handdator

Visa fullständig version : Valkompassen 2014


Tricce
2014-04-24, 13:29
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/3492856.svd

Kör hårt! Stämmer det med vad ni trodde ni ville rösta på?
Jag fick Kd, har aldrig ens tänkt tanken.

qozmox
2014-04-24, 13:37
miljö och vänstern fick båda 77% på plats 1.

enligt den där är jag mindre moderat än sverigedemokrat.

awesomooo
2014-04-24, 13:39
Fick också KD

Juxta
2014-04-24, 13:41
Stämde bra, även om jag tycker att kompassen var lite vansklig.

Dreas
2014-04-24, 13:47
SD eller FP. Första gången blev det SD med rätt så klar marginal. Sen gjorde jag om med lite mer klara svar där jag annars velade lite. Blev då FP.

Verkar stå rätt långt ifrån rött, men lite för många frågor för min del.

Mer kärnkraft, skolan ska vara mer statlig och det var väl vad jag bryr mig mest om. ROT får gärna vara kvar och skatten lika låg som nu. Är trots allt husägare.

edit: 50% FP.

agazza
2014-04-24, 13:49
60 vänster 50 miljö

Det var kanske 6 viktiga frågor och sedan WT frågor. Hur ska jag välja svar för att bli Sverigedemokrat? Går det ens?

speedy83
2014-04-24, 13:49
Hmm jag fick SD på 57% och närmast därefter FP på 44%

Kanske dags att se över sitt gamla "rutin"röstande :)

Dreas
2014-04-24, 13:51
60 vänster 50 miljö

Det var kanske 6 viktiga frågor och sedan WT frågor. Hur ska jag välja svar för att bli Sverigedemokrat? Går det ens?Svarar delvis på en massa saker och är emot Euro och för värnplikt?

billmaier
2014-04-24, 13:52
Sd

mela
2014-04-24, 13:52
71% moderat, som jag inte tänkt rösta på ;D
69% på KD och FP
64% på C

Under 20% på den rödgröna röran.

agazza
2014-04-24, 13:53
Svarar delvis på en massa saker och är emot Euro och för värnplikt?

jag gjorde det, och var totalt med kärnkraften, men fick ändå miljöpartiet

Victorsnya
2014-04-24, 13:57
Verkar inte stämma alls med hur jag valde.

Ajemän
2014-04-24, 14:03
Sverigedemokrat. Jag gillar Sverige.

MrLomax
2014-04-24, 14:05
Folkpartiet 60%
Sverigedemokraterna 53%
Moderaterna 52%
Kristdemokraterna 45%
Centerpartiet 42%
Miljöpartiet 37%
Vänsterpartiet 35%
Socialdemokraterna 34%


Beror ju mycket på vilka frågor man ställs mot. Det finns väldigt många saker som jag gillar med miljöpartiet t ex. Och flest sakfrågor som jag har mest "avsky" mot är sakfrågor som Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet står starkt för. Jag skulle aldrig rösta på Vänsterpartiet, Kristdemokraterna eller Sverigedemokraterna. Socialdemokraterna är jag jävligt tveksam till också.

Moderaterna känns inte skoj heller.

Kvar är alltså Folkpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet för mig.
Hummm jag tror fan det blir sofflocket eller blankt för mig.

Tricce
2014-04-24, 14:09
Folkpartiet 60%
Sverigedemokraterna 53%
Moderaterna 52%
Kristdemokraterna 45%
Centerpartiet 42%
Miljöpartiet 37%
Vänsterpartiet 35%
Socialdemokraterna 34%


Beror ju mycket på vilka frågor man ställs mot. Det finns väldigt många saker som jag gillar med miljöpartiet t ex. Och flest sakfrågor som jag har mest "avsky" mot är sakfrågor som Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet står starkt för. Jag skulle aldrig rösta på Vänsterpartiet, Kristdemokraterna eller Sverigedemokraterna. Socialdemokraterna är jag jävligt tveksam till också.

Moderaterna känns inte skoj heller.

Kvar är alltså Folkpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet för mig.
Hummm jag tror fan det blir sofflocket eller blankt för mig.

Får man fråga vad det är du gillar med Miljöpartiet?

TIMPA
2014-04-24, 14:11
51 % SD, 46 % Vänsterpartiet, sedan folk & miljö på 41 % .. ae vettifan.

