handdator

Visa fullständig version : Mat som nästan inte innehåller kalorier för hardcoredeff


sadjad
2014-04-10, 20:39
Oh hoj gubbar och gummor!

Nu är det deff eller mer exakt varit det i några veckor och det går väl bra när det kommer till att fettet försvinner men samtidigt så har man ingen ork på gymmet.

Så nu är mina fråga till er vad för mat/livsmedel ni rekommenderar att man kan trycka i sig i mängder utan att få i sig för mycket kalorier för jag håller nämligen på att dö utav hunger fast att jag har en cheat day per vecka.

Så här ser min kost ut just nu:
1x Frukost: mjölk, proteinpulver, havregryn
3x Mellanmål: proteinpulver
2x varmMat: Kyckling med än jädrans massa grönsallad, tomat och spenat

Det finns ju självklart fitnessnudlar och dylikt men jag är ute efter saker man kan köpa i livsmedelsbutikerna.

zxcv
2014-04-10, 20:43
Förutom det självklara svaret att du bör inte gå på någon svältdiet eller hardcoredeff alls, det är bara att skjuta sig själv i foten. Men för att ge ett konkret svar på din fråga: grönsaker. Lite kalorier och stor bukfylla: broccoli, blomkål, brysselkål, squash, sparris etc. etc. etc.

sadjad
2014-04-10, 21:03
Förutom det självklara svaret att du bör inte gå på någon svältdiet eller hardcoredeff alls, det är bara att skjuta sig själv i foten. Men för att ge ett konkret svar på din fråga: grönsaker. Lite kalorier och stor bukfylla: broccoli, blomkål, brysselkål, squash, sparris etc. etc. etc.

Tjena!
Jo jag förstår att jag skjuter mig i foten men problemet är den att mi förra deffplan inte gick bra alls, efter en månad så hade jag inte tappat någonting i vikt men jag gjorde heller ingen cardio men tanken var att inte göra det heller för jag skulle gå ner i vikt genom kaloriunderskott.

Därför tänkte jag nu s.k. hardcore deffa under en kortare period. *gah!*

Wilt the Stilt
2014-04-10, 21:13
Hardcore deffa.

Låter tufft iaf, men exakt vad är själva konceptet i denna deff-filosofi ?

sadjad
2014-04-10, 22:47
Hardcore deffa.

Låter tufft iaf, men exakt vad är själva konceptet i denna deff-filosofi ?

...möjligtvis en gnutta idioti och en himla massa protein (3ggr min vikt) samt kreatin. Cardio på morgonen och gym på kvällen samt en fuskdag i veckan.

Hemskt, Hemskt, Hemskt! Jag har dock gått ner något kilo faktiskt, det kan jag se. Målet är att komma ner till 90 kg och om jag är stark nog till 85. Saken är den att jag vet hur man tränar för hypertrophy och samt dess kost men deff, det har jag aldrig hållit på med innan för jag tycker det är lite töntigt ärligt talat. Jag lutar lite åt starkeman när det kommer till min filosofi men jag är jättebestämd nu att jag ska ha en "snygg" kropp till sommaren.

Wilt the Stilt
2014-04-10, 22:57
Lycka till deffen.

Hur tror du det blir med (ork) prestationerna i din träning med så extrem kostföring? Hur länge planerar du köra detta? Hur ser ditt träningsupplägg ut i nuläget?

sadjad
2014-04-10, 23:19
Lycka till deffen.

Hur tror du det blir med (ork) prestationerna i din träning med så extrem kostföring? Hur länge planerar du köra detta? Hur ser ditt träningsupplägg ut i nuläget?

God Afton!
Ork och prestation i träningen vet jag redan hur det kommer att kännas, för jag känner det redan väldigt mycket!

Jag hade planerat att köra deffen till 1 juni sen lägger jag av dvs. denna månaden ut samt nästa månad (för länge må tro?).

Jag kör 5 split när det kommer till gymmandet och då gymmar jag 15:00.
Cardio kör jag 4 gånger per vecka(eller försöker) klockan 06:30-07:20(max) och mage 2 gånger i veckan på morgonen.

Hur ostabilt låter detta?:)

Zchwarzenegger
2014-04-11, 00:20
3x prottedrink borde väl inte vara att rekommendera, då det inte ger någon större mättnadskänsla. Ta EAA istället, så får du i dig protte under dagen, men utan lika många kalorier. Ät en gröttallrik? Äckligt jag vet, men det mättar bättre en proteindrink.

