handdator

Visa fullständig version : Bryter ni dieten under påsken?


Vivaldi
2014-04-19, 13:48
Jag vet att jag gör!

Hårdost, gubbröra och ägg i drivor kommer med lösgodis ge mig galna refeed gainzzzzz!

sotala
2014-04-19, 13:58
Nope, inte jag i vart fall.. meningslöst.. inga cravings what so ever har jag för den delen. Undra om de e IF som dämpar dom ")
Ät för mig oxå!^^
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Trapz
2014-04-19, 14:02
Är inte på diet men inte bulk heller, äter mig mätt varje dag på bra käk och tänker göra detsamma idag :)

Sheogorath
2014-04-19, 14:04
Hahahahahaha. Nej. You cannot simply räkna on teh bortbjudna påskbordet.

Pahwn
2014-04-19, 14:10
Nej. Känns sjukt ovärt att slänga bort 1 veckas dietande för lite mat/sötsaker. Möjligtvis att jag unnar mig någon matsked memma, annars blir det som vanligt :)

WiXiAN
2014-04-19, 14:53
Har "turen" att behöva jobba hela påsken så det håller ju en på banan ;)

Vivaldi
2014-04-19, 15:18
Lite na-rala samt ursobol gör att kolisarna hamnar någorlunda rätt efter morgonpasset.

Blir dock mer åt balans hållet med mycket protein och fett samt en 1000-1200 kcal från godis

behnam
2014-04-19, 15:38
Ja men behöver ju inte hetsäta för det:) räknar kanske +1-2000kcal men det är det värt! Gott och otroligt trevligt :d

Sheogorath
2014-04-19, 15:48
Ja, avsaknaden av trevnaden och att man gör nära och kära besvikna gör ont i själen men på mitt högerben kan man se en ven från vaden upp längs insida lår.

Vivaldi
2014-04-19, 15:51
Ja, avsaknaden av trevnaden och att man gör nära och kära besvikna gör ont i själen men på mitt högerben kan man se en ven från vaden upp längs insida lår.

Min deff går slöare ( startade på 20%)
Så tänker unna mig detta, skall bli seriösare i kosthållning en efteråt a la 80'tals strikthet ;)

Spartus
2014-04-19, 16:00
Nej, aldrig bra att hitta anledningar till att äta skit enligt mig.

Dewon
2014-04-19, 16:07
Dietar inte men ligger i mindre deff, hamnar på någon hundring extra kcal idag men inte mer än så, dessutom endast idag.

ktiga påskmiddagen var igår men jag är inte för sådan mat alls faktiskt, därför kunde jag ligga på underskott ändå. Idag är det bara allmän grillning med alla möjliga kött. :D

Dock full förståelse för folk som inte vill bryta, för mig som bara vill ha ett bra utgångsläge för att sedan bygga är det inte hela världen.

Magnus N
2014-04-19, 16:08
Finns inte direkt mycket skit på påskbordet, äter med måtta så får det räcka så. en dag på balans/lite över spelar ingen roll över det långa loppet.

Timme
2014-04-19, 17:39
ja. Håller inte samma kalorirestriktion men har inte svullat sönder i alla fall. Går tillbaka till hårdare diet på tisdag.

Sheogorath
2014-04-19, 17:52
Nej, aldrig bra att hitta anledningar till att äta skit enligt mig.

Skit? I princip inget är så dåligt att man inte kan äta det en dag i veckan inom sin budget. Sill, ägg, lamm mm är dessutom bra mat. Problemet är bara det att man inte kan hålla koll på sin budget på ett bjudebord. :)

Tobbey
2014-04-19, 17:56
Ligger runt balans/svagt överskott idag, redan ätit påskbordet men åt typ ingenting. Öste på med 1500 kcal från godis efter det och nu har jag 3-400 kcal kvar att äta idag för att nå upp till balans, där lite protein behöver petas in, kanske t.o.m hamnar på underskott vilket jag inte skulle tro. Har redan fått försämrad aptit bara 2 veckor in i deffen.

sotala
2014-04-19, 18:10
Jag slapp svärmor i samma veva när jag tacka nej till "påskbordet":D

2 in 1:hbang:*drool*

gustafh
2014-04-19, 18:28
käkade ett påskbord igår och ett idag, dessutom 2 öl idag*gah!* känner mig svag. Antar att det inte blir ett jättestort överskott eftersom jag hoppade över "deff käk" för ca 1500kcal men mår ändå skit.

behnam
2014-04-19, 18:47
Ja, avsaknaden av trevnaden och att man gör nära och kära besvikna gör ont i själen men på mitt högerben kan man se en ven från vaden upp längs insida lår.

:laugh::laugh:

Armed Dingo
2014-04-19, 19:32
Jepp. Äter lite godis, äter god mat. Mår förträffligt. Det handlar om två dagar. Kommer bli göttetryck på måndag.

JP Morgan
2014-04-20, 12:51
Oh ja, gått back minst en vecka hittills :D

Men vafan. Man måste ju leva? Hoppas innerligt att jag inte kommer bli så seriös i framtiden att jag tackar nej till hemlagad påskmat för att jag ska deffa! ;)

exor
2014-04-20, 13:20
Åt påskbord igår. hämtade en släkting så kom 1 timme efter maten hade dukats fram. Blev 10 bitar sill, 100g lax, 1,5 potatis och sallad för min del så absolut dietvänligt. När jag kom hem så blev det däremot 1,4 kilo lösgodis, 1,5L glass och 200g kladdkaka framför 3 filmer :) Så hamnade på överskott och 2 kilo upp i morgonvikt, vääääärt :)

Aliaas
2014-04-20, 14:10
Hade jag deffat så hade jag släppt det iaf över påsken, då menar ja inte svulla djävul men iaf äta av maten o smaka på det jag vill ha :)

Man ska lyfta för att leva, inte leva för att lyfta.

Ungkarlsliv
2014-04-20, 14:17
Ska man tävla på scen, visst, då förstår jag att man inte vill utsätta sig för ett påskbord.
Är man dock bara en hobbyist som vill i sommarform är det ju helt bisarrt att inte umgås med familj, släkt och vänner och äta god mat i rimlig mängd. Klarar man inte det har man fan problem med sitt ätande och sin kroppssyn.

skum
2014-04-20, 14:38
Ska man tävla på scen, visst, då förstår jag att man inte vill utsätta sig för ett påskbord.
Är man dock bara en hobbyist som vill i sommarform är det ju helt bisarrt att inte umgås med familj, släkt och vänner och äta god mat i rimlig mängd. Klarar man inte det har man fan problem med sitt ätande och sin kroppssyn.

Håller med, förstår inte varför man ska behöva äta som en gris bara för att det är en speciell högtid, själv så tar jag bara en vanlig portion, som vilken annan dag som helst

Beemel
2014-04-20, 15:06
Nej, påsk, jul, midsomme eller inte, ser ingen mening att förlänga min diet längre än nödvändigt.

Har däremot utnyttjat ledigheten till att träna mer än vanligt.

Bluzze
2014-04-20, 15:58
Käkar inom budget ändå men man kanske överåt men ändå inom ramen :)

Beemel
2014-04-20, 17:12
Ska man tävla på scen, visst, då förstår jag att man inte vill utsätta sig för ett påskbord.
Är man dock bara en hobbyist som vill i sommarform är det ju helt bisarrt att inte umgås med familj, släkt och vänner och äta god mat i rimlig mängd. Klarar man inte det har man fan problem med sitt ätande och sin kroppssyn.

Kan ju också vara så att inte alla har mat som huvudsaklig tradition. Jag kan umgås med nära och kära utan massa mat och sprit. Det har fungerat alldeles utmärkt diet eller ej.
Det är just i rimlig mängd (för mina mål) som jag äter..
Ingen i min närmaste krets bryr sig om högtider något nämnvärt. Vi är bara glada att slippa gå till jobbet några dagar.

Sarco
2014-04-20, 17:40
Jag pausade deffen igår. Jag hade själv påskmiddagen för släkten så jag valde ju nästan all mat :)

Ingen sprit, men mycket och god mat inklusive tårta och godis. Kostar mig några dagars deff men det är det värt. Mätt och belåten utan skuldkänslor är skönt. På bra mat dessutom, undantaget tårtan och godiset.

Sheogorath
2014-04-20, 18:08
Ska man tävla på scen, visst, då förstår jag att man inte vill utsätta sig för ett påskbord.
Är man dock bara en hobbyist som vill i sommarform är det ju helt bisarrt att inte umgås med familj, släkt och vänner och äta god mat i rimlig mängd. Klarar man inte det har man fan problem med sitt ätande och sin kroppssyn.

Jag ser inte varför en tävling skulle vara ett mer nobelt mål än något annat. Vad spelar det för roll om man ska ta på sig ett par neonfärgade string och smeta in sig i brunkräm och olja framför att bara vara nyfiken på hur det gått med bygget där under späcket?

Jag har valt att fira påsk utan att äta påskmat. Lyckligtvis tycker mina nära och kära att min närvaro är viktigare än att jag stoppar X i munnen när vi umgås. Och den dagen de inte tycker det kan de fara åt helvete. :)

behnam
2014-04-20, 21:01
Jag ser inte varför en tävling skulle vara ett mer nobelt mål än något annat. Vad spelar det för roll om man ska ta på sig ett par neonfärgade string och smeta in sig i brunkräm och olja framför att bara vara nyfiken på hur det gått med bygget där under späcket?

Jag har valt att fira påsk utan att äta påskmat. Lyckligtvis tycker mina nära och kära att min närvaro är viktigare än att jag stoppar X i munnen när vi umgås. Och den dagen de inte tycker det kan de fara åt helvete. :)

+1

Dessutom, vad är det för nära o kära om man känner att man inte kan visa sig själv för att man inte kan ta del av maten... det är väl meningen att man skall kunna slappna av bland familj o vänner o stöttas i det man gör... tycker jag

vicarious
2014-04-20, 21:01
Ja.

cero
2014-04-20, 21:14
Jag har valt att fira påsk utan att äta påskmat. Lyckligtvis tycker mina nära och kära att min närvaro är viktigare än att jag stoppar X i munnen när vi umgås. Och den dagen de inte tycker det kan de fara åt helvete.

Kom igen nu, Sheo... svälj opti-nojjan för en ynka dag. ;)

Klart man ska äta god mat tillsammans med familjen på högtider. Om man nu har en familj som firar påsk. Inte ens atleter på världsklass är så noga.

Dessutom, vad är det för nära o kära om man känner att man inte kan visa sig själv för att man inte kan ta del av maten... det är väl meningen att man skall kunna slappna av bland familj o vänner o stöttas i det man gör... tycker jag

Visst, men du kommer uppfattas som stel. Sen tror jag inte själv man mår bra av massa onödiga principer och att inte kunna slappna av, men to each his own.

Och seriöst nu: När du ser en magisk påskmiddag framför dig på bordet och en hungrig och glad släkt runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av maten tillsammans med alla?

Bryggan
2014-04-20, 21:59
Tydligen gjorde jag det idag...ordentligt! Har inte haft en tanke på hur mycket jag stoppat i käften. Antagligen har jag inte dragit i allt för mycket men det känns ändå ovant att inte tänka alls i vikt/volym/kcal typ.

lillmesen
2014-04-20, 22:23
Kom igen nu, Sheo... svälj opti-nojjan för en ynka dag. ;)

Klart man ska äta god mat tillsammans med familjen på högtider. Om man nu har en familj som firar påsk. Inte ens atleter på världsklass är så noga.



