handdator

Visa fullständig version : Ni med Adidas Adipower weight lifting


Ajemän
2014-04-08, 14:19
Töjer de sig nåt?
De klämmer en aning över fotknölarna, men om de töjer sig en smula så lär de sitta perfekt. Erfarenheter?

andeem
2014-04-08, 14:39
Lädret mjuknar ju så visst töjer de sig en aning.

spoon
2014-04-08, 15:25
Lädret mjuknar ju så visst töjer de sig en aning.

+1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tyrwing
2014-04-08, 16:12
Ja dom töjer sig lite. Mina var rätt stela i början men sitter perfekt nu.

Ajemän
2014-04-08, 17:27
Nice, tack för svar. Då blir det ett par sådana :)

Ozziking
2014-04-08, 19:17
tror ni lyftarskor kan vara bra om man böjer 2 ggr/vecka för att fp bra djup etc?

ceejay
2014-04-08, 19:17
ja ozzi

Tyrwing
2014-04-08, 19:21
tror ni lyftarskor kan vara bra om man böjer 2 ggr/vecka för att fp bra djup etc?

Från person till person. Testa böjskor första gången efter 1 års träning cirka, kunde knappt stå i dem alls.
Testade böjskor igen efter ca 1 år till, då satt de perfekt. Men ja jag rekommenderar adi power.

Vissa böjer med böjskor, vissa utan helt enkelt. Hitta de du finner bekvämast. :)

Ozziking
2014-04-08, 19:23
Från person till person. Testa böjskor första gången efter 1 års träning cirka, kunde knappt stå i dem alls.
Testade böjskor igen efter ca 1 år till, då satt de perfekt. Men ja jag rekommenderar adi power.

Vissa böjer med böjskor, vissa utan helt enkelt. Hitta de du finner bekvämast. :)

Tror jag måste testa faktiskt. Har bara vanliga adidas skor nu, kommer hyfsta lågt i dem men ja.

stödjer de upp proneringar i hälar och dylikt? böjskorna alltså?

Gober
2014-04-08, 21:29
tror ni lyftarskor kan vara bra om man böjer 2 ggr/vecka för att fp bra djup etc?

Är otroligt nöjd med mina Adidas Power Perfect II. Har gjort väldigt stor skillnad på min teknik vilket förbättrat resultaten och gjort knäböjen mycket roligare.

andeem
2014-04-08, 21:45
Inser nu att jag läste fel och svarade om Power Perfect II fast frågan gällde Adipower. Adipower är väl i syntetmaterial?

Ozziking
2014-04-09, 06:41
Men är power perfect 2 stor skillnad på då? Trodde också det handlade om det :P tänker som gober sa. Kanske blir lite roligare om man får till böjen bättre.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

andeem
2014-04-09, 07:31
Jag böjer i Fivefingers också och det funkar ungefär lika bra. Viktigast är att sulan är antingen hård eller tunn. Dämpande skor är instabila till en grad man kanske inte riktigt inser innan man böjt i hårda skor.

Klacken på tyngdlyftarskor hjälper dig nå rätt djup om du har otillräcklig rörlighet i fotleden, men har du bra rörlighet är det inte alls säkert att den förbättrar din böj.

Ajemän
2014-04-09, 07:33
Jag provade både Adipower och Power perfect 2 igår. De har lika hög klack men PP är en lite mjukare sko invändigt som är lite bekvämare, men stod lite stadigare på Adipower.

Morsan åkte till USA idag, så får Adipower för 1200kr, det känns ok, hade inte lagt 2400kr som de kostar i Svea, då hade jag köpt PP2

Även om alla lyftarskor var klacklösa så hade jag köpt ändå, för man står så mycket stabilare kontra barfota/Converse

koncept
2014-04-09, 08:51
Adipower är en grym sko.
Jag hade inga proble att nå djup i platta skor men jag valde ändå att köpa böjskor. Förutom att det blir lättare att nå djup är böjskor också mycket mer stabila i sidled. Adipower är helt platta undertill och sitter som ett strykjärn på golvet. Spännet trycker i sin tur ned foten se den inte glider inuti skon. Effekten blir att man känner sig limmad till golvet.