XXXL
2014-04-24, 14:12
Sverigedemokraterna 56%
Kristdemokraterna 43%
Folkpartiet 43%
Socialdemokraterna 35%
Moderaterna 32%
Miljöpartiet 31%
Centerpartiet 30%

Tyrwing
2014-04-24, 14:17
SD 61%
KD 50%
VP 42%

Vart är valet "Dra åt helvete med er jävla mafia(TV)-licens?"

Sitter fortfarande och scannar partier fram till valdagen. Min tilltro till politiker är väldigt låg. :)

MrLomax
2014-04-24, 14:29
Får man fråga vad det är du gillar med Miljöpartiet?
Det liberala tänket. Hur man ser på sexuellt avvikande personer, human invandringspolitik, mer resurser till skola och vård, högre skatter på miljöförstörande saker...

Dreas
2014-04-24, 14:31
Det liberala tänket. Hur man ser på sexuellt avvikande personer, human invandringspolitik, mer resurser till skola och vård, högre skatter på miljöförstörande saker...Högre skatter på bilar vilket är ett måste på landsbygden för att kunna ta sig någonstans... Emot kärnkraft där det borde läggas mer pengar för att kunna återanvända det restavfall som finns.

Pudzianovski
2014-04-24, 14:37
Inte så oväntat men ändå oväntat! Ganska små skillnader och många nära varandra.

V 54%
S 51%
SD 47%
MP 44%
C 37%
KD 35%
M 24%
FP 24%

Juxta
2014-04-24, 14:39
Jag tycker det borde stå vilka partier som står för vilka saker i de olika frågorna som presenteras.

Dreas
2014-04-24, 14:40
Jag tycker det borde stå vilka partier som står för vilka saker i de olika frågorna som presenteras.Det håller jag med om! :)

FoxCharlie
2014-04-24, 14:45
Ditt resultat:
Sverigedemokraterna 65%
Kristdemokraterna 56%
Centerpartiet 47%
Folkpartiet 46%
Moderaterna 44%
Miljöpartiet 34%
Socialdemokraterna 30%
Vänsterpartiet 28%

Viktigaste frågorna valde jag:
Flyktingmottagande
Kärnkraft
Värnplikt

FoxCharlie
2014-04-24, 14:45
Jag tycker det borde stå vilka partier som står för vilka saker i de olika frågorna som presenteras.

Varför? Då kommer du ju välja "rätt" parti istället för rätt svar. ;)

Juxta
2014-04-24, 14:49
Varför? Då kommer du ju välja "rätt" parti istället för rätt svar. ;)

Hehe, tänkte mer på om det verkligen var en fråga jag prioriterade framför alla andra så kunde jag se vilket parti som stod var i den frågan och därmed bestämma mig lättare.

Pudzianovski
2014-04-24, 14:52
Tyckte personligen att en del frågor var riktigt puckade :d

Man får väl ta det för var det är, en enkel valkompass :n00b

Arf Pingvin
2014-04-24, 15:20
Jag tror ni har missförstått syftet med en valkompass .

Red Apple
2014-04-24, 15:43
Miljöpartiet är ett gäng tomtar, så det lär väl bli V i år ;) Eller så röstar jag bara blankt som jag planerat från första början.

Miljöpartiet 57%
Vänsterpartiet 56%
Socialdemokraterna 48%
Sverigedemokraterna 38%
Centerpartiet 35%
Kristdemokraterna 31%
Moderaterna 25%
Folkpartiet 25%

MrLomax
2014-04-24, 15:43
Högre skatter på bilar vilket är ett måste på landsbygden för att kunna ta sig någonstans... Emot kärnkraft där det borde läggas mer pengar för att kunna återanvända det restavfall som finns.
Ja kärnkraftsgrejen håller jag inte med om. Jag sa inte att allt var bra med MP heller.

Högre skatter på bilar är väl ok, men landsbygden måste kompenseras med lägre skatter på arbete.

421
2014-04-24, 15:49
Varför svenskar så rädda vara arga om sverige? Man har åsikt mycket (speciellt skatt) men inte så mycket om sverige.

