handdator

Visa fullständig version : Motivationen sviker..


Dodel
2014-04-14, 21:29
Hej jag har ett problem och det är ett ganska stort problem, det är nämligen så att jag inte har motivationen till att äta efter ett gympass t.ex då jag tränat klart så står klockan på 20-21:00 och då drar jag en gainer men där tar det stopp jag får inte i mig något mer, samma sak om jag tränar tidigare låt oss säga att jag är färdig vid 19:00-tiden så blir det en gainer men inget mer, det är som att jag blir mätt just efter gainern men sen blir jag hungrig igen och det är här problemet finns, jag ids inte laga någon mat eller äta något sedan utan lägger mig oftast ganska hungrig.

så hur ska jag komma över detta då jag vill gå upp i vikt men jag har ingen motivation till att äta mat..
kan även vara så att jag inte äter så mycket på dagarna heller för att jag inte känner någon motivation till att äta, och när jag inte har ätit får jag dåligt samvete.

King Grub
2014-04-14, 21:33
Strunta i gainern om det är den som gör dig oförmögen att äta.

Förbered mat i förväg så du har efter träningen utan att behöva stå vid spisen efter passet.

Dodel
2014-04-14, 21:39
Förut sparade jag gainer till efter maten efter träningspasset och tvingade i mig den efter maten.

Det tar ungefär 1h efter avslutat pass tills jag är hemma och jag undrar då om det har någon negativ effekt om jag inte får i mig kolhydrater/protein direkt efter avslutat pass? + att jag bastar efter gymmet och då förlorar jag ganska mycket vätska.

King Grub
2014-04-14, 21:43
Nej, det händer inget negativt på en timme. Den extra timmen i negativ proteinbalans kompenseras över dygnet.

Jobbigt
2014-04-14, 21:47
Förut sparade jag gainer till efter maten efter träningspasset och tvingade i mig den efter maten.

Det tar ungefär 1h efter avslutat pass tills jag är hemma och jag undrar då om det har någon negativ effekt om jag inte får i mig kolhydrater/protein direkt efter avslutat pass? + att jag bastar efter gymmet och då förlorar jag ganska mycket vätska.

Du behöver ju kanske inte dra i dig en hel gainer? Inte äns en halv? Ta så pass lite att du klarar av att äta så får du iaf lite kolhydrater i dig direkt efter?

Jag äter betydligt mindre om jag häller i mig en hel gainer efter passet och har slutar med det. Tar själv bara 1/4 efter och 1/4 under.

Och som någon sa! Ha mat färdigt det är guldvärt att slippa laga mat efter ett tungt pass!

Trapz
2014-04-14, 22:22
Har du tid att laga mat innan gymmet istället så hade jag gjort det, även fast det kanske inte är lika gott som nylagat.
Annars så tycker jag ofta "kall" mat är lättare att äta efter träning än en varm måltid.

T.ex koka upp pasta och lägg i en låda i kylen, skiva upp sallad, gurka, paprika, lök och blanda i en skål med lite olivolja och kryddor och ställ in i kylen.
När du kommer hem så är det bara ta pasta och sallad, knäcka en burk tonfisk eller kassler/skivad kalkon/ägg och slänga på och käka. Köp eller gör en egen god dressing också och ringla över.

Dodel
2014-04-14, 22:41
T.ex koka upp pasta och lägg i en låda i kylen, skiva upp sallad, gurka, paprika, lök och blanda i en skål med lite olivolja och kryddor och ställ in i kylen.
När du kommer hem så är det bara ta pasta och sallad, knäcka en burk tonfisk eller kassler/skivad kalkon/ägg och slänga på och käka. Köp eller gör en egen god dressing också och ringla över.

Tack så mycket för tipsen skall testas imorgon!