handdator

Visa fullständig version : vassle till mat! komplitera protein?!


adlan
2014-04-19, 16:02
Hej, har lite ont om cash och har inte speciellt mycket mat hemma just nu! Så undrar om man kan dricka 1 vassle shake till maten? Hade tänkt göra omelett och potatis!.. vet skitt tråkigt men det är vad jag har hemma!!

Alexton
2014-04-19, 16:05
Jag ser inte något problem med att dricka vassle till maten. Det är ett kosttillskott och att använda det som ett tillskott till maten är inget fel i sig.

Det finns ingen regel som säger att du måste dricka din vassle just till din träning, försök se din kost som en helhet.

adlan
2014-04-19, 16:10
Olej, umdrade bara för man har hört att vassle är snabbt upptag o bäst efter träning o kasein långsamt bra till ex kvällen eller typ villo dagar !

Dewon
2014-04-19, 16:13
Vassle är utmärkt att ta efter träning om du vet att du ska ställa dig och laga middag 1-2h och vill ha något tillfälligt för att stimulera proteinsyntesen.

Är det bara för att fylla ut dagsbehovet och du äter mat efter träningen kan du ta det när du känner för de.

lillmesen
2014-04-19, 16:17
jag dricker vassle eller sojaprotein som måltidsdryck till varje lunch och middag

Nötkött är också ett "snabbt" protein, men det äter man ju till lunch middag på regelbunden basis.

Och vice versa, det går utmärkt att inta ett långsammare protein direkt efter träningen, det viktiga är att det är protein. Man behöver liksom inte vara opti hela tiden...