Heddaway
2014-04-24, 16:20
SD 54% sen var mina åsikter lite väl utspridda men SD fick totalen som beräknat.

likt
2014-04-24, 16:23
(v) 90%

Röstar inte

Wormzie
2014-04-24, 16:27
Vänsterpartiet 67%
Socialdemokraterna 64%
Miljöpartiet 62%
Moderaterna 33%
Kristdemokraterna 31%
Folkpartiet 28%
Centerpartiet 24%
Sverigedemokraterna 0%

stämmer faktiskt ganska bra med vad jag förväntade mig. viktigaste frågorna enligt mig är vinster inom välfärd och skola. gillar inte hur utvecklingen ser ut just nu.

Trouble
2014-04-24, 16:29
Blev lite förvånad nästan, men SD vart det på 51%. Roger that, SvD

Lem
2014-04-24, 16:39
(v) 90%

Röstar inte

Varför ska du inte rösta?

Fick V som planerat.

likt
2014-04-24, 16:42
Varför ska du inte rösta?

Fick V som planerat.

För att valet är ett skådespel.

Lem
2014-04-24, 16:51
För att valet är ett skådespel.

Du har en poäng. Men antar att du är röd (?) Isf måste du ju rösta för att slippa den politik sverige har idag, trotts att de knappt är skillnad på blocken..

likt
2014-04-24, 16:58
Du har en poäng. Men antar att du är röd (?) Isf måste du ju rösta för att slippa den politik sverige har idag, trotts att de knappt är skillnad på blocken..

Nä, nattsvart!

KalleTeodor
2014-04-24, 17:01
närmast SD. längst ifrån V

Exdiaq
2014-04-24, 17:13
Uselt test och usla frågor. Partiet jag funderar på att rösta på i EU- och riksdagsval fanns inte ens med.

http://i61.tinypic.com/vrehyf.png

Alexton
2014-04-24, 17:16
KD högst och precis under SD. Tyvärr har vi inga liberala partier så frågorna kändes inte specielt aktuella för mig förutom kärnkraften.

Exdiaq
2014-04-24, 17:17
[...] human invandringspolitik, mer resurser till skola och vård, högre skatter på miljöförstörande saker...

Vill du betala för dessa kalas är du nog mer än välkommen att betala extra skatt. Tror inte Skatteverket säger nej till det!

Fordon
2014-04-24, 17:29
SD 77%
KD 52%
C 44%
Moderaterna 41%
Folkpartiet 38%
Miljöpartiet 34%
Vänsterpartiet 31%
Socialdemokraterna 30%

Warmonger
2014-04-27, 05:43
SD 55% ja då funkar väl den hyfsat då höhö fast jag e 100% SD

Armed Dingo
2014-04-27, 09:26
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/ja5y9u2a.jpg

Centern på tredje plats?

Undrar hur de fick in moderaterna på andra plats när jag valde flyktingmottagande, euro och NATO som kärnfrågor och var starkt emot dem alla tre.

Armed Dingo
2014-04-27, 09:39
SVTs valkompass för EU valet: http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/yzytagu5.jpg

aijou
2014-04-27, 09:42
https://dl.dropboxusercontent.com/u/22514048/Valkompassen.jpg

bubbs
2014-04-27, 09:51
Jag fick ungefär samma procent på MP,V och SD(??). MP och V brukar hamna lika när jag gör de där men SD var nytt och verkligen inte min kopp the.

Körde vidare och fick betygsätta förtroendet för politikerna och då blev det MP/V och kristdemokraterna (Jag tycker Göran Hägglund framstår som rätt skön gubbe i vissa intervjuer, men partiet i sig är inga favoriter).

Squidh
2014-04-27, 09:56
Jag tycker den var lite buggig den där valkompassen. Jag som inte har jättestor koll på de olika frågorna fick bara svara "ingen aning" tre gånger. Vilket medförde att jag "tvingades" svara på frågor som jag kände att jag inte hade tillräckligt stor kunskap inom. Vilket troligtvis förvred bilden lite grann.

Dessutom var flera frågor felställda enligt mej. Exempelvis frågan "Bör kvinnor kvoteras in bolagsstyrelser" så svarade jag "Helt emot". Hade frågan varit ställt som "Bör män kvoteras in i bolagsstyrelser" så hade jag också svarat "helt emot". Jag är alltså emot kvotering och inte emot kvinnor. Jag vet inte om sådana här valkompasser tar sådant här i fråga, någon som vet?

Armed Dingo
2014-04-27, 10:43
Jag fick ungefär samma procent på MP,V och SD(??). MP och V brukar hamna lika när jag gör de där men SD var nytt och verkligen inte min kopp the.

