handdator

Visa fullständig version : Otrevliga typer


Milad
2014-04-17, 19:00
Oftast när jag kör på gymmet så är det mycket folk där. Därför måste jag fråga antingen om jag kan köra emellan eller hur många set den personen har kvar för att kunna planera min träning. Men hur fan kommer det sig att folk är så otrevliga? Det verkar som att de stör sig på att jag antingen vill köra emellan varför är det något problem? Eller att jag bara frågar hur många set de har kvar?

Sen har jag märkt att vissa typer som blivit lite kralliga leker allanballan och typ igår var det en snubbe som typ dansade likt zyzz och lekte cool.

Asså jag fattar inte vad folk får ut av att vara otrevliga?
Hur hanterar ni det?

Dewon
2014-04-17, 19:12
Har inte stött på det helt, dock en händelse som hände för några månader sedan. Det var en välkänd kille från gymmet, lite utav någon jag sett upp till gällande fysiken, man hejar om man möter på gymmet osv då det inte är någon stor grej.

Iallafall så kom jag och gick på stan, mötte han med två polare och när jag hejade kollade han konstigt på mig och gick förbi, kollade bakåt och såg hur han grimaserade som "vem fan var det där". Kört på samma gym i flera månader, tror inte man inte känner igen någon, kändes otrevligt bara, även om någon man inte känner hejar så hejar man ju ändå tillbaka tycker jag.

Varje gång någon är otrevlig mot mig annars utanför gymmet tänker jag bara som killen i den här filmen. :D
https://www.youtube.com/watch?v=6qweMOnPmXM

Mackan58
2014-04-17, 19:15
Byt gym! Kom och kör på Antonis istället! :)

Milad
2014-04-17, 19:38
Har inte stött på det helt, dock en händelse som hände för några månader sedan. Det var en välkänd kille från gymmet, lite utav någon jag sett upp till gällande fysiken, man hejar om man möter på gymmet osv då det inte är någon stor grej.

Iallafall så kom jag och gick på stan, mötte han med två polare och när jag hejade kollade han konstigt på mig och gick förbi, kollade bakåt och såg hur han grimaserade som "vem fan var det där". Kört på samma gym i flera månader, tror inte man inte känner igen någon, kändes otrevligt bara, även om någon man inte känner hejar så hejar man ju ändå tillbaka tycker jag.

Varje gång någon är otrevlig mot mig annars utanför gymmet tänker jag bara som killen i den här filmen. :D
https://www.youtube.com/watch?v=6qweMOnPmXM

Fan vad soft klipp! Tack!

MtotheM
2014-04-17, 19:51
Har inte stött på det helt, dock en händelse som hände för några månader sedan. Det var en välkänd kille från gymmet, lite utav någon jag sett upp till gällande fysiken, man hejar om man möter på gymmet osv då det inte är någon stor grej.

Iallafall så kom jag och gick på stan, mötte han med två polare och när jag hejade kollade han konstigt på mig och gick förbi, kollade bakåt och såg hur han grimaserade som "vem fan var det där". Kört på samma gym i flera månader, tror inte man inte känner igen någon, kändes otrevligt bara, även om någon man inte känner hejar så hejar man ju ändå tillbaka tycker jag.

Varje gång någon är otrevlig mot mig annars utanför gymmet tänker jag bara som killen i den här filmen. :D
https://www.youtube.com/watch?v=6qweMOnPmXM

Det kan vara så att han är ansiktsblind. Så om du inte har på dig dina träningskläder osv så känner han inte igen dig. Jag vet att jag har det problemet (sen så är jag trevlig oavsett och hejar tillbaka). T.ex. så har jag sett och snackat med en tjej på gymmet kanske 20ggr och när hon hade färgat håret så trodde jag att det var en helt ny person. I efterhand så känns det ganska efterblivet med tanke på att hon hade samma tatueringar :em:.

Philley
2014-04-17, 20:03
Asså att dansa på gymmet är väl så men att tramsa och skoja med sina polare är ju vanligt. Bara för att man tränar seriös kan man ha kul mellan seten och inte bara stirra i en vägg.

Håller med dig om många känner sig besvärade när man frågar om man kan köra emellan, till och med om man själv skulle erbjuda det när de frågar. Personen du träffa på stan var antagligen dålig på ansikten tillsammans med lite arrogant hybris.

XXXL
2014-04-17, 20:10
Tycker du ska söka upp en atletklubb eller nått ställe där folk tränar på din nivå, det är superviktigt att du är i en miljö där du är motiverad och "mår bra". Jag började köra på ett icke-komersiellt gym för ett par år sen och skulle aldrig kunna gå tillbaka till ett ställe igen där folk kollar snett på en för att man tar i, är svettig och ser arg och taggad ut.

Griip
2014-04-17, 20:10
Oftast när jag kör på gymmet så är det mycket folk där. Därför måste jag fråga antingen om jag kan köra emellan eller hur många set den personen har kvar för att kunna planera min träning. Men hur fan kommer det sig att folk är så otrevliga? Det verkar som att de stör sig på att jag antingen vill köra emellan varför är det något problem? Eller att jag bara frågar hur många set de har kvar?

Sen har jag märkt att vissa typer som blivit lite kralliga leker allanballan och typ igår var det en snubbe som typ dansade likt zyzz och lekte cool.

Asså jag fattar inte vad folk får ut av att vara otrevliga?
Hur hanterar ni det?

