handdator

Visa fullständig version : otålig, hur lugnar ni er?


AssassinsCreed
2014-04-21, 21:23
Tjena!
En liten bakgrund:
Är en grabb på 17 år som snart tränat i 21 månader. De första 15 månaderna körde jag med enbart fokus på styrka. Det var först efter de månaderna som jag började fokusera på massa. Då delade jag upp så att jag kör varannan vecka lätt med vikter så att jag klarar 12-15 reps kontrollerade, andra veckan tungt som attan 4-8 reps. Jag tror att det har hjälpt skapligt för att bygga massa med tanke på att jag har bristningar över hela biceps, triceps och inne vid armhålorna. Sen har jag lite bristningar på låren och ganska mycket på röven (jävla knäböj!!!). Så med det i bakhuvudet så går man ju runt och tänker "Fan, det här går ju ganska bra...". Men sen läser man ju alla dessa bodybuildermagasinen och ser alla stora grabbar däri. Då blir jag otålig. Väldigt otålig. Som sagt, jag har styrkan (på en sådan nivå att jag är starkare än alla de stora killarna på gymmet, är ju bonnapöjk), men jag har inte direkt någon stor massa. Har väl 42cm runt armarna.
Men jag vill vara lika stor som grabbarna grus i BODY!! Såna tankar gör mig som sagt väldigt otålig, jag vill bli stor nu. Men jag vet att det inte går till så. Ändå blir jag rastlös ibland.
Så min fråga till er här på kolozzeum blir då följande:

Vad gör ni för att skaka av er den där otåligheten som gnager i bakhuvudet till och från? *gah!*

Vill inte ha några oseriösa svar som "Börja med steroider höhö!"

Tack på förhand

Dewon
2014-04-21, 21:28
Bara att hålla igång, man blir inte stor på kort tid utan att preppa. Bli inspirerad av kroppsbyggare du ser upp till, tänk inte "oj vad lång tid det kommer ta innan jag är stor", tänk istället "fan vad ballt det kommer vara när jag är stor".

Annat du kan göra är att dokumentera dina resultat både gällande styrka och massa, sätt lite milstolpar och se tillbaka och inse hur långt du har tagit dig sedan du började. Förövrigt, är du inte jättefet så är inte 42 armar litet, även på 15%bf är det rätt stort imo.

lillmesen
2014-04-21, 21:30
jag läser på tränastyrka.se och träningslära.se samt kollar på teknikfilmer på youtube, samt läser diverse böcker om träning kost och hälsa, njut av resan

AssassinsCreed
2014-04-21, 21:34
Har en bf% på 10,25

Payter
2014-04-21, 21:35
Fortare än du anar så måste du börja försöka bromsa åldrandet istället! Njut av att kunna träna mycket och OM du skadar dig så läker du snabbt.Du kommer nog växa mycket de närmaste 2-3 åren,så håll ut.

lillmesen
2014-04-21, 21:36
Har en bf% på 10,25

https://www.youtube.com/watch?v=3-D4SOcoRHE#t=26

AssassinsCreed
2014-04-21, 21:48
Den där killen är inte att leka med! :P

Payter
2014-04-21, 21:50
Fast han behöver klippa håret.....

Payter
2014-04-21, 21:51
Fick mig att tänka på ett trix jag körde med som ung:när jag kände att jag stod still så gick jag och klippte mig.Huvudet blir mindre och då såg axkarna bredare ut!

Latissimus Dorsi
2014-04-21, 21:57
Det här är baksidan av det vidspridda steroidbrukandet i samhället. Jag förstår din otålighet, tror många gör det. Vilket öppnar för diverse sämre tankar om godis, inte sällan tar dessa tankar över vilket gör situationen ännu värre.

z_bumbi
2014-04-22, 07:53
Sätt upp mål med träningen förutom muskelvolym.

WizKid
2014-04-22, 17:48
Sätt upp mål med träningen förutom muskelvolym.

+1

Set yourself up to win.