Jag tog en halv storlek ner från mina andra adidas skor. Tajt men bra fit. Lite obekvämt. Samma storlek funkade också men då kunde foten röra sig inne i skon vilket jag inte gillar.

I juni släpps dem i vitt. Mycket snyggare än de röda eller de svarta så jag hade väntatbom de bryr dig om sånt.

Jag köpte mina från en polsk affär på europeiska Ebay. Tror de kostade 1600, så ganska mycket billigare än i Sverige.

Ozziking
2014-04-09, 12:44
Ah har också okej djup i vanliga skor, men tänker att mitt största problem är spänningen i ryggen. Då kanske jag kan fokusera mer på det än själva djupet?

Osäker men ganska sugen på Power perfect :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

koncept
2014-04-09, 14:20
Ah har också okej djup i vanliga skor, men tänker att mitt största problem är spänningen i ryggen. Då kanske jag kan fokusera mer på det än själva djupet?

Osäker men ganska sugen på Power perfect :3


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ett par lyftarskor kommer göra det enklare att hålla spänningen eftersom du når tillräckligt djup utan att behöva luta överkroppen lika mycket framåt. Med lyftarskor blir alltså överkroppen mer upprätt vilket gör butt wink mindre sannolikt.

9jgBMwkbx9A


Power Perfect 2 är fullt tillräckliga. Jag har hört att de kanske ska gå ur produktion snart och ersattas med en ny modell som troligen blir dyrare, så om du vill ha ett par kan det vara idé att köpa snart. Jag beställde mina Adipower här:
http://www.ebay.co.uk/itm/ADIDAS-POWER-PERFECT-II-WEIGHTLIFTING-SHOE-GEWICHTHEBEN-SCHUHE-/160943096847?pt=UK_Sporting_Goods_Athletic_Shoes_E T&var=&hash=item2578f4c40f
Bästa priset jag har hittat. De flesta rekommenderar en halv storlek ner från dina andra Adidasskor för en tajt passform (böjskor ska sitta tajt).

Ozziking
2014-04-09, 15:32
Då blir det ett par sådanna då jag vill börja öka i böj och inte stanna och nöta teknik år in och ut på 60kg.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ajemän
2014-04-23, 20:29
Nu har jag kört lite med mina Adipower. Riktigt skön sko som sitter som gjutet.
Riktigt stabila och sköna att böja i...Och snygga ;)

Ozziking
2014-04-23, 20:38
:D


Skickat ifrån matbordet.

Nilzeen
2014-04-23, 20:53
Fick hem ett par Adipowers idag och tyckte de satt väldigt tight om foten då jag har väldigt breda fötter. Tänkte skicka tillbaks dem men om dem nu töjer sig, hur mycket är det vi snackar om? Känns inge vidare att torska 2,2k

slo
2014-04-23, 21:00
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

Ajemän
2014-04-23, 21:25
Fick hem ett par Adipowers idag och tyckte de satt väldigt tight om foten då jag har väldigt breda fötter. Tänkte skicka tillbaks dem men om dem nu töjer sig, hur mycket är det vi snackar om? Känns inge vidare att torska 2,2k

Kan inte uttala mig om det, men de med breda fötter brukar välja Nike Romaleos 2 istället, just eftersom Adi-skor är ganska smala, så kika på dom :)

Ajemän
2014-04-23, 21:26
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

Klart det är okej. Det är styrketräningsskor liksom...

slo
2014-04-23, 21:28
Klart det är okej. Det är styrketräningsskor liksom...

