handdator

Visa fullständig version : Svacka under deff??


Dande92
2014-04-08, 16:18
Tja!

Har deffat i över 3 månader och det har gått bra! har gått ner ca 12-13kg. Men på dom senaste veckorna har jag börjat blivit energilös och lite deppig och sur av mig. Har inte lust med någonting. Vad bör man göra? Någon som har varit med om något liknande?

mattilainen
2014-04-08, 16:19
För mig gick det över när jag ökade lite på energiintaget och drog ner på träningen i några dagar, testat det?

Dande92
2014-04-08, 16:26
För mig gick det över när jag ökade lite på energiintaget och drog ner på träningen i några dagar, testat det?

Nop har bara kört på hela tiden och minskat energiintaget successivt! Kanske dags att öka på lite som du säger :) För man blir så omotiverad när man hamnar i sådana här svackor.

Lose
2014-04-08, 16:58
ta paus en vecka, typ...

Sohlsken
2014-04-08, 19:27
Tja!

Har deffat i över 3 månader och det har gått bra! har gått ner ca 12-13kg. Men på dom senaste veckorna har jag börjat blivit energilös och lite deppig och sur av mig. Har inte lust med någonting. Vad bör man göra? Någon som har varit med om något liknande?

Har du gått ner i snitt typ 1kg/vecka kan det vara en tanke att sakta ner en smula ändå :) så prova att minska underskottet en smula, det tär på psyket att ligga så lågt.

Jag kör på en påfyllningsdag i veckan då jag ligger på balans, eller närapå balans, det har hjälpt något fantastiskt.

Tobbey
2014-04-08, 20:55
ta paus en vecka, typ...

...På balans kanske är smartast för att tappa alltför mycket.

Eller en deload-vecka, alltså samma träningsschema/upplägg du kör nu fast halvera alla vikter och kanske skära ner lite på mängd sets osv, samt lägg dig balans samtidigt eller öka nån hundring på dina kcal.