslar.

/pez

.:IronPumper:.
2004-03-21, 22:11
Originally posted by Pez

Aliquis - Det man kan ifrågasätta är väl ekonomin i att köpa kreatin/kreapyr på kapslar.

/pez

Kapslar är kanske inte det billigaste alternativet, men det finns inte nått jobbigare/äckligre än att försöka trycka i sen ett glas juice med kreatin som inte löser sig. Kapslar är mkt smidigare tycker jag då.

Pez
2004-03-21, 23:41
Originally posted by .:IronPumper:.


Kapslar är kanske inte det billigaste alternativet, men det finns inte nått jobbigare/äckligre än att försöka trycka i sen ett glas juice med kreatin som inte löser sig. Kapslar är mkt smidigare tycker jag då.

5-10gr kreatin i vatten är ju inte värre att dricka än...tjaa..vatten?
Kreatinpyruvat och citrat är inte mycket värre.

Betalar inte dubbla priset för hälften av produkten..som man oftast får med kapslat kreatin. Innehåll, pris?

/pez

.:IronPumper:.
2004-03-23, 17:46
Originally posted by Pez


5-10gr kreatin i vatten är ju inte värre att dricka än...tjaa..vatten?
Kreatinpyruvat och citrat är inte mycket värre.

Betalar inte dubbla priset för hälften av produkten..som man oftast får med kapslat kreatin. Innehåll, pris?

/pez

Jasså, jag tycker att det är som att dricka grus... Det löser sig inte precis i vatten... Det gäller att dricka det jävligt snabbt efter man rört om, annars ligger allt kreatin på botten ;) och det är inte mungott precis ;) hehe

z_bumbi
2004-03-23, 17:55
Originally posted by .:IronPumper:.


Jasså, jag tycker att det är som att dricka grus... Det löser sig inte precis i vatten... Det gäller att dricka det jävligt snabbt efter man rört om, annars ligger allt kreatin på botten ;) och det är inte mungott precis ;) hehe

Lös det i ett halvt glas ljummet vatten, rör kraftigt tills det löst sig och sen är det bara att hälla i sig.

.:IronPumper:.
2004-03-23, 22:24
oki:D