handdator

Visa fullständig version : Diet! Käkar jag för lite?


KongoBongo
2014-04-22, 08:30
Hej kolo!

Jag har googlat massor och läst massor. Men jag vill ändå poppa frågan här.

Jag;
102kg.
Ca 29% BF.
185cm
Fysiskt arbete
Powerwalkar 6km 4-5 ggr/vecka.

Jag stoppar i mig ca 1500-1600kcal om dagen.
Äter rätt saker och hur mycket som helst. Jag måt bätträn innan. Då min diet bestod av pizza, mcd, godis och annat skit..

Jag är egentligen inte så orolig för att gå ner i muskler då jag har lätt för att lägga på mig muskler.

Men är det på någotvis skadligt att äta i dessa mängder. Man vill ju givetvis att det ska ge resultat, vilket det gör. Gick ner ca 4kg förra veckan.

Så nu, kära kolo. Bör jag äta mer? Eller funkar det här? Så länge det inte är farligt!

Johannas
2014-04-22, 10:49
Jag tror att du bör höja ditt kcal snart, men det kan fungera med den mängden i början för att få kroppen att ställa om sig och magsäcken att bli mindre. Men hur känner du dig nu när du äter så? Blir du tröttare? Hur länge har du kört diet?

Själv så kör jag på nästan samma kcal intag men jag väger mycket mindre än dig. Kan tipsa om att köra några shakes ibland. De här kör jag just nu http://www.halsorutan.se/halsa-2/vikt-detox/allevo-kick-start-smoothie.html

Woody R
2014-04-22, 11:35
Skulle äta 2500 om jag var du

Johannas
2014-04-28, 09:33
Hur har du ätit nu den senaste tiden? Ökat kcal?

Peter Hansen
2014-04-28, 10:22
Om du ligger på 30% kroppsfett så tycer jag du bara ska köra på. När du närmar dig 15 kanske du borde sakta ner lite

KongoBongo
2014-05-01, 22:43
Hur har du ätit nu den senaste tiden? Ökat kcal?

Har varit dålig på att posta, ber om ursäkt.

Jag käkar runt 1700-2000kcal nu. Väger just nu 99.5kg. Känner mig nöjdare med att stoppa i mig dessa mängder, har haft lite besvär med magen denna vecka därav har det inte blivit någon träning alls. Har ändå gått ner lite iaf. Blir hårdare tag så fort allt känns okej igen!