Tack! :) då blir det ett par sånna. Vill ju inte få onödiga blickar ;)

Nilzeen
2014-04-23, 21:28
Kan inte uttala mig om det, men de med breda fötter brukar välja Nike Romaleos 2 istället, just eftersom Adi-skor är ganska smala, så kika på dom :)

Ja, har gjort de, men det är ju så jobbigt att skicka tillbaka skorna :d

Du vet ingen bra sida för romaleos?

mela
2014-04-23, 21:30
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

Kan kan du väl men vad är meningen med skor med klack om du inte har behov av klacken?
Mina Power Perfect II använder jag bara vid böj och bänk och har andra skor annars, men jag tycker inte att de är särskilt skönt att knalla runt i då de har så förbaskat hård sula.

slo
2014-04-23, 21:33
Kan kan du väl men vad är meningen med skor med klack om du inte har behov av klacken?
Mina Power Perfect II använder jag bara vid böj och bänk och har andra skor annars, men jag tycker inte att de är särskilt skönt att knalla runt i då de har så förbaskat hård sula.

Jaha okej! Har inte sett dem live utan endast på en hemsida som säljer dem. Jag har börjat köra böj och mark nu, och kör lite lugnt för att få in teknik. Kan ni rekommendera någon annan bra sko till hyfsat pris för "vanlig" gymträning? :)

mela
2014-04-23, 21:36
Jaha okej! Har inte sett dem live utan endast på en hemsida som säljer dem. Jag har börjat köra böj och mark nu, och kör lite lugnt för att få in teknik. Kan ni rekommendera någon annan bra sko till hyfsat pris för "vanlig" gymträning? :)

Dessa (http://www.stadium.se/varumarken/adidas/performance/010070/adidas-superstar-ii-sr?SelectedProductUUID=7czCROioQ1UAAAEZnkwpaLtW) är nice. Stabila och platta också om du ska böja, då vill du inte ha typ en löparsko som är rundad och får foten och rulla framåt.

Annars beror det väl på vad du har för krav, jag körde med ett par gamla converse ett tag, också sköna att böja i då sulan är platt.

Men ska du bara köra "vanlig" gymträning behövs inga avancerade skor, köp ett par sköna bara :)

Ajemän
2014-04-23, 21:49
Jag hade köpt PP2 ändå. En liten smula mer obekvämt, men whatever, man står bättre. Allt blir skönare med lyftarskor, förutom att gå, men det är väl inte prioritet på gymmet *flex*

Ajemän
2014-04-23, 21:51
Ja, har gjort de, men det är ju så jobbigt att skicka tillbaka skorna :d

Du vet ingen bra sida för romaleos?


Tyvärr inte! Vet dock att en del beställt från Tyskland för att spara cash!

exor
2014-04-24, 06:04
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

Nej, är helt onödigt och ser bara töntigt ut enligt mig.

JHA
2014-04-24, 07:57
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

Om du inte kör t.ex böj så finns det ju inget syfte att ha dom.
Men för att svara på frågan, Jag har pp2 och kör böj varje pass men inte byter jag dojor när jag kör andra övningar.
Upplever inte att nån kollar och gör dom de så är det inget jag bryr mig ett dugg om.
Jag är på gymet för att träna, inte se snygg ut.:)

Devil82
2014-04-24, 08:17
En annan fråga, förutom töjningen.

Mina gamla klassiska Adidas har blivit sjukt slitna nu, och har kollat på just ett par Adipower. Min fråga är om det är "okej" att ha såna skor även om man inte kör mark, böj etc. Jag menar alltså om folk tittar snett om man sitter och kör latsdrag i ett par sånna.

Lite skum fråga..

Är Adidas Powerlift 2 jag syftar på.

skulle tycka det verkade skumt, ungefär som militärpress med dragremmar.

Ajemän
2014-05-08, 19:07
Mina har töjts såpass att jag nästan borde tagit en storlek mindre. Så köp ett par som sitter tight.

deathbysexy
2014-05-09, 01:46
sjuka ni är. jag har mina pp2 på mig när jag kör överkropp också, mest för att jag gillar den stabila sulan, spec i bänk och militärpress

dluddeckens
2014-05-09, 07:36
Nej, är helt onödigt och ser bara töntigt ut enligt mig.

