handdator

Visa fullständig version : Väldigt låg balans - vad göra?


Frasier Crane
2014-04-10, 09:13
Något är uppenbarligen fel på min kropp(?). Min balans är närmare 1500 kcal per dag på mina 186cm och 81kg (kille). Då har jag även inkluderat min 4ggr/v styrketräning.

Försöker deffa på 1200kcal (inne på månad 2, gått ned cirka 1kg) men då det går väldigt segt så funderar på att ytterligare dra ner på intaget, men är redan nu på löjliga nivåer -.-

Gått ner mycket i vikt på lågt kaloriintag (800kcal/dag i nästan 4 mån) tidigare (10mån sedan typ, så slutade med det för 6mån sedan med andra ord) så gissar att det är bakgrunden till rådande låga balans?

Allt fett är vid buk och bröst och jag gissar att jag har runt 10kg att tappa för att få bort det. Detta är det enda jag vill göra just nu. Få bort det!

Vad ska jag göra? :(

Jeml
2014-04-10, 09:16
lägg dig på 3000 nån vecka eller två så du får ordning på kroppen. det där låter inte bra

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bryggan
2014-04-10, 09:18
Vad ska jag göra? :(Kollat pulsen nyligen, har du någon? :)

Låter väldigt märkligt faktiskt. Du slarvar inte heller eller?

Frasier Crane
2014-04-10, 09:51
lägg dig på 3000 nån vecka eller två så du får ordning på kroppen. det där låter inte bra

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Försökte "chocka" kroppen i december efter mitt superlåga kcalintag på 800kcal, detta i ungefär 3 veckor på runt 2800kcal. Gick (givetvis) upp i vikt och hade svårt att bli av med den :/

Kollat pulsen nyligen, har du någon? :)

Låter väldigt märkligt faktiskt. Du slarvar inte heller eller?

Har en vilopuls (tog den nu efter en kopp kaffe :P) på 62 slag per minut, så ja :(

Nix, väger och räknar på allt.

IMMORTAL ABDUL
2014-04-10, 10:31
Låter som att du knulllat upp din metabolism en hel del.

Öka stadigt intaget istället för att tappa vikt. Du kommer bara att förvärra situationen.

När du återställt din metabolism till normala nivår läs på och gå ner i vikt smart och strategiskt istället för att göra det som en jubelidiot.

Grattis! Du har skjutit dig själv i foten.

Jeml
2014-04-10, 10:34
Låter som att du knulllat upp din metabolism en hel del.

Öka stadigt intaget istället för att tappa vikt. Du kommer bara att förvärra situationen.

När du återställt din metabolism till normala nivår läs på och gå ner i vikt smart och strategiskt istället för att göra det som en jubelidiot.

Grattis! Du har skjutit dig själv i foten.

+10

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bryggan
2014-04-10, 11:55
Undrar egentligen hur viktigt "refeed" är under deff. Själv så svinar jag med jämna mellanrum men sjunker som en sten viktmässigt iaf. Sedan har vi dig då TS som väger och mäter allt och inte lyckas :/. Orättvist ju!

Har inte Kungen länkat något om refeed-dagar eller är det demensen som spökar för mig.

Frasier Crane
2014-04-14, 14:54
Har märkt nu att jag har en vilopuls på ungefär 44 slag per minut. Kan det tyda på något?

Gissar att jag bara "fuckat" metabolismen ja :/

Frasier Crane
2014-04-28, 13:12
Försökt lägga mig på ett smått kaloriöverskott, men jävlar vad det märks direkt runt buk och ansikte. Vikten ökade rejält i början - gissningsvis pga vätska som nu lagras - men det syns verkligen på kroppen nu.

Har så enkelt för att gå upp i vikt, men jag är verkligen alltid fast på en specifik lägstavikt! Har aldrig i mitt liv varit under 81kg. Har varit där många gånger, men det är min kropps standardläge på något sätt. Oavsett hur mycket jag sänker kaloriintaget så är jag fast där.