Körde vidare och fick betygsätta förtroendet för politikerna och då blev det MP/V och kristdemokraterna (Jag tycker Göran Hägglund framstår som rätt skön gubbe i vissa intervjuer, men partiet i sig är inga favoriter).
För det är ju det viktigaste när man röstar vem som ska bestämma ett lands framtid. Att gubben är skön.

Ger det dig någon slags samhörighetskänsla med gubben? Känns det som att det är du som sitter med all makt då eller hur fungerar det?

Och att upptäcka att man faktiskt sympatiserar en del med SD är ju hemskt. Måste lita mer på vad media säger om dem än deras eget partiprogram annars vet man inte vad som kan hända.

Herregud.

Exdiaq
2014-04-27, 10:51
SVTs valkompass för EU valet: http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/yzytagu5.jpg

Aningen bättre kompass. Men inte mycket.

Armed Dingo
2014-04-27, 11:00
Vill ta tillbaka av mitt inlägg mot Bubbs. Han sa inte att det var viktigast att gubben man röstar på är skön.

Exdiaq
2014-04-30, 21:07
Vi lagar Valkompassen

Nu har vi kommit till den välsignade årstid då tidningarna börjar sprida valglädje omkring sig. Vi provade SvD:s Valkompass för att få veta vad vi tycker och för att få vägledning om vilket av de åtta socialdemokratiska partierna vi bör rösta på. Måste erkänna att vi kände oss lite instängda i frågorna då alla svarsalternativen var av typen ”Ska staten vara blå, gul, grön eller röd?” Vi saknade mer nyanserade alternativ som ”Lägg ner omedelbart”. Enligt spelreglerna ska alla frågor besvaras med något av följande fem svar:

Instämmer helt
Instämmer delvis
Delvis emot
Helt emot
Ingen åsikt (får man ha i max tre frågor)
Här nedan följer en reparerad version av valbarometern. För varje fråga presenteras ett lite mer frihetligt svarsalternativ.

1. Staten ska överta huvudansvaret för skolan.

Nej, inte heller ska kommuner, landsting eller någon annan byråkratorganisation ”ansvara för skolan”. Skolplikten ska avskaffas, liksom skattefinansiering, och statliga läroplaner. De föräldrar som vill ha sina barn i någon form av skola (torde vara majoriteten) väljer skola, lärare, pedagogisk inriktning och värdegrund i enlighet med familjens egen filosofiska och religiösa övertygelse.

2. Monarkin ska avskaffas.

Behöver inte avskaffas. Samma som med skolan: Den som vill ha den betalar för den (idag ca 15 kr per invånare och år). Samma med regering och riksdag: Den som vill ha betalar för det. Men om monarkin nödvändigt ska avskaffas bör man först avskaffa riksdag och regering emedan dessa institutioner är betydligt skadligare och dyrare i drift för samhället.

3. Sverige ska tillåta licensjakt på varg.

Ska ”Sverige” tillåta en begränsning, dvs. licensjakt? I en fri värld respekt för ägande en grundpelare. I en sådan får man självklart jaga villebråd på sin egen mark, inklusive varg, kronhjort och kronofogdar. I en ofri värld bestämmer andra vad man får göra på sin egen mark. Frågan bör istället lyda: Ska ”Sverige” respektera äganderätt?

4. Hårdare straff krävs för att motverka brottslighet.

Absolut, alla politiker bör i enlighet härmed låsas in på vatten och bröd tills de betalat tillbaka allt vad de har stulit från undersåtarna. Därefter torde de vara mogna att överge brottets bana och skaffa hederlig försörjning. Ett stort problem är förstås definitionen av brottslighet. En bra början vore därför att riva ut de 99 procent av Svea Rikes lag som baserar sig på omvänd moral; bort med allt som klassar fredliga handlingar som brott, och bort med allt som legaliserar kriminella handlingar under benämningen ”offentlig administration”.

5. Kärnkraften ska byggas ut.

Ingen aning. Konsumenterna bestämmer genom att rösta med plånboken. Om kärnkraftverken har råd att betala investeringar, försäkringar för olyckor, kostnader för förvaring av uttjänt bränsle, forskning/utveckling, utbildning, etc. och fortfarande kan göra vinst på producerad elkraft så ska det inte finnas några hinder för deras verksamhet. I en ofri värld är det politiker och producenten som bestämmer. I en fri värld är det konsumenten som bestämmer.