Töntigare att byta skor mellan övningarna imo..

exor
2014-05-09, 08:34
Töntigare att byta skor mellan övningarna imo..

Tex när jag kör bänkpress använder jag OL skor. Efter jag är klar byter jag till vanliga skor eftersom jag har 3-5 övningar till att utföra och ogillar att ha otympliga och obekväma skor på mig. Är inte av den typen som har dom på mig för att det ska se ut som man är trendig och kan böja. Jag har skorna på mig under dom övningarna där det ger mig någonting (böj & bänk).

Rahf
2014-05-09, 08:40
Givetvis är det upp till var och en hur man vill göra. Jag kan dock konstatera att lyftarskor inte hindrar andra övningar. Behöver man ha mer mobilitet, typ för diverse funktionsträning, så är det smart att byta.

Lipservice
2014-05-09, 09:56
Vill man ha ett billigare alternativ kan jag rekommendera Adidas BOX HOG 1 eller 2. Har kört med sånna över 15 månader nu. Är en liten klack, innerbällegning runt bakre delen av hälen samt foten, riktigt stabila men samtidigt mjuka, känns inte som att gå runt i träskor som lyftarskor gör för mig. :P
Skorna ligger för mellan 500-600kr.

DJJOHANSSON
2014-12-09, 09:30
Någon annan som har ett par fötter som är 28,5cm och vilken storlek har ni isåfall? Hittar bara str 44 och funderar på att köpa dom även fast jag 'ska' ha 45 1/3 enligt adipower-skalan. Ifall man har ett inlägg som fyller ut hålfoten så borde man väl kunna få ner fötterna i ett par 44or?

Har 44 på converse.

henrikl
2014-12-09, 10:44
Någon annan som har ett par fötter som är 28,5cm och vilken storlek har ni isåfall? Hittar bara str 44 och funderar på att köpa dom även fast jag 'ska' ha 45 1/3 enligt adipower-skalan. Ifall man har ett inlägg som fyller ut hålfoten så borde man väl kunna få ner fötterna i ett par 44or?

Har 44 på converse.

Mina fötter är 29cm och jag har 46 på mina power perfekt 2 (lär väl vara väldigt lik passform som på adipower). 44.5 på converse.

koncept
2014-12-09, 11:10
Någon annan som har ett par fötter som är 28,5cm och vilken storlek har ni isåfall? Hittar bara str 44 och funderar på att köpa dom även fast jag 'ska' ha 45 1/3 enligt adipower-skalan. Ifall man har ett inlägg som fyller ut hålfoten så borde man väl kunna få ner fötterna i ett par 44or?

Har 44 på converse.

Mina fötter mäter drygt 28.5 cm. Jag tar därmed en 44.5 (japansk 28.5cm) i vanliga Adidas.

Jag köpte först AdiPower i 44.5 och då var det lite glapp där fram. I storlek 44 satt de betydligt bättre, så köp dom.

Adidas lyftarskor är relativt smala så om du har breda fötter kan det bli lite trångt i början. Mina tår klämdes innan jag hade gått in dom. Nu sitter dom som gjutna.

Enligt AdiPower storlekstabell ska du inte ha 45 1/3, utan 44.5. Men precis som jag så tar många en halv storlek ned i lyftarskor eftersom de sitta tajt.

VoDaresVins
2014-12-09, 17:50
Lånar när en sån här tråd nu kommit upp igen... Nån som har erfarenhet av Adidas Powerlift 2? Förmånligaste jag funnit så skulle t.o.m. passa min ekonomi. (89€)

exevision
2014-12-09, 18:02
Lånar när en sån här tråd nu kommit upp igen... Nån som har erfarenhet av Adidas Powerlift 2? Förmånligaste jag funnit så skulle t.o.m. passa min ekonomi. (89€)

Jag är mycket nöjd med dