handdator

Visa fullständig version : Pggiare utav protein eller kreatin?


Aeis
2004-03-20, 11:07
Känns som om jag behövt sova mindre senaste veckan och kännt mig piggare när jag vaknat. Detta har kommit i samband med att jag börjat äta protein + kreatin.
Kan det ha något med saken att göra eller är det bara att jag hade lov före denna vecka så att jag hann vila ut?

King Grub
2004-03-20, 11:32
Varken kreatin eller protein har någon "pigghetseffekt", inte någon dokumenterad i alla fall. :)

Björn S
2004-03-20, 13:51
Originally posted by King Grub
Varken kreatin eller protein har någon "pigghetseffekt".

Vill bara säga att man kan bli trött om man käkar för lite protein däremot ;) :cheers:

King Grub
2004-03-20, 15:01
Originally posted by Feeble


Vill bara säga att man kan bli trött om man käkar för lite protein däremot ;) :cheers:

Jaså?

Proteinbehovet för att leva och må bra ligger en bra bit under 1 gram per kilo kroppsvikt och dag.

Får man i sig så lite protein är det nog energiintaget som leder till trötthet, inte proteinbrist i sig.

Björn S
2004-03-20, 15:54
Okej, du vet ju bäst, du kan vetenskapen bakom det hela..
Men jag skulle gärna vilja se en pigg atlet käka för lite protein...
Han/hon lär ju inte vara pigg efter ett tag precis, men vad vet jag.:sleep:

King Grub
2004-03-20, 16:07
Nej, just det. Om atleten äter så pass lite att han eller hon hamnar på någon slags proteinbrist lär ju inte energiintaget vara alltför imponerande, eller hur?

Creatinus Enormus
2004-03-20, 16:48
Originally posted by Aeis
Kan det ha något med saken att göra eller är det bara att jag hade lov före denna vecka så att jag hann vila ut?

Jag chansar på lov-veckan... Själv så kan jag leva gott på vilan från tex. en påskhelg. Känner mig mer utvilad och sover bättre i en vecka eller två innan man gått upp i övervarv igen.

Diana
2004-03-24, 20:01
ja vart oxå mycke piggare när ja käkade kratin som mest, inte så värst på dagarna men på morronen va de hur lätt somhelst att komma ur säng o på natten vaknade ja klarvaken helatin, ja hört fler som "lider" av dessa symptom när de går på kreatin

Fairing
2004-03-24, 20:23
Degussa reklam:
Everyone can benefit from increased vitality and reduced recovery time after physical effort. When ingesting Creapure you are certain to get back the energy and power used up during hard days work.

Detta stycke för " muskelbyggarn"

Eldery people often lack the fitness and energy necessary for managing daily life. Creapure can assist them to keep up their strength and stay fit and mobile

En stor del av Degussas reklam för Creapure går ut på att man blir piggare & starkare av kreatin.

Kan väl även berätta att man hör det tämligen ofta från kunder att dom känner sig piggare och mer alerta när dom äter Kreatin

Placebo ?

Diana
2004-03-24, 20:30
Nämen va trevit då kanske man ska smyga ner lite kreatin i farmors te?;)

Fairing: vet du om "pigghets effekter" avtar på samma sätt som styrkeeffekten efter en tids oavbrutet användande? ja hann inte använda de så mkt eftersom burken tog slut så de skulle va intessant o veta!

vaddå placebo?

Aeis
2004-03-24, 21:22
Även fast jag känt mig piggare sedan jag börjat med kreatinet så har jag 2 kvällar på 2 veckor lagt mig FÖRE kl 22:00. Innan jag tog Kreatin/protein har det inte hänt på riktigt länge!

Koskit
2004-03-25, 00:32
Originally posted by Diana
[B
vaddå placebo? [/B]

Typ psykisk effekt.

Diana
2004-03-25, 13:26
tackar!