What to do? Vill ogärna ligga på överskott och gå upp i vikt nu precis så här till sommaren :/

421
2014-04-28, 13:21
Vad äter du på en dag?

Tjockiz
2014-04-28, 15:03
Har märkt nu att jag har en vilopuls på ungefär 44 slag per minut. Kan det tyda på något? :/

Bra kondition.

Bubblan84
2014-04-28, 15:06
Kolla sköldkörtelvärden hos läkarn. Låg puls och lågt blodtryck (och även låg ämnesomsättning) kan bero på att sköldkörteln producerar för låg andel T4/T3. Det kan vara pga fel på sköldkörteln eller sekundärt pga långvarig stress. (Långvarig deff = Långvarig stress)

Akada
2014-04-28, 21:13
Kolla sköldkörtelvärden hos läkarn. Låg puls och lågt blodtryck (och även låg ämnesomsättning) kan bero på att sköldkörteln producerar för låg andel T4/T3. Det kan vara pga fel på sköldkörteln eller sekundärt pga långvarig stress. (Långvarig deff = Långvarig stress)
Nedsatt ämnesomsättning pga deff syns inte på de standardprover som läkaren lär ta, och medicinen de allra allra helst vill dela ut (även om man skulle se något på de vettigare proverna) hjälper inte vid deff utan levaxin är där mest värdelöst.

Sen är det en väldans massa fler saker än bara sköldkörteln som tråkar sig vid deff. Att supplementera med ("korrekta") sköldkörtelhormoner skulle förvisso öka metabolismen men det skulle inte fixa välmåendet. Dessutom TS troligtvis börja bränna en massa muskler om han deffade hårt den vägen.

kebookebbe
2014-04-28, 21:37
Sjukhuset direkt och prata med ngn som kan sin sak. Man kan inte fucka sin balans så här mkt. Ngt måste vara fel.

EnergiÖverskott
2014-04-29, 14:21
Döljer det sig något mellan raderna? Typ riktiga hetsdagar mellan VLCD-perioden med efterföljande kräkning/laxering etc, eller annan typ av ätstörning? Det låter som du fuckat upp något på allvar om du ligger så sjukt lågt med din längd och vikt. Jag hade sökt upp läkare och fått sett till att kolla kroppens alla värden.

Bubblan84
2014-04-29, 14:34
Nedsatt ämnesomsättning pga deff syns inte på de standardprover som läkaren lär ta, och medicinen de allra allra helst vill dela ut (även om man skulle se något på de vettigare proverna) hjälper inte vid deff utan levaxin är där mest värdelöst.

Sen är det en väldans massa fler saker än bara sköldkörteln som tråkar sig vid deff. Att supplementera med ("korrekta") sköldkörtelhormoner skulle förvisso öka metabolismen men det skulle inte fixa välmåendet. Dessutom TS troligtvis börja bränna en massa muskler om han deffade hårt den vägen.

Jo, jag vet jag går på levaxin pga kass sköldkörtel. Den medicinen är ett skämt och ger inget för vare sig välmående eller kcalförbrukningen. Inte ens om man doserar högt. Synd att de är så sjukt återhållsamma på att skriva ut T3, iaf när det gäller oss som verkligen behöver det och ser till att dosera det rätt.

Nutrid
2014-05-02, 06:16
Jag kan ju vara den första att fråga: Räknar du rätt i kalorier ens?

Se till att vara jävligt säker på din sak. Oljor och nötter med mera kan snabbt och lätt dra iväg på kaloriintaget.

shut teh face
2014-05-04, 17:39
Tränat styrketräning regelbundet från start också?

Låter skumt. Jag gick för länge sen ned 50 kg
12 veckor 800 kcal sen typ 8 månader 1200-1500 kcal

Träning 5-6 ggr i veckan och min ämnesomsättningen var det inge fel på när jag var klar (tog 10 månader likt det du kört)

Är det inte så att du kanske inte ska gå ner mer då?