handdator

Visa fullständig version : Vardagssituationspoll angående apotekskö :D


filmjölk
2014-04-12, 22:06
Tänk dig följande, du skall till apoteket eller vad som helst för butik/inrättning egentligen. Det finns en kassa, en expedit och en annan kund.

"Härligt att slippa kö!" tänker du, då du redan är på halvkasst humör och lättirriterad (Är man glad är sånt här 100ggr lättare att hantera, så föreställ dig att du har en dålig dag) och inte har lust att vänta.

Men trots att det bara är en före dig tar det tid, och du märker att kunden och expediten pratar om något, de skrattar, berättar och babblar på. Du försöker få ögonkontakt med expediten, men du verkar antingen ha blivit osynlig eller bli nonchalerad. Om det spelar någon roll för dig i situationen, så är expediten en svensk dam i 60års åldern och kunden en fetlagd man av gissningsvis turkiskt ursprung i samma ålder. Spelar det ingen roll kan du bortse ifrån det.

Hur agerar du?

XXXL
2014-04-12, 22:09
Fortsätter vänta i kanske 10 minuter sen går jag ut, väljer en annan butik

Hank
2014-04-12, 22:11
Ineffektiviteten på apotek är en enorm irritationsfaktor för mig. Trots det knyter jag näven i fickan och väntar på min tur. Man vill ju inte ställa till en scen.

XXXL
2014-04-12, 22:16
Ineffektiviteten på apotek är en enorm irritationsfaktor för mig. Trots det knyter jag näven i fickan och väntar på min tur. Man vill ju inte ställa till en scen.

Brukar bara göra saken värre att göra en scen, hade göra en scen gjort så man fick hjälp direkt så visst men skulle man börja käfta med en 60-åring på apoteket så är man illa ute.

Alfers
2014-04-12, 22:40
Man hade ju gärna sagt "ursäkta, jag har lite bråttom" men alltså, man är ju svensk..

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

Linjedomarn
2014-04-12, 22:49
Skulle dragit till en annan butik direkt.

Grazzafukkinrazzi
2014-04-12, 22:58
Sätter igång tidtagaruret på mobilen, när uret nått exakt 60 sekunder greppar omedelbart tag runt höften på den turkiska gubbjäveln och skickar på honom en German Suplex.

http://i527.photobucket.com/albums/cc352/gustavo1593/thBrianrilo211.gif

filmjölk
2014-04-12, 23:52
Fortsätter vänta i kanske 10 minuter sen går jag ut, väljer en annan butik


Dat tålamod är beundransvärt!

XXXL
2014-04-13, 00:02
Dat tålamod är beundransvärt!

Ser ingen mening i att stressa upp sig bara, jag som person känner att jag har lite "all tid i världen".

Stoltz
2014-04-13, 01:02
Jag väntar tålmodigt. Är min dag bara halvkass och jag är lite irriterad så klarar jag ändå rätt mycket personligen.

Skulle jag däremot vara riktigt arg över något så går jag fram och säger "Ursäkta, menar inte att stressa er, men jag har rätt bråttom, skulle jag kunna få flika i mellan?" och det har aldrig varit några problem.

muddler
2014-04-13, 01:27
"Skulle jag kunna få gå emellan?" Eller något liknande skulle jag nog ha sagt efter den tiden om inte förr. Jag har jättedåligt tålamod numera, kan det vara åldern kanske?

Förr hade jag ett supertålamod, nu kan jag till och med sucka och mumla saker i köer för att subtilt visa mitt missnöje :d

tntballe
2014-04-13, 06:44
Har jag haft en dålig dag så får slutar det med ett gäng dryga kommentarer. Märker jag att dom blir på dåligt humör så gör det inget om jag får vänta ännu längre, delad ilska är dubbel glädje.

Määng
2014-04-13, 07:58
Jag drar därifrån.

agazza
2014-04-13, 08:17
"Den här är gratis va?!"

(håller upp vald vara och går mot dörren)

awesomooo
2014-04-13, 08:20
Apotekskärringar är i regel rätt pratglada med andra äldre damer med fullsmockade varukorgar/rullatorer. Det tar oftast tid där inne eftersom det ska pratas om tabletter och sjukdomar. Jag brukar allt för ofta få stå bakom en pratsjuk äldre dam med varor för tusenlappen(ar) och då tar det tid... Tar det alldeles för lång tid så går jag, annars står jag kvar i max 2 minuter.

Nixon
2014-04-13, 08:29
Går till närmsta matvarubutik, snor en kundvagn och går tillbaka till apoteket. 'nomsayin.

Sniggel
2014-04-13, 08:52
Det här är en sån typisk situation där jag kan "komma på mig själv" med att vara irriterad och "stänga av det" och välja att vara glad istället. Det kan jag nog fixa på ca 10 sekunder. Iaf så länge jag inte har bråttom nånstans, vilket det inte står något om.
Jepp, seriöst :cool: