handdator

Visa fullständig version : Varför, varför och varför?


Callister
2004-03-19, 21:43
Äter man godis?
Såhär känner jag iaf:
Jag vet till 110% att efteråt jag käkat godis mår man illa och tänker, nödvändigt.

Så vad är det som får människan att äta det?
Jag har inte ätit så mkt idag men alltså jag käkade tacos och blev mätt som fan, käka liiiiiiite cashenötter och lite godis, jag är helt bombad nu, nu tänker jag, varför ska jag äta godis i framtiden, men jag vet att jag kommer göra det om någon vecka/månad igen. :nono:

Callister
2004-03-19, 21:59
Jag ska köra igång hårt imorrn och inget mer godis på minst 1 månad, "ätardag" den 20:e varje månad. :cool:
Ska bli intressant hur vikten kommer vara om ett tag i samband med denna "ätardag", ett problem återstår dock. Har ett halv kg Cashenötter kvar, morsan hittade det på extrapris och skulle såklart köpa massor. :nono:

GhostFace
2004-03-19, 22:18
Originally posted by Callister
Äter man godis?
Såhär känner jag iaf:
Jag vet till 110% att efteråt jag käkat godis mår man illa och tänker, nödvändigt.

Så vad är det som får människan att äta det?
Jag har inte ätit så mkt idag men alltså jag käkade tacos och blev mätt som fan, käka liiiiiiite cashenötter och lite godis, jag är helt bombad nu, nu tänker jag, varför ska jag äta godis i framtiden, men jag vet att jag kommer göra det om någon vecka/månad igen. :nono:

Vana. Ända sedan du var barn har du blivit lurad att käka godis.
Det finns ingen annan egentlig förklaring.

skaparn
2004-03-19, 23:22
Originally posted by GhostFace


Vana. Ända sedan du var barn har du blivit lurad att käka godis.
Det finns ingen annan egentlig förklaring.

Så sant. Har sett för många exempel på hur man helt enkelt får indoktrinerat det söta budskapet ända från späda barnsben.
Jag blir så uppriktigt förbannad på de föräldrar som göder sina ungar till feta kolosser genom att aldrig orka laga bra mat och vräker i sig godis för att fly sin trista vardag.
"Okunskap" och "klassfråga" kan hur många som helst försöka försvara dem med men jag lyssnar inte. Det är en skyldighet för alla som bestämmer sig för att sätta ett barn till världen har, att ta reda på vad som är bra för barnet och vad som är skadligt.

JAM
2004-03-20, 13:18
När man läser sådant här blir man så glad att man tillhör de som inte har något godissug alls. :D

Dipshit
2004-03-20, 13:43
Originally posted by JAM
När man läser sådant här blir man så glad att man tillhör de som inte har något godissug alls. :D

Säker på det?
Inbillade mig själv detsamma innan... men sen insåg jag att visst FAN vill jag bara slänga i mig en massa chips choklad godis pepsi ALLT!
Bara att man mesat till sig o ska va så genomnyttig=/

z_bumbi
2004-03-20, 14:02
Originally posted by Callister
Har ett halv kg Cashenötter kvar, morsan hittade det på extrapris och skulle såklart köpa massor. :nono:

Ät upp dem? Det är väl inget fel på nötter.


Varför jag äter godis? För att det är gott.

Callister
2004-03-20, 16:53
Jo men jag håller på att gå ner i vikt. :nono:

z_bumbi
2004-03-20, 17:12
Originally posted by Callister
Jo men jag håller på att gå ner i vikt. :nono:

Ja?
Det är ju fortfarande bra fett, långsamma kolhydrater och fibrer, tycker du om nötter så är det minst lika bra som att tillsätta nyttigt fett från någon annan källa.

Callister
2004-03-20, 17:18
Hehe jo men jag fick säkert i mig 1-2 DL idag och 3-4 igår.
Eller, kanske 2-3 igår. Brorsan fick resten. Var säkert 0.3 kg kvar. :booty: