handdator

Visa fullständig version : Tjockt ansikte vid diet?


GroovyChili
2014-04-19, 12:10
Hej!

Tycker själv att jag har ganska mycket fett i ansiktet i förhållande till resten av kroppen. Har hållit på och diet:at av och till sedan våren förra året, och det jag har märkt är att de tre gångerna jag varit utomlands (under en vecka) så har mitt ansikte efter ett par dagar smalnat av rejält, för att sedan bli tjockare igen ett tag efter jag kommit hem.

Under semestrarna så har jag struntat i dieten och ätit fritt, samt att mitt saltintag förmodligen också minskat rejält (äter rätt mycket konserver hemma). Testade dock en gång hemma att under två dagar skippa all form av salt samtidigt som jag drack litervis med vatten (få bort ev. vattenansamlingar), men det blev ingen skillnad i ansiktet.

Känner att detta tar ovanligt mycket på min självkänsla, så är det någon som vet ifall det finns något samband mellan tjockt ansikte och diet?

Dewon
2014-04-19, 12:43
Om du har en kost med mycket sodium kan du ha en tendens att samla på dig mer vatten, kan det vara de?

Edit: Nvm, trodde salt och sodium var olika saker men tydligen så var det inte så.

Ungkarlsliv
2014-04-20, 15:27
Om du har en kost med mycket sodium kan du ha en tendens att samla på dig mer vatten, kan det vara de?

Edit: Nvm, trodde salt och sodium var olika saker men tydligen så var det inte så.

Natrium heter det till och med om du vill prata svenska ;)

Dewon
2014-04-20, 15:33
Natrium heter det till och med om du vill prata svenska ;)

Mycket svengelska för mig inom kost och träning. ;)

Ozziking
2014-04-20, 15:38
Jag har ganska uppsvällda "käkben" eller där käkbenet sitter. Kinderna är det ju men runt det området vilket gör att mitt ansikte ser helt wierd ut. Men antar att det är pga all mat och allt tuggande.

bulkar :)

bubbaklubba
2014-04-20, 15:43
för mig är det precis tvärt om. Jag tappar allt i ansiktet först.

Barbastark
2014-04-20, 18:11
Kanske nått rel till sköldkörteln? Kan ju kolla upp hypothyroidism

Aliaas
2014-04-20, 18:25
Jag har ganska uppsvällda "käkben" eller där käkbenet sitter. Kinderna är det ju men runt det området vilket gör att mitt ansikte ser helt wierd ut. Men antar att det är pga all mat och allt tuggande.

bulkar :)

troligtvis pga lågt BF