handdator

Visa fullständig version : Folk som pallar träna varje dag finns de?


Bezze30
2014-04-17, 17:24
Finns det någon här som pallar träna muskelgrupperna 2 ggr per vecka 6-7 ggr per vecka?

Jag gör det men läser jämt om att folk aldrig skulle palla mitt schema ... Jag undrar om jag kanske inte tränar tillräckligt hårt fast än jag tror det.. Visst kan jag känna mig sliten o trött osv men så är det väl när man jobbar heltid o tränar osv...

Varför är så många emot o köra till failure? Jag tror det är så jag ökat muskelmassa iaf trots att jag kör varje muskelgrupp var 3-4e dag

Woody R
2014-04-17, 17:30
Hur länge har du tränat? Bild?

Latissimus Dorsi
2014-04-17, 17:33
Jag tränar alltid 6 gånger i veckan. Dock inte bajsjobbigt varje dag. Man reglerar kapaciteten själv med tiden.

Dewon
2014-04-17, 17:45
Jag tränar alltid 6 gånger i veckan. Dock inte bajsjobbigt varje dag. Man reglerar kapaciteten själv med tiden.

Samma här, på senaste tiden har det blivit så att jag varje muskelgrupp två gånger i veckan som möjligt fast nu ett pass som är tungt och färre reps och ett med lite lättare för fler reps. Om jag körde tungt hela tiden skulle jag nog ta ut mig litegrann, iallafall nu under deff.

Finns ingen anledning att alltid gå till failure, förresten.

Jontalinen
2014-04-17, 18:16
Under deff funkar inte 6-7 pass per vecka för mig, men bulk/balans absolut. Kör alltid nära fail.

AngoraIHS
2014-04-17, 18:27
jag kör 5-7 dagar i veckan. Det beror på jobbet, blir det mycket att göra och långa dagar så brukar jag vila, men annars är målet att köra varje dag.

Naturligtvis kör jag inte superhårt varje pass. Det är för jobbigt.

PureWhey
2014-04-17, 19:01
6 gånger veckan, går igenom kroppen två gånger, ganska hög volym, tungt 4 dagar.

Ungkarlsliv
2014-04-17, 19:09
Jag kör 6st helkroppspass i veckan just nu och alla passen bygger på böj, bänk och mark eller variationer av dessa+ lite lättare isolation för rörlighet och prehab. Det blir givetvis inte till failure i varje pass.

mangemani
2014-04-17, 19:18
jag tränade varje dag förut för en herrans massa år sedan.
men då hade jag all tid i världen att göra det också samt att det inte fanns något som ödslade energi, jag gick bara i gymnasiet och där gjorde man ju inget som tog energin ur en.
men då jag gick ut ur skolan så kom ju jobb, eget hem, långvariga förhållanden och annat viktigt som man fick så lov att prioritera före träningen som både tog upp energi och tid.
även om mina pass bara låg på 1-2 timmar, så valde jag att ta någon dag till att göra annat viktigt eller att ta igen mig.

men förut så, då inget annat låg på, då tränade man varje dag utan problem

Jobbigt
2014-04-17, 19:47
Inga problem! Det mesta jag testat under bulk har varit över,under,över,under,över,under,vila :D nig inget jag hade gjort i längden men brukar köra 5-6 gånger i veckan försöker, få igenom hela kroppen 2,5 gång i veckan ungefär

Spettet
2014-04-17, 19:53
Tränar 7 dagar i veckan, 4st gympass, 2st thaiboxningpass och ett HIIT pass.

Fredriiik
2014-04-17, 19:57
Ja de e klart, om man inte har heltidsjobb så finns såklart mer ork och tid än om man har det. Jag pallar det visa veckor men pga jobb är det omöjligt vissa veckor.

AngoraIHS
2014-04-17, 20:07
Tränar 7 dagar i veckan, 4st gympass, 2st thaiboxningpass och ett HIIT pass.

Du tränar 4 gånger i veckan alltså.