Du børjar alltså gråta før att någon dansar/spexar på gymmet och menar på fullaste allvar att det ær dem otrevliga som ær otrevliga och inte du som ær øverkænslig?

edit: Før øvrigt ær jag hater nr 1 på gymmet och avskyr alla som dansar, snackar, spexar osv. Men jag vet att det ær mig det ær fel på då också, inte de andra som beter sig fullt normalt.

R Scarpa27
2014-04-17, 20:13
när folkmassan blir för stor ... hörlurar, hög musik sen kopplar jag bort allt i min omgivning...

men nu måste jag bege mig till gymmet imon var ett tag sedan... så fort vädret blir finare och våren och sommarn kommer blir det bara mindre och mindre tid på gymmet.

högsommarn kör jag uppehåll.
sommaren e kort lala de mesta regna bbort lala så scarpa tar för sig haha =) glad påsk.

Pudzianovski
2014-04-17, 20:16
Oftast när jag kör på gymmet så är det mycket folk där. Därför måste jag fråga antingen om jag kan köra emellan eller hur många set den personen har kvar för att kunna planera min träning. Men hur fan kommer det sig att folk är så otrevliga? Det verkar som att de stör sig på att jag antingen vill köra emellan varför är det något problem? Eller att jag bara frågar hur många set de har kvar?

Sen har jag märkt att vissa typer som blivit lite kralliga leker allanballan och typ igår var det en snubbe som typ dansade likt zyzz och lekte cool.

Asså jag fattar inte vad folk får ut av att vara otrevliga?
Hur hanterar ni det?

Jag brukar komma rätt långt med att själv försöka vara trevlig. Vet inte om jag lyckas jättebra med det men jag försöker verkligen att vara trevlig mot alla och bemöta människor på gymmet på ett vänligt sätt.

AEB
2014-04-17, 20:17
Brukar träna på morgonen för att slippa så mycket människor som möjligt. Lider av socialfobi och så fort någon kollar arg på mig så blir jag direkt träffad, även fast jag försöker att inte ta åt mig.
Tycker det är riktigt tragiskt att alla inte bara kan få träna ifred och må bra utan att folk ska hålla på att se ner på andra. Ser unga komma till gymmet för sin första gång och ska lyfta sin första vikt men bara döms ut av arga blickarna från spänisarna. Säger absolut inte att alla är såhär, men vet helt klart att det förekommit på alla gym jag varit på.

Men tycker det är skitbra att du tar upp det här. Så kanske de personerna som du, jag och säkert många andra, stör sig på, kanske får lite insikt att deras onödiga attityd inte bidrar med något positivt.

lillmesen
2014-04-17, 20:22
byt gym! Kom och kör på antonis istället! :)

+1

mangemani
2014-04-17, 20:45
idioter finns det på alla gym, möjligtvis mindre på atletklubbar.
folk som ska brösta upp sig och mäta sig med folk, folk som ska stirra ut en i tron om att alla vill bli glodda på, folk som är otrevliga, folk som pratar skit, folk som tror de äger stället osv osv osv i all oändlighet, det är bara att acceptera, går inte att göra något åt mer än att igga och sköta sitt.
gör det du ska och håll dig borta från det otrevliga folket så kommer du må bra och du håller irritationen nere.

Milad
2014-04-17, 21:11
Du børjar alltså gråta før att någon dansar/spexar på gymmet och menar på fullaste allvar att det ær dem otrevliga som ær otrevliga och inte du som ær øverkænslig?

edit: Før øvrigt ær jag hater nr 1 på gymmet och avskyr alla som dansar, snackar, spexar osv. Men jag vet att det ær mig det ær fel på då också, inte de andra som beter sig fullt normalt.

Hej! Jag är nog lite känslig det stämmer.
Det är inte otrevligt om någon dansar. Ville måla upp en bild av honom som person. Att folk spelar tuffa. Att jag tycker det är onödigt.

Jag ville ta upp det här för att se hur ni hanterar detta? För som det känns nu vill man ju fan inte prata med någon på gymmet. För folk verkar bli irriterade.

Milad
2014-04-17, 21:13
idioter finns det på alla gym, möjligtvis mindre på atletklubbar.
folk som ska brösta upp sig och mäta sig med folk, folk som ska stirra ut en i tron om att alla vill bli glodda på, folk som är otrevliga, folk som pratar skit, folk som tror de äger stället osv osv osv i all oändlighet, det är bara att acceptera, går inte att göra något åt mer än att igga och sköta sitt.
gör det du ska och håll dig borta från det otrevliga folket så kommer du må bra och du håller irritationen nere.

Alltså jag har märkt det speciellt när folk på gymmet blivit lite kralligare. Asså det är en attityd. Jag förstår inte varför man skall sätta sig över folk eller vara otrevlig om man blivit lite grov.

Det känns som att de som är kralliga tror att de skall ha mer respekt just för att de är grova. Vilket är jävligt sjukt bara.

mangemani
2014-04-17, 21:15
som sagt, men sköter sitt, iggar alla och kör där det är ledigt = ingen kontakt med otrevligt folk = win

mangemani
2014-04-17, 21:16
Alltså jag har märkt det speciellt när folk på gymmet blivit lite kralligare. Asså det är en attityd. Jag förstår inte varför man skall sätta sig över folk eller vara otrevlig om man blivit lite grov.

Det känns som att de som är kralliga tror att de skall ha mer respekt just för att de är grova. Vilket är jävligt sjukt bara.

töntigt k*k mätning om du frågar mig.
igga bara

AronP
2014-04-17, 21:41
Kan ju vara så att dom är fokuserade på sin träning också och därför inte har lust till snicksnack.