handdator

Visa fullständig version : positiva effekter av att träna


Tjoff
2014-04-22, 13:44
hej !

Förutom muskler och styrka vilka andra positiva effekter har ni fått av att träna regelbundet?

Mår ni bättre psykiskt? Känner ni att ni ser på livet på ett mer positivt sätt och tar motgångar bättre? Har ni fått bättre självförtroende?
Har ni fått bättre hy och bättre hår? Mer lyster i ansiktet? Ser ni fräschare ut i ansiktet?

lillmesen
2014-04-22, 13:46
Rutin och en bra, givande hobby. Mer energi i vardagen, bättre hållning och rörlighet, kompisar, självförtroende, får respekt och folk som lyssnar på en och vill ha min hjälp

Red Apple
2014-04-22, 13:48
Ökad energi, bättre humör, mer självsäkerhet och ffa bättre uthållighet :)

cero
2014-04-22, 13:53
Av styrketräning har jag inte märkt av något, men konditionsträning har haft väldigt stora effekter på allmänt välmående, stresstålighet, humör, motivation osv.

Rekommenderar ett par sprinter där man tar ut sig helt under joggingrundan (dock inte för ofta), för att få "runners' high"-effekten.

MackeJuve
2014-04-22, 14:38
Träning i allmänt: En rutin som gör att vardagen får lite mening, skönt att komma iväg och använda annat än huvvet, känsla av att man gör något vettigt.

Styrketräning: Ökat självförtroende, en bra dag känner man sig oövervinnerlig, sträva mot mål och uppnå dem vilket gör att man känner sig tillfreds.

Cardio: Känner sig fräsch, blir piggare, blir lugnare, gott humör.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

andeem
2014-04-22, 14:47
hej !

Förutom muskler och styrka vilka andra positiva effekter har ni fått av att träna regelbundet?

Mår ni bättre psykiskt? Känner ni att ni ser på livet på ett mer positivt sätt och tar motgångar bättre? Har ni fått bättre självförtroende?
Har ni fått bättre hy och bättre hår? Mer lyster i ansiktet? Ser ni fräschare ut i ansiktet?Ja.

Griip
2014-04-22, 15:11
Av styrketräning har jag inte märkt av något, men konditionsträning har haft väldigt stora effekter på allmänt välmående, stresstålighet, humör, motivation osv.

Rekommenderar ett par sprinter där man tar ut sig helt under joggingrundan (dock inte för ofta), för att få "runners' high"-effekten.

Yeahjo, styrketræningen har nog gett mig mer ett psykiskt vælmående nær man kan gå runt med træningsværk å veta att kroppen væxer. Givetvis ger det bættre sømn æn att inte træna, bættre aptit osv. Dock ingenting mot vad konditionstræning/kampsport ger, det ær verkligen en annan nivå då man kan ta ut sig så mycket mer.

Sniggel
2014-04-22, 17:55
Den största effekten är på det psykiska välmåendet. Jag klarar mig inte utan träningen. Utan den så har jag svårt att se mening i livet. Träningen balanserar kemin i hjärnan på något sätt.

R Scarpa27
2014-04-22, 18:25
sitter mycket vissa dagar, och ibland står hela dagar min rygg tränar jag mest och håller den i bättre trim.

Ajemän
2014-04-22, 20:16
Träning är det enda stabila jag har i mitt liv. Någon som alltid finns där, och som jag alltid kan falla tillbaka på när ingenting annat fungerar, och många gånger det enda som får mig att vilja gå ur sängen...
*cupid*

Tjoff
2014-05-11, 19:26
Härligt att höra !! :) Håller på och peppar mig själv då jag lätt tappar motivationen .

CalleP
2014-05-11, 19:36
Mår riktigt bra av att träna så därför jag gör det, sen roligt att bli starkare och sträva emot något!

Armed Dingo
2014-05-11, 19:51
hej !

Förutom muskler och styrka vilka andra positiva effekter har ni fått av att träna regelbundet?

Mår ni bättre psykiskt? Känner ni att ni ser på livet på ett mer positivt sätt och tar motgångar bättre? Har ni fått bättre självförtroende?

Svårt att säga, att bli lite äldre har också ofta dem effekterna. Men i vissa fall går det att relatera en svår uppgift till att ha 160 kg på axlarna och ställa sig upp, och då ter sig uppgiften inte lika svår längre. Ingen jämförelse jag gör men visst finns mentaliteten där.

Men det fyller helt klart en del av mitt liv som hade varit ett hål annars.

Diomedea exulans
2014-05-11, 20:39
Har väl inte märkt någon positiv effekt direkt, men antar att jag skulle må sämre än jag gör nu om jag inte tränade. :)

ceejay
2014-05-11, 20:40
mindre smal

cero
2014-05-11, 20:47
Härligt att höra !! :) Håller på och peppar mig själv då jag lätt tappar motivationen .

Om du saknar motivation så vet jag inte om det är värt att styrketräna. Möjligtvis tvinga dig till ett eller två konditionspass per vecka för allmänhälsan.

alphahanen2
2014-05-11, 20:48
bitchezz.

PureWhey
2014-05-11, 20:53
Större gunz

Diomedea exulans
2014-05-11, 20:54
Större gunz

Han sa utom muskler och styrka… (Väl? Orkar inte gå tillbaka till startinlägget och kolla.)

Alfers
2014-05-11, 21:43
Man kan skryta om det på facebook.

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

XXXL
2014-05-11, 22:04
Har väl inte märkt någon positiv effekt direkt, men antar att jag skulle må sämre än jag gör nu om jag inte tränade. :)

Tror det också, märker inte heller av nått positivt. Jag är mest trött och slö på grund av det, så egentligen är väl träningen negativ.

Oxe
2014-05-11, 22:15
psykiskt välbefinnande, minimum 2pass i veckan krävs helst 3 så mår jag överlag bättre och är mer tillfreds med min tillvaro.

Armed Dingo
2014-05-11, 23:26
Tror det också, märker inte heller av nått positivt. Jag är mest trött och slö på grund av det, så egentligen är väl träningen negativ.
Det här stämmer fan.

Vad håller jag på med?

Diomedea exulans
2014-05-11, 23:30
Det här stämmer fan.

Vad håller jag på med?

Det är väl värt att vara lite trött om man får muckler? Och dessutom alla de där andra hälsoeffekterna som man ju får...

XXXL
2014-05-11, 23:36
Det här stämmer fan.

Vad håller jag på med?

Vinner

p1aH_9md0bk

Albin Eriksson
2014-05-12, 02:01
Ser bättre ut naken, dock ser snoppen mindre och mindre ut.

CalleP
2014-05-12, 03:54
Han sa utom muskler och styrka… (Väl? Orkar inte gå tillbaka till startinlägget och kolla.)

Det är värt att påminna om armarna!