handdator

Visa fullständig version : Vassle/kasein anabolstimulans?


PERSSONN
2014-04-23, 07:16
Jag har en fråga lite snabbt..
Om jag intar 20-30g vassle direkt när jag vaknar kl 8:00 och sen 3 timmar senare intar 20-30g kasein kl 11:00.om jag då intar vassle kl 12:00,skapar det en ökad proteinsyntes då?

Alltså:Kan man inta vassle efter kasein för att uppnå proteinsyntes eller ska man vänta 3 timmar efter intag av kasein?
(Lite luddig fråga hehe)

King Grub
2014-04-23, 07:47
Spelar ingen roll; du kan inte påverka hur stor dygnets proteinsyntes blir ändå med sådant laborerande. Den avgörs av dina gener, hormoner och vad du gör (tränar). Äter du tillräckligt med protein och energi totalt får du så stor proteinsyntes som möjligt. Efter det kan du inte äta dig till ännu större muskeluppbyggnad genom att lägga till ännu mer protein oavsett tillfälle. Sannolikt skulle det inte bli någon skillnad alls om du t ex slopade allt kasein- och vassleprotein du beskriver och ersatte det med en måltid baserad på kött, fisk, fågel eller ägg i stället, och det oavsett vad klockan är när du äter den.

ATJL
2014-04-23, 08:19
Spelar ingen roll; du kan inte påverka hur stor dygnets proteinsyntes blir ändå med sådant laborerande. Den avgörs av dina gener, hormoner och vad du gör (tränar). Äter du tillräckligt med protein och energi totalt får du så stor proteinsyntes som möjligt. Efter det kan du inte äta dig till ännu större muskeluppbyggnad genom att lägga till ännu mer protein oavsett tillfälle. Sannolikt skulle det inte bli någon skillnad alls om du t ex slopade allt kasein- och vassleprotein du beskriver och ersatte det med en måltid baserad på kött, fisk, fågel eller ägg i stället, och det oavsett vad klockan är när du äter den.

Men talar inte innehållet i det här ämnet du startat FÖR att det kan spela roll, eller har jag missuppfattat..? :smash:

King Grub
2014-04-23, 08:26
http://www.emoticonsfree.net/wp-content/uploads/indifferent0004.gif

PERSSONN
2014-04-23, 08:29
Så det snacket med att man ska äta var 3:e timme för att stimulera bäst är en myt?

Dreas
2014-04-23, 08:33
Så det snacket med att man ska äta var 3:e timme för att stimulera bäst är en myt?Det är väl inget nytt att det inte är ett måste på något sätt för (bäst) muskeltillväxt?

King Grub
2014-04-23, 08:34
Du får fler små stimulerande tillfällen om du äter många små måltider. Du får färre större stimulerande tillfällen om du äter få större måltider. Högst tveksamt om arean under kurvan blir större. Om något är antagligen 3-4 större måltider bättre än 6+ mindre.

PERSSONN
2014-04-23, 08:36
Okej,alltid lika tacksam för svar ! :)