6. Föräldraförsäkringen ska i lag delas lika mellan föräldrarna.

Det ska inte finnas någon våldsfinansierad föräldraförsäkring. Den är ett verktyg för det slags politisk manipulation som kallas ”familjepolitik”. Folk ska givetvis behålla alla sina intjänade pengar och kan därefter själva välja vem som ska fostra barnen, var och hur länge. Den som inte har några barn ska inte tvingas betala för andra. I en fri värld är det osannolikt att riktiga försäkringsbolag skulle erbjuda ”föräldraförsäkring”, risken för att bli förälder skulle antagligen överlämnas till att hanteras av parterna själva.

7. Värnskatten ska avskaffas.

Instämmer helt. (Befintligt svarsalternativ duger.) Vi diskriminerar ingen skatt, alla skatter ska bort.

8. Rut-avdraget ska avskaffas.

Absolut, så fort skatterna är avskaffade. Innan dess ska alla avdrag behållas och utökas på bred front.

9. Sverige ska bli medlem av Nato.

Vem är Sverige? I en fri värld finns ingen kollektivanslutning. Den som vill vara medlem av Nato kan personligen teckna medlemskap, sätta in avgiften på lämpligt pluskonto och invänta medlemskort på posten.

10. Det ska vara svårare att starta friskolor.

Alla skolor ska vara fria, inga skolor ska betalas med skatt. Se svar 1.

11. Alla kommuner ska ta emot flyktingar.

Den person som vill ta emot flyktingar får hysa dem i sitt eget hem, alternativt betala för en bostad där de kan få bo. Det är en god gärning. Ingen ska dock tvingas ta emot flyktingar, eller betala för det.

12. Sverige ska övergå till Euro.

Den som vill handla med Euro, dollar, bitcoin, thailändska Baht, riksdaler, guld, silver, djurhudar, whisky eller pärlor ska givetvis få göra det. Om någon köper en glasspinne behöver ingen annan än försäljaren lägga sig i hur köparen betalar. I väntan på ett fritt samhälle ter det sig dock oklokt att hoppa på det sjunkande skepp som Eurozonen utgör.

13. Våldtäktslagen ska skärpas genom krav på samtycke.

Sexuellt umgänge utan samtycke är per definition våldtäkt. Men det kunde nästan vara värt humorn att se staten utfärda blanketthäften till varje byxmyndig kvinna, eller bygga upp en samtyckes-registrerings-sajt autentiserad med Bank-ID och administrerad av FRA.

14. Sverige behöver fler enkla jobb.

Det är mycket möjligt, såvida företag vill erbjuda dem. Det finns i varje givet ögonblick oändligt med jobb som behöver utföras, och alla arbetslösa ungdomar och invandrare i landet skulle lätt kunna få försörjning om de tilläts erbjuda sina tjänster till ett pris som kunder är villiga att betala. Vilket de inte får idag. När skolobligatoriet avskaffas kan ännu fler försörja sig i tidigare ålder vilket kommer innebära att ännu fler enkla jobb kommer kunna utföras av ungdomar och barn.

15. Sverige ska införa extraskatt på köttkonsumtion.

Bortsett från att ingen fortfarande vet vem ”Sverige” är och var han/hon/hen bor, så återigen: Vi diskriminerar ingen skatt, de ska alla bort, och framför allt ska inga nya införas.

16. Vinster i välfärden ska tillåtas.

Självklart, men inte garanteras. Den som kan prestera en tjänst som någon tycker är prisvärd blir belönad med vinst av sina kunder. Den som inte kan prestera en prisvärd tjänst ska inte, som idag, garanteras vinst av en stat bara för att man lyckats köpa sig en licens. Alla licenser, certifikat, tillstånd för att få vårda en medmänniska ska avskaffas. Kvacksalveri ska vara lagligt. Patienten ska vara kvalitetsdomare, inte byråkrater och reglementen. Vård är en tjänst som alla andra och ska släppas fri. Jfr. fråga 1.

17. Allmän värnplikt ska återinföras.

Helt emot. (Befintligt svarsalternativ duger.) Ingen ska tvingas att vara med i en krigsorganisation, särskilt inte en krigförande sådan som bidrar till att förtrycka oskyldiga människor i fattiga länder. I ett fritt land kommer lokala beväpnade miliser, skytteföreningar, etc. upprättas av människor som har ett intresse av att skydda sin ort.

