handdator

Visa fullständig version : Söka webbdesign-kurs, högskola


PureWhey
2014-04-14, 17:11
Ekonomi har jag pluggat nu och insett att jag inte tycker det är så himla kul... Kikat ett tag på webbprogrammerare, webbdesigner osv. (Helst programmerare, dvs börja från scratch med koder)
Någon som gått en flexibel kurs, distans eller om det finns någon bra i Göteborg? Rekommendationer på bra kursprogram tas gärna emot.

ducedo
2014-04-14, 17:27
Är det utbildning eller enbart strökurs du söker? Vill du fokusera på backend eller frontend? Jag gick en 30p grundkurs på distans inom webbutveckling vid Malmö Högskola för några år sedan som bestod av html/css/javascript/php/mysql. Design är då det sekundära och man skulle i princip kopiera en design från början av 00-talet. Lyckligtvis hade man gått ifrån tabeller och frames.

Veckouppgifterna såg då ut på så vis att man fick ett screenshot och x sidor att läsa för att sedan skapa en kopia.

Ado2000
2014-04-14, 17:50
Har också gått distans kurs på Malmö Högskola gällande webprogrammering dock så var det inom ASP miljön alltså microsofts egna å för att kunna söka den så skulle man ha gjort klart en grundkurs i C# å utvecklings kursen inom det språket för att kunna söka webutvecklingskursen.

Dock så undrar jag har du programmerat innan tycker du det är kul ?