Zchwarzenegger
2014-04-11, 00:21
Fast föda>flytande! vad gäller mättnadskänsla

lillmesen
2014-04-11, 06:08
vitkål, morötter, gröna ärtor

Dewon
2014-04-11, 06:42
Äter alltid frysta hallon med kvarg när det finn plats i kaloribudgeten. Hallonen är 30kcal/100g och 250g mättar ganska bra. Tar jag det tillsammans med 500g kvarg får jag:

375kcal, 55g protein. Lite aspartam för 10kcal går bra om man gillar lite sötare.

Kanske inte platsar i din deff men för mig funkar det bra då jag älskar hallon. :D

tankoovich
2014-04-11, 08:16
Äter alltid frysta hallon med kvarg när det finn plats i kaloribudgeten. Hallonen är 30kcal/100g och 250g mättar ganska bra. Tar jag det tillsammans med 500g kvarg får jag:

375kcal, 55g protein. Lite aspartam för 10kcal går bra om man gillar lite sötare.

Kanske inte platsar i din deff men för mig funkar det bra då jag älskar hallon. :D

Hallon kan vara det godaste som finns.
Har ett jätte hallonland hos både farsan o morsan så dagar på sommarlovet som blir sega plockar jag alltid. Vet inte hur många kilo som jag frös in förra året. Underbart!

Tapatalk + Samsung skrev detta.

Dewon
2014-04-11, 09:16
Hallon kan vara det godaste som finns.
Har ett jätte hallonland hos både farsan o morsan så dagar på sommarlovet som blir sega plockar jag alltid. Vet inte hur många kilo som jag frös in förra året. Underbart!

Tapatalk + Samsung skrev detta.

:thumbup:

vicarious
2014-04-11, 10:22
Ta bort den flytande födan bör vara steg 1. Ät dina kalorier istället för att dricka dom.

Ät mycket grönsaker. Mina favoriter: broccoli, morötter, blomkål, vitkål. Frukt mot sötsug funkar för mig.

lillmesen
2014-04-11, 12:32
Ta bort den flytande födan bör vara steg 1. Ät dina kalorier istället för att dricka dom.

Ät mycket grönsaker. Mina favoriter: broccoli, morötter, blomkål, vitkål. Frukt mot sötsug funkar för mig.

+1, kvarg eller en liten kycklingfile istället!

några torkade dadlar eller russin så har man ju stillat sötsuget

Sohlsken
2014-04-11, 12:36
Det finns s.k. low carb noodles (http://kurera.se/rawfoodfamiljen/files/2013/02/img_0880-e1359899823229.jpg) i typ alla mataffärer nu. Sett dem på Willys, Hemköp och ICA. Har inte kollat vidare då jag verkligen inte tyckte om dem, men det är ju upp till dig.

Även grönsaker som andra har nämnt. Zucchini (a.k.a. squash) funkar till det mesta, går även att skära till "pasta".

lillmesen
2014-04-11, 12:37
Även grönsaker som andra har nämnt. Zucchini (a.k.a. squash) funkar till det mesta, går även att skära till "pasta".

såg en på jobbet göra så idag på lunchen, hon körde den med potatissakalaren i strimlor

nippman
2014-04-11, 12:45
delar med mig ett "deffmos" jag brukar göra
100g broccoli
100g blomkål
lite riven cheddar, en skvätt mjölk, lite kryddor! - mixa ner allt o mosa!

grymt gott och rätt så kalorisnålt i förhållande till mättnadskänslan (iaf för mig)

ducedo
2014-04-11, 12:52
För att få lite variation till broccoli och haricots verts så har jag kört Findus sommargrönsaker på sistone.

http://www.findus.se//images/products/7310500001913_500px.jpg

KalleTeodor
2014-04-11, 14:27
halvt kilo grönsaker och 15 äggvitor.

R Scarpa27
2014-04-11, 19:10
ät vad du vill så länge du täcker protein och fett... resten vad som... och lite vitaminer osv osv självfallet.
& underskott såklart... en deff behöver inte bli tråkig... & variation på maten är mkt viktigt även under en deff tycker jag.

sen att svälta sig själv är ju bara dumheter.

Jeml
2014-04-11, 19:54
ät vad du vill så länge du täcker protein och fett... resten vad som... och lite vitaminer osv osv självfallet.
& underskott såklart... en deff behöver inte bli tråkig... & variation på maten är mkt viktigt även under en deff tycker jag.

sen att svälta sig själv är ju bara dumheter.

+1

denna vecka har jag ätit hamburgare / kycklingrulle varje dag 2ggr/dag :D
på deff.

hehe inte så mycket variation, men god mat!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Andersson1801
2014-04-13, 12:37
Blomkålsmos! :) Inte alls många kollisar och mättar bra. Dra gärna i en del vitlök i den också :D

vikko
2014-04-21, 02:34
Unna dig nått ägg ibland också. Mättar helt ok i en timme. EAA mättar en timme för mig. Byt ut protteshakes mot kvarg.