18. Eleverna ska få betyg tidigare än idag.

Ja och/eller nej och/eller kanske. Se fråga 1.

19. Sjukersättningen ska höjas och bortre tidsgränsen ska slopas.

När låtsasförsäkringsbolaget Försäkringskassan avskaffats blir denna fråga enbart en fråga mellan försäkringsbolag och kunder. Om kunderna efterfrågar det kommer det finnas många olika typer av försäkringar, med olika ersättningsnivåer, både med och utan bortre tidsgräns.

20. Det ska vara lägre arbetsgivaravgifter för unga.

Som sagt, vi diskriminerar inga skatter. Bort, bort, bort.

21. Bensinskatten ska höjas.

Som sagt, inte höjas, inte behållas. Bort, bort, bort.

22. Tv-avgiften ska betalas via skatten.

Avgift för att äga en möbel? Avgift för köksbord och kaffebryggare? Bort, bort, bort. I väntan på ett avskaffande har tv-skatten i alla fall den fördelen att man kan välja att inte betala den; om den läggs in i den vanliga skattebördan kan man inte välja bort den.

23. Kvinnor ska kvoteras in i bolagsstyrelser.

Nej. Men om det ska göras bör man i konsekvensens namn samtidigt kvotera in vänsterhänta, rödhåriga, enbenta, över medellånga, analfabeter, personer med underbett, personer med IQ under 65, med flera — även dessa grupper bör ha unika, värdefulla, perspektiv som den patriarkala könsmaktsordningen uppenbarligen vägrar värdesätta i sin konspiration för att bevara styrelserummen som patriarkala lekrum.

24. Staten ska kunna spana på internet- och telefontrafik.

Staten ska bort.

25. Det ska vara gratis inträde till statliga museer.

Utan stat får museer drivas av andra institutioner, stiftelser, företag eller entusiaster.



Om du enbart kryssat i de befintliga svarsalternativen på valbarometern kan du gå och rösta på vilket som helst av de åtta socialdemokratiska partierna. Om du valt några av de utökade, frihetliga, alternativen kan du stanna hemma på valdagen och klippa gräset, tvätta håret, måla ett plank eller göra något annat konstruktivt som bidrar till ett bättre samhälle.

Länk (http://www.mises.se/2014/04/30/vi-lagar-valkompassen/)

TranceII
2014-04-30, 21:39
Fattar inte varför nyliberaler/libertarianer ger sig in i sådana debatter eller skriver om saker som valkompassen. Alla vet att de inte vill vara med att leka alls i staten så varför ta upp det alls.

Baskagge
2014-05-01, 00:14
Sverigedemokraterna 76%
Kristdemokraterna 41%
Vänsterpartiet 41%
Folkpartiet 38%
Centerpartiet 35%
Socialdemokraterna 31%
Moderaterna 26%
Miljöpartiet 0%

Exdiaq
2014-05-01, 07:30
Fattar inte varför nyliberaler/libertarianer ger sig in i sådana debatter eller skriver om saker som valkompassen. Alla vet att de inte vill vara med att leka alls i staten så varför ta upp det alls.

Därför om det är en valkompass kan man tycka att den ska representera det breda ideologiska fält som är valbart.

Alla vet inte att libertarianer inte vill vara med och leka i staten. Sanning med modifikation dessutom.

Olegh
2014-05-01, 07:40
Dåligt med kommunistiska alternativ också. Kasst!

Exdiaq
2014-05-01, 07:49
Dåligt med kommunistiska alternativ också. Kasst!

Ja, det är det.

Jockefoten
2014-05-01, 07:51
Enligt SVT's kompass så skulle jag rösta på Djurens parti. Jag gillar inte ens djur...

eternallord
2014-05-01, 08:07
Fattar inte varför nyliberaler/libertarianer ger sig in i sådana debatter eller skriver om saker som valkompassen. Alla vet att de inte vill vara med att leka alls i staten så varför ta upp det alls.
Jag fattar inte hur du kan tycka att det är förvånande att personer med helt andra politiska åskådningar än de som representeras i media försöker föra ljus till dessa.

BlötSnö
2014-05-01, 08:43
Den här stämmer nog inte så bra...

Angel
2014-05-01, 10:57
Jag blev galet SD och C

Dewon
2014-05-01, 11:07
Moderaterna på högsta plats med vänsterpartiet längst ner, stämmer rätt bra.