Visst, men du kommer uppfattas som stel. Sen tror jag inte själv man mår bra av massa onödiga principer och att inte kunna slappna av, men to each his own.

Och seriöst nu: När du ser en magisk påskmiddag framför dig på bordet och en hungrig och glad släkt runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av maten tillsammans med alla?

Om man är på en fest men vill avstå från alkohol av vilket skäl som helst, bör man dricka då?

Och seriöst nu: När du ser en magisk armada av ölflaskor framför dig på bordet och en glad skara buddies runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av ölen tillsammans med alla?

cero
2014-04-20, 22:28
Om man är på en fest men vill avstå från alkohol av vilket skäl som helst, bör man dricka då?

Och seriöst nu: När du ser en magisk armada av ölflaskor framför dig på bordet och en glad skara buddies runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av ölen tillsammans med alla?

Lol, lite skillnad på mat och droger. Men visst är det underbart att njuta av alkohol med vännerna också. Så svaret på din fråga är: DET VILL JAG.

Och mat måste man ju äta i alla fall, så det är ju bara att ta en liten portion och ev strunta i kvällsmackan, klart. Dieten är räddad och alla är glada. Denna ensidighet i hur koloiter sköter kost och träning är verkligen ett mysterium.

Armed Dingo
2014-04-20, 22:52
Om man är på en fest men vill avstå från alkohol av vilket skäl som helst, bör man dricka då?

Och seriöst nu: När du ser en magisk armada av ölflaskor framför dig på bordet och en glad skara buddies runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av ölen tillsammans med alla?
Det är fest fem dagar i veckan, alla veckor. Högtider är det några gånger om året.

Men sen så gillar jag inte alkohol. Hade du sagt en magisk armada av glassburkar med en glad skara buddies hade det blivit problem.

Jag fattar inte vad det är som är fel på påskmat. Löksill eller annan sill som inte har fett i sin sås tillsammans med potatis och snålt med gräddfil, med en laxbit till, är helt opti för mig.

Har haft skittrevligt idag och ätit mycket mat och är svinglad att jag inte bangade ur en enda dags trevligheter för att jag inte orkade gå ner i vikt en dag extra.

Sheogorath
2014-04-20, 22:53
Kom igen nu, Sheo... svälj opti-nojjan för en ynka dag. ;)

Klart man ska äta god mat tillsammans med familjen på högtider. Om man nu har en familj som firar påsk. Inte ens atleter på världsklass är så noga.



Visst, men du kommer uppfattas som stel. Sen tror jag inte själv man mår bra av massa onödiga principer och att inte kunna slappna av, men to each his own.

Och seriöst nu: När du ser en magisk påskmiddag framför dig på bordet och en hungrig och glad släkt runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av maten tillsammans med alla?

Det handlar inte om någon opti-nojja eller fixering vid ensidig kost. Igår åt jag godis, pizza och en påse chips precis så som jag planerat som en del i dieten och tackade ÄNDÅ nej till påskmat både i fredags och idag. Hade jag haft siffror på all mat hade jag gärna anpassat dagen efter detta. Men nu är det inte möjligt i praktiken och då avstår jag hellre. Simple. Jag hade helt enkelt inte tyckt det var värt det.

Det här är en skapligt hårdkodad grej i min personlighet. Ramar, fyrkanter och siffror trivs jag med. I offperioder har jag inte de ramarna men under diet har jag det. Och då är det ingen skillnad för mig att avstå en snaps eller en bit sill.

Bryggan
2014-04-20, 22:54
Det är fest fem dagar i veckan, alla veckor. Högtider är det några gånger om året.

Men sen så gillar jag inte alkohol. Hade du sagt en magisk armada av glassburkar med en glad skara buddies hade det blivit problem.
Hehehe opti.

behnam
2014-04-21, 08:27
Visst, men du kommer uppfattas som stel. Sen tror jag inte själv man mår bra av massa onödiga principer och att inte kunna slappna av, men to each his own.

