handdator

Visa fullständig version : Synpunkter.


MuayThaiKillah
2014-04-23, 15:37
Tjenare, är ny här på Kolozzeum och vill gärna ha lite synpunkter och åsikter när det gäller mittt träningsupplägg!

Sommaren är ju snart här och man vill ju gärna ha den "perfekta" kroppen inför den också, dock undrar jag vad ni tycker om mitt upplägg och vad jag kan förbättra på också.

Just nu ser det ut såhär:

Vaknar tidigt (mellan 9.00 -11.00) Går och kör på gymmet, oftast basövningar bara, knäböj, marklyft, bänkpress och frivändningar. Senare på kvällen vid 18.00 så kör jag thaiboxning, börjar med att värma upp med 4km löpning sen ca 90 min intensiv thaiboxning + 15-20 min sparring.

Och så brukar det se ut i princip alla vardagar, helgen vilar jag.

Vad kan jag ändra och göra bättre? Målet är att inte bli stor utan rippad och stark med explosiva muskler.

Kosten sköter jag relativt bra, vissa dagar missar man frukosten men annars äter jag ca 4-5 ggr om dagen, då äre det oftast 400g kyckling file med ca 100g råris + massa tomater och lök och massa andra grönsaker. brukar variera mellan kycklingfile och nötkött och fisk.

Vad kan jag ändra på/göra bättre?

Mags
2014-04-23, 16:24
Satan i gatan, hur länge har du tränat? Låter som en träningsvolym som en professionell idrottsman/-kvinna skulle ha.

vicarious
2014-04-23, 16:57
Informationen du har givit är otillräcklig. Rippad blir man genom att stoppa i sig färre kalorier än man gör av med. Går du ned i vikt? Blir du hårdare i spegeln? Om inte så behöver du dra ned lite på maten.

MuayThaiKillah
2014-04-24, 09:23
Jag tränade kick boxning från att jag var 14 fram tills att jag var 16, sen i gymnasiet låg jag lite på latsidan fram tills jag var 18 då började jag med Capoeira som jag tränade i drygt 18 månader.
Senare när jag fick anställning på ett jobb så tillät inte mina tider mig att fortsätta med capoeiran så det enda alternativet var gym då, och det var i Okt -12 som jag började styrketräna och det har jag gjort fram tills november -13 då jag började med thaiboxningen igen, och i brist på saker att göra så har det blivit två träningspass om dagen ungefär.
Jag är mycket väl medveten om att man ska stoppa i sig mindre energi än vad man gör av med om man vill GÅ NER i vikt, men eftersom muskler väger mer än fett, och målet inte är att gå ner i vikt utan att få starka, explosiva muskler.

Maten har jag redan dragit ner på då jag låg på 80kg i januari och ligger på 75kg nu (är 181 cm lång f.ö), tappade en del fett men även en del volym. Som sagt, ska jag fortsätta som jag gör nu eller finns det något jag kan ändra på eller göra bättre?

Mvh

Pretorian
2014-04-24, 09:44
Ska du ha starka, explosiva muskler så ska du äta mer så du går upp i vikt.

Vill du bli rippad som du skrev i första inlägget ska du gå ner i vikt.

Devil82
2014-04-24, 10:14
du får lägga in lite rygg träning med om du vill slå hårdare samt orka clincha