handdator

Visa fullständig version : Hur mycket går man upp?


avamiffo@hotmail.com
2004-03-20, 13:46
Om man käkar nyttigt hela veckan och tränar ca 4-5 ggr. Om man då äter MYCKET en dag i veckan (alltså massa onyttiga saker och sånt). Hur mycket kan man gå upp då eller går man ens upp något under den dagen, alltså vikt som håller i sig?

Är lite nojjig kring det här med att äta onyttigt. Rädd för att jag ska lägga på mig massa fett....

Tror ni att det gör ngt om man unnar sig ngt nån dag i veckan?

Herkulez
2004-03-20, 13:49
nä fan, unnad du dig det, gör varken till eller från om du äter bra resten av veckan

avamiffo@hotmail.com
2004-03-20, 13:53
Okej men jag förstår ju att det kommer visa på vågen efter man ätit mycket mer och mer onyttigt men det varar bara tills jag tränar och så nästa gång eller?

Några tips på hur man framhäver magmusklerna då? Jag vet att punktförbränning inte funkar men än hur mkt jag tränar så syns de inte. Magen växer bara pga fettet hänger kvar utanpå musklerna.. =)

avamiffo@hotmail.com
2004-03-20, 14:05
b

Vir
2004-03-20, 14:14
Det är ju inte så att du går upp 5kg om du unnar dig en pizza. Märker du att du har gått upp mer än vad du vill så är det ju bara att dra ner på maten och hitta balansen själv.

Träna magen och gör dig av med fettet. Finns det några andra sett?

Officer
2004-03-20, 14:43
Att ha en ätardag i veckan, vare sig man är på deff eller bulk (då snackar jag om en _riktig_ ätardag), gör bara gott, för psyket klarar nog inte av att käka strikt kost 365 dagar året runt.


Du blir fanimej inte fet bara för att du käkar ett skrovmål nån dag..

King Grub
2004-03-20, 14:59
När du ätit 7000-7500 kcal mer än du gjort av med har du gått upp ett kilo.

För att bygga muskelmassa och för att träningen skall gå bra behöver du ligga på ett visst överskott.

Om du äter 100 kcal mer än du gör av med per dag tar det minst 70 dagar (!) innan du lagt på dig ett enda kilo.

Du vaknar inte en morgon och ser en fetknopp i spegeln.

Att ständigt gå på diet är inte bra för vare sig kropp eller själ. Självklart skall man unna sig det man är sugen på. Huvudsaken är att kostupplägget har en bra grund.

Callister
2004-03-20, 16:13
Ja, det enda som kan hända är att det "bromsas" lite.
Jag käkade för några veckor sedan en stor chipspåse och fortsatte bara gå ner ändå.
Men när jag hade börjat träna käka jag en pizza och det tog lite mer då.. så det är bra o komma igång med träningen när man ska ha ätardagar..

Beemel
2004-03-23, 04:51
Påminner mig om en flicka som jag kände som på största allvar hävdade att hon gick upp 2 kilo varjegång hon åt chips... Jag frågade henne hur mycket chips hon åt varje gång och då var svaret en halv påse (alltså 100 gram)

Jävla effektivt av hennes kropp att omvanlda 100 gram chips till 2 kg fett.. Inte sant. =)

JAM
2004-03-23, 10:24
Originally posted by avamiffo@hotmail.com
Om man käkar nyttigt hela veckan och tränar ca 4-5 ggr. Om man då äter MYCKET en dag i veckan (alltså massa onyttiga saker och sånt). Hur mycket kan man gå upp då eller går man ens upp något under den dagen, alltså vikt som håller i sig?

Är lite nojjig kring det här med att äta onyttigt. Rädd för att jag ska lägga på mig massa fett....

Tror ni att det gör ngt om man unnar sig ngt nån dag i veckan? Vi kan ju höra med Mr. Action:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20426
:D :hbang:

Kalleh
2004-03-23, 13:32
Kom att tänka på en god vän till mig som skulle deffa. Allt gick bra tills han läste att man bör ha en ätardag i veckan eller att man bör unna sig saker då och då. Han började unna sig både det ena och det andra ganska ofta, och deffen? Den gick åt hel...

Callister
2004-03-23, 13:34
Originally posted by Kalleh
Kom att tänka på en god vän till mig som skulle deffa. Allt gick bra tills han läste att man bör ha en ätardag i veckan eller att man bör unna sig saker då och då. Han började unna sig både det ena och det andra ganska ofta, och deffen? Den gick åt hel...
Haha, så kan det gå. http://www.nordichardware.se/forum/images/smiles/eusa_dance.gif