Och seriöst nu: När du ser en magisk påskmiddag framför dig på bordet och en hungrig och glad släkt runt omkring, hur kan du INTE vilja njuta av maten tillsammans med alla?

Tack för att du förklarar hur mina nära och kära uppfattar mig *screwy*:smash:

Att slappna av för mig är förresten att göra det jag känner för och om jag inte känner för att ta del av den bortbjudna middagen för att istället äta min matlåda så gör jag det just för att jag slappnar av :) samtalsämnet blir ofta träning osv då - trevligt som fan :d

cero
2014-04-21, 09:04
Tack för att du förklarar hur mina nära och kära uppfattar mig

Ingen orsak gubben.

Det här är en skapligt hårdkodad grej i min personlighet. Ramar, fyrkanter och siffror trivs jag med. I offperioder har jag inte de ramarna men under diet har jag det. Och då är det ingen skillnad för mig att avstå en snaps eller en bit sill.

Hur gör du om du är på diet och är ute och reser, äter ute, äter hos andra osv? Tackar nej till allt?

Inget sunt förhållande till kost imo, men om du trivs med det så.

lillmesen
2014-04-21, 09:17
Det GÅR ju att ta med egen högtidsmat som man själv har tillagat och räknat på.

tlk
2014-04-21, 10:11
För att citera Lyle McDonald


It has been scientifically shown that candy eaten on the holiday associated with that candy is not counted in the energy balance equation. So eat away folks!


Källa: Bunny, E. "J Holiday Research" (2014) 12: 200-205.




Men nej. Jag bryter inte min "diet". Firar inte påsk då jag tycker att religiösa högtider är dåligt för samhället.

Mickee
2014-04-21, 12:10
Brukar ha en fri måltid eller nått bara i vanliga fall.

Men iår åt jag allt som kom i min väg, under flera dagar... :(
Very High Calorie Diet så att säga..


// Achievement Completed: Extend your diet with four weeks

cero
2014-04-21, 12:27
// Achievement Completed: Extend your diet with four weeks

Ett steg fram, tre steg bak. :D

Sheogorath
2014-04-21, 16:23
Hur gör du om du är på diet och är ute och reser, äter ute, äter hos andra osv? Tackar nej till allt?

Inget sunt förhållande till kost imo, men om du trivs med det så.

Jag planerar naturligtvis mina dieter efter mina resor. Det är väl självklart att jag inte håller schema på utlandssemestrar? Exempelvis kliver jag av den nuvarande dieten senast 17/5 eller när jag när nått 80 kg - beroende på vilket som infaller först och har då minst tre veckors landningsbana innan vi åker iväg till Grekland. Lagom med tid för att fasa ut allt vägande och räknande så att man känner sig bekväm med att äta på känsla igen, vilket jag gör största delen av året.

Och nej: jag äter inte hos andra när det är diet - som regel. Vissa tillfällen har jag gjort avkall på, t.ex. en begravning, morfars 80-årsfest etc men inte för en sådan sak som påsk. Jag övervägde det men tyckte inte det var värt det. :)

behnam
2014-04-21, 16:27
Ingen orsak gubben.



Hur gör du om du är på diet och är ute och reser, äter ute, äter hos andra osv? Tackar nej till allt?

Inget sunt förhållande till kost imo, men om du trivs med det så.

jag planerar min diet så den inte krockar med mina resor :)

annars så kan man ju alltid vara smart och det mesta går och räkna på/höfta i värsta fall. med det sagt så vet mina nära o kära hur jag fungerar så jag blir oftast bjuden på mat jag kan räkna på :d

ja jag har det rätt så bra ;)

dluddeckens
2014-04-22, 09:41
Jag ligger på ett underskott på ca 7000 kcal per vecka.

Överåt 2 dagar i helgen, med ca 250-500 kcal per dag, över balans. Känns inte som det spelar någon större roll i det stora hela.