handdator

Visa fullständig version : Återkommande nackproblem


Martinsson473
2014-04-22, 14:52
Mitt problem började för drygt en månad sedan. Jag skulle köra mitt sista set militärpress och plötsligt kände jag hur någonting knäppte till i nacken. Dum som jag var körde jag färdigt passet ändå, vilket resulterade i en två dagars sjukskrivning då jag knappt kom ur sängen morgonen därpå. Jag har haft problemet tidigare också, men då har det alltid räckt med några dagars vila och aldrig med denna smärta dagen efter. Tog några dagars vila från gymmet och kom tillbaka med ett bröstpass på schemat. Samma sak händer och återigen fruktansvärt stel och öm i nacken dagen därpå. Jag har bett rutinerade människor och PT:s titta på min teknik utan att dom har haft någonting att anmärka på.

Besökte en naprapat som konstaterade att min vänstra axel hade betydligt större volym än den högra och att jag hade svårare att vrida mitt huvud åt vänster. Lite massage och sedvanligt knådande innan rygg och nacke knäcktes. Rekommenderades att sluta köra pressar över huvudet helt och hållet, då mina muskler i bröstryggen var för rörliga(?). Skulle gärna era tankar kring det rådet.

Några dagars vila efter det och jag hade tänkt köra ett ryggpass idag. På uppvärmningen i marklyften knäpper det till igen i nacken och det känns som jag är tillbaka på ruta ett igen. Allt känns bara helt hopplöst.

Vad ska jag göra? Gå till ytterligare en naprapat? Remiss till fysioterapeut, som förmodligen tar en evighet att få tid hos? Har någon av er haft liknande problem? Alla tips och råd jag kan få uppskattas just nu.

Charleston
2014-04-22, 14:59
Man behöver mig veterligen ingen remiss för att träffa en fysioterapeut. I alla fall behövde inte jag det. Antar tiden det tar at få tid kan ta olika beroende på landsting och stad.