handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt efter graviditet, står stilla?!


rosapinky
2014-04-21, 08:41
Jag är 23 år gammal och fick för 3 månader sedan en liten pojke. Jag är igång med träningen och jag kör 5-6 dagar i veckan men både styrka och kondition. Använder pulsklocka också för att hålla koll på förbränningen. Jag äter mycket proteinrik mat och äter inte kolhydrater förutom grönsaker och frukt. Efter träning äter jag någon form av en proteinbar. Dricker mycket vatten.
Jag börjar varje träningspass med 30 min på crosstrainer eller pw.

Jag är 172 cm lång och väger 70 kg. Innan graviditeten vägde jag 57 kg, och jag vill tillbaka dit men nu har jag stått stilla på 70 kg i 3 veckor.

Något tips?

PS, jag vet att 70 kg är normalvikt, men nu frågar jag inte er som vill påpeka det. Taaack för svar :) :smash:

mini
2014-04-21, 09:14
Oj så stressat det där lät. Ammar du?

mela
2014-04-21, 09:36
Du bör inte dieta under amningsperioden, så att om du ammar bör du nog vänta lite. Ämnesomsättningen ökar under amningsperioden och en utav anledningarna till att du lägger på dig lite under graviditeten är just för amningen.

Dessutom har det bara gått 3 månader, låt kroppen få återhämta sig lite innan du utsätter den för en stressperiod igen som en strikt diet skulle innebära.

rosapinky
2014-04-21, 11:11
Nej jag ammar inte, då han är mjölkproteinallergiker och jag hade för lite mjölk.

Theet
2014-04-22, 12:54
Något tips?
Prova skriva ner allt du stoppar i munnen en vecka så kommer du se varför du inte går ner i vikt. Skriv ner och kolla i någon app eller på http://www7.slv.se/Naringssok/ i efterhand.

Till exempel 4-5 hårtbröd med smör på är över 500 kcal (såklart beroende på mängd smör) och de stoppar man i sig rätt snabbt om man är sugen på något.