handdator

Visa fullständig version : upp 3kg på en helg, möjligt?


Beppe
2014-04-15, 06:04
Hade en sjuhelvetes jäkla fuskhelg denna helgen med släktmiddag och svensexa. Blev både det ena och det andra i form av alldeles för mycket mat och alkohol.
Blev helt förskräckt när jag ställde mig på vågen på gymmet igår. Jag hade gått upp 3kg (!!?)
Hur kan det vara möjligt? även fast det troligtvis är en väldans massa vätska tycker jag det ändå låter som lite i överkant?
Fast ingen skillnad märks i spegeln och magsäcken var tom då större delen av söndagen spenderades på toaletten :naughty:

Sheogorath
2014-04-15, 06:12
Du har förmodligen blivit dehydrerad av alkoholen och nu har kroppen superkompenserat för att göra sig redo för nästa binge. Det, plus en del fett, plus en del glykogen är lätt tre kilo. Om några dagar vet mer hur mycket du har förstört i realiteten.

Jontalinen
2014-04-15, 11:13
Riktmärket brukar väl vara att ett kilo kroppsfett motsvarar 7000 kcal i runda slängar? Åt du runt 21 000 kalorier utöver din balansnivå så stämmer det säkert. Annars gissar jag på vätska och viss fettvikt.

Bryggan
2014-04-15, 12:05
När jag ligger på balans och samtidigt dricker alkohol så brukar vågen visa 2,5 kilo mindre dagen efter...en jäkla belöning som spriten ger.
Helgen som var blev det ingen alkohol och då faller man i samma gamla vanliga takt som alltid :(.

vicarious
2014-04-15, 15:32
När jag ligger på balans och samtidigt dricker alkohol så brukar vågen visa 2,5 kilo mindre dagen efter...en jäkla belöning som spriten ger.
Helgen som var blev det ingen alkohol och då faller man i samma gamla vanliga takt som alltid :(.

Belöning hur? Det är vätska du har tappat.