Bezze30
2014-04-17, 20:10
jag tränade varje dag förut för en herrans massa år sedan.
men då hade jag all tid i världen att göra det också samt att det inte fanns något som ödslade energi, jag gick bara i gymnasiet och där gjorde man ju inget som tog energin ur en.
men då jag gick ut ur skolan så kom ju jobb, eget hem, långvariga förhållanden och annat viktigt som man fick så lov att prioritera före träningen som både tog upp energi och tid.
även om mina pass bara låg på 1-2 timmar, så valde jag att ta någon dag till att göra annat viktigt eller att ta igen mig.

men förut så, då inget annat låg på, då tränade man varje dag utan problem
Man läser ju jämt om folk som tjatar om att vilan är så viktig! "Vilar du inte 2-3 dagar kommer du ej växa!" Skriver alla jämt ju... Visst det beror på hur schemat e upplagt osv men om inga muskler krockar med varandra o man orkar träna varför ska man då vila
?

Man and Machine
2014-04-17, 20:13
Jag tränar 6 gånger i veckan och har gjort det under snart 10 år, totalfailar sällan. Att folk inte tränar 6 dagar i veckan handlar nog mer om prioriteringar än fysisk utmattning.

Jag tränar alltid 6 gånger i veckan. Dock inte bajsjobbigt varje dag. Man reglerar kapaciteten själv med tiden.

Känner knappt igen mig själv, vem är jag längre :( inget gym på 4 dagar Fniss.

Ozziking
2014-04-17, 20:15
Jag skulle gärna köra typ PHUL 6 ggr i veckan. Meeen ska nog se till att få det och funka klokt först.. :P

AngoraIHS
2014-04-17, 20:19
Man läser ju jämt om folk som tjatar om att vilan är så viktig! "Vilar du inte 2-3 dagar kommer du ej växa!" Skriver alla jämt ju... Visst det beror på hur schemat e upplagt osv men om inga muskler krockar med varandra o man orkar träna varför ska man då vila
?

Jag tycker att många på internet överdriver hur mycket man behöver vila. Sen så är det ju beroende på hur intensiteten när man tränar också. Kör jag ben varannan dag så kör jag inte superlångt pass skithårt till fail med supermånga reps.

xanton
2014-04-17, 21:12
Jag tränar 6 gånger i veckan och har gjort det under snart 10 år, totalfailar sällan. Att folk inte tränar 6 dagar i veckan handlar nog mer om prioriteringar än fysisk utmattning.



Fniss.

Vad menar du med det här? Skulle man inte kunna bli lika stor på helkroppspass 3ggr/veckan jämfört med 5-6 pass i veckan?

Latissimus Dorsi
2014-04-17, 21:28
Jag tränar 6 gånger i veckan och har gjort det under snart 10 år, totalfailar sällan. Att folk inte tränar 6 dagar i veckan handlar nog mer om prioriteringar än fysisk utmattning.



Fniss.

Hahah, man and machine din korvryttare :D är i Tyskland så tillgången tillgången till gym är begränsad.

Testarozza
2014-04-17, 21:36
Jag tränar typ varje dag. Hur hårt vet jag inte riktigt men jag kör oftast riktigt tungt iallafall. Dock går jag bara på gymnasiet och sliter inte ut mig fysiskt innan träningen.

Man and Machine
2014-04-17, 21:54
Vad menar du med det här? Skulle man inte kunna bli lika stor på helkroppspass 3ggr/veckan jämfört med 5-6 pass i veckan?

Jag vet inte om du skulle citera mig men hur drar du den slutsatsen ur det jag skrev? För att svara på frågan tror jag du blir större av 5-6 pass i veckan än 3.

LD: No offence hoppas jag, du la upp för den :)

Langster
2014-04-17, 22:00
När jag var yngre kunde jag träna varje dag. Nu känner jag mig extremt sliten om jag tränar två dagar i rad. Beror lite på hur man tränar förstås. Ett lätt träningspass känns helt bortkastat för mig, så det blir 3 tunga i veckan, skulle säkert kunna köra lite oftare, men det känns inte som det ger något extra faktiskt.

