handdator

Visa fullständig version : Smärtar i bröstrygg vid revbenen när jag sträcker på mig.


Teleskop
2014-04-13, 14:44
Vet inte om det finns något liknande inlägg men försöker ändå..

Har nått skumt som händer i ryggen direkt jag sträcker på mig eller om jag gör något med händerna framför kroppen, de stramar och skriker till vid revbenen.

Om man ska förklara vars smärtan uppstår så kan man väll säga att de är i höjd med 11-12 bröstkotorna och rakt ut till höger, vet inte om det är interkostalleder, muskler, posterior inferior lr någon av dom 3 längre ryggmusklerna som spökar..

Försöker stretcha interkostalmusklerna och just för stunden känns de bra men de tar bara några sekunder så är hugget tillbaka och hela högra sidan stelnar som ihop och går ända upp till nacke/axel på höger sida man blir som förlamad och varm i hela högra sidan..

Någon som har nå förslag vad de kan vara? trycker jag på revbenskanten ömmar de skönt och smärtan släpper just för stunden men är tillbaka fort, har dragit in magen flera år och nu först börjat andas normalt så kan ju ha något med de att göra men de verkar inte vela ge med sig!

Hade vart otroligt skönt om någon har ett förslag på vad de kan vara lr vad jag ska prova, antingen stretcha lr om de kanske är nått som är inflammerat.

Teleskop
2014-04-13, 15:15
Tillägga är att jag försöker rulla på min foamroller och de går fantastiskt bra sträcker hela ryggen ända tills jag kommer till just den punkten, känns som att hela ryggen ska gå av och att hela högra sidan spänner sig i hopp om att överleva :/ knivkänsla när jag kommer till just den punkten, ömmar så fruktansvärt så kan inte fortsätta.

Doctor Snuggles
2014-04-13, 15:20
Låter som en sträckning. Hade ngt liknande som inte ville läkas tills jag började med varmvattenflaska. Fyllde på med skållhett vatten och körde i intervaller (så länge jag pallade, utan att bränna mig) under 15-30 minuter, flera ggr per dag.

Teleskop
2014-04-13, 15:33
Ja jag vet faktiskt inte, känns jobbigt när de aldrig ger med sig.. mornarna känns de som en kall ilning hela tiden tills man kommer igång då är de mer power i värken och direkt jag gör något, fast bara går så kommer smärtan.. känner den hela tiden just där vid revbenen och när jag sträcker på mig blir de tvärstopp innan man lyckats sträcka på sig helt pga smärtan och stelheten på de lilla området där, fattar inte.. gymmandet går hur bra som helst, efteråt däremot känns de hemskt att sitta i bilen på väg hem då blir man t.om stressad av smärtan, frustrerad hela dagarna när man känner i allt man gör att smärtan håller varje rörelse i schack och kämpar emot de jag vill.. :/

Teleskop
2014-04-13, 19:35
Var just och körde ett benpass och allt går bra förutom böjen, känns som en ordentlig jävla låsning när jag greppar stången och kliver in.. känns precis som om jag vrider till allt vad jag kan så släpper nånting men de gör de ju såklart inte blir bara 100 gånger värre, kan revbenslåsningar framkalla sån här smärta måntro? måste ta mig en kik hos en kiropraktor tror jag och se om de är något som går att knaka till blir galen snart..