handdator

Visa fullständig version : Minideff?


Drek
2014-04-22, 19:33
Tjo väger i dagsläget ca 70kg 181cm och är 17 år. tränar 4-5 dagar i veckan. har gått från rktigt tanig och klen till att byggt upp någorlunda med massa och styrka och undrar nu om det är dags att köra en liten minideff. är inte fet men tänkte att det kunde vara skönt att minska lite innan man ska till att bulka upp sig igen. tänkte endast 2-3kg är det värt de? :)

KalleTeodor
2014-04-22, 19:45
ska du slösa värdefull tid på att deffa när du kan lägga på dig muskelmassa? Hade varit annat om du vägde 90 på din längd. nu väger du 70. hade du tänkt att gå ner till 65kg då? Tror du det kommer bli bra?

Drek
2014-04-22, 19:50
inte vet jag, därför jag frågade. inte skitkul att bli chipsbiff heller

KalleTeodor
2014-04-22, 20:24
inte vet jag, därför jag frågade. inte skitkul att bli chipsbiff heller

träna hårt och ät inte så mycket skit så blir det nog inga problem. du är långt ifrån fet nu ju!

Jobbigt
2014-04-22, 21:32
inte vet jag, därför jag frågade. inte skitkul att bli chipsbiff heller

Tror du är lite som mig! Varit skit smal, börjat bulka, ser rutorna börja försvinna och man blir mjukare. Efter det blir man "rädd" för att gå upp mer. Men det jag gör är att jag tänker inte på hur spegel bilden ser ut eller på hur vågen går uppåt. Tänk istället på din vikt i förhållande till längd så inser man snart hur löjligt en deff låter :) fortsätt upp! Men inte för snabbt!