Gober
2014-04-17, 22:00
Jobbar 6-7 dagar i veckan, fysiskt arbete. Tränar 6 dagar i veckan, kör igenom alla muskelgrupper 2-3 (oftast 3) gånger per vecka. Tunga intensiva pass, ofta på 90-120min. Det är ju dock främst de tunga basövningarna som sliter mest och det är väl första halvan av passet som består av dessa, resten är lite mer disco och inte så krävande.

Men visst, man är ju lite sliten när man ätit sin middag sådär efter 23 ;-) Passar på så långe det går, räknar inte med att kunna träna lika mycket om några år ifall man skaffat barn. Ju tyngre vikterna blir med åren så räknar jag också med att få gå ner lite i antal träningsdagar.

Jag går dock väldigt sällan till riktig fail, försöker spara iaf en repetition i tanken.
När jag var 16-17 körde jag klassisk byggarsplit, tränade "bara" fyra dagar i vecken och sällan mer än 60min men brände ut mig totalt. HAde ingen koll och körde skiten ur mig alltid, efter fail fick man hjälp av polaren att göra sådär 5 rep till. Slutade faktiskt med att jag började bli svagare och svagare och tappade muskler. Sen tröttnade jag och slutade träna i sådär 6-7 år :D

spoon
2014-04-18, 01:08
Hur länge har du tränat? Bild?

Jag undrar också :)

Själv så försöker jag tränar fem dagar i veckan. Brukar bli mer sliten ju längre veckan går. Då är det är riktigt skönt att vila ut ett par dagar och bara göra nåt annat.

Deadandlivin
2014-04-18, 03:25
Rullande 6 splitt varje vecka med dubbelträning på armarna.
Hög volym(3-4 set, 4-5 övningar för stora muskelgrupper och 3-4 för mindre muskelgripper), hög intensitet(60-80 sec vila, 10 reppare, 1 sec positiv 3-4 sec negativ)
Full satsning på time under tension och execution av övningarna vilket resulterar i mindre vikter men mycket bättre kontakt i musklerna jag är ute efter.

Kör lite mer vila och mindre satsning på negativen i Marklyften, Benpressen och Squatsen.

Lite surt att spela med mindre vikter men bryr mig egentligen inte om det. Känns som kontrollen jag får i musklerna och kontakten är tusen gånger bättre vilket jag iallafall tycker känns som bättre träning. Bryr mig egentligen inte alls om styrkan.

MS1
2014-04-18, 05:35
Två pass om dagen och villar var fjärde dag/
Även jag kallas för galen, men det är det som fungerar bäst för mig.

CalleP
2014-04-18, 07:36
Jag kör gym cirka 3 gånger per vecka. Jag behöver några dagar ifrån träning för att tycka det är kul och kroppen känns redo igen.

Testat 5 splittar men tröttnar ganska snabbt på det.

Alexton
2014-04-18, 09:27
Brukade träna 6 dagar i veckan men går betydligt snabbare framåt vid 3-4 helkropp i veckan. Plus att alla roliga övningar passar bättre för helkropp.

Mats J
2014-04-18, 10:01
När jag var yngre kunde jag träna varje dag. Nu känner jag mig extremt sliten om jag tränar två dagar i rad. Beror lite på hur man tränar förstås. Ett lätt träningspass känns helt bortkastat för mig, så det blir 3 tunga i veckan, skulle säkert kunna köra lite oftare, men det känns inte som det ger något extra faktiskt.

Exakt som för mig, trände upp till 10 styrkepass veckan när jag var mellan 20-25, nu blir jag också toksliten av två dagar i rad träning. Siktar mer på kvalite numer, både fysiskt och mentalt redo att träna hårt och det funkar inte med mer än 3-4 ggr veckan numer. Tror inte heller att det skulle ge mig mer att träna mer heller snarare bara sämre.

exor
2014-04-18, 10:09
5-7 Styrkepass i veckan dom senaste 13 åren.

Frantic
2014-04-18, 10:42
Jag tränar varje dag och oftast väldigt långa pass men jag tror inte att jag hade fått sämre resultat om jag tränat mindre.