handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg


Rödbetan
2014-04-22, 20:57
Hej alla rutinerade kolozzeum andvändare!

Jag tror att jag har valt rätt del av forumet att posta den här tråden, döm mig inte om det är fel :smash:

Jag som alla andra har börjat att skära ned lite till sommaren och jag har styrketränar för tillfället 5 dagar i veckan(vardagarna) för att sedan vila både lördag söndag. Jag tränar självfallet olika muskelgrupper varje dag och de får 48 timmars vila precis som de ska.

Det jag undrar är dock ifall det hämmar muskelbyggningen om jag promenerar i högt tempo ca. 1 timme varje dag? Jag tränar för närvarandet på eftermiddagen och har tänkt promenera någonstans mellan 8-9 tiden. Bör jag äta något efter promenaden för att motverka nedbrytning av muskler eller något liknande eftersom att jag styrketränar med? Jag är inte så kunnig här och det är därför jag ber er om råd. Jag satsar på att förlora fett samtidigt som jag bygger muskler(jag vet att det i många fall är omöjligt *cry*) och det är därför jag undrar ifall det går att promenera i högt tempo en timme om dagen eller vad jag bör göra istället.

För övrigt så har jag tänkt promenera i högt tempo i en timme innan frukosten lördag söndag då jag har tid till att göra det eftersom att inte skolan är i vägen.

Uppskattar uppmuntranden och hjälp på vägen, vad som är rätt och fel och vad jag bör ändra på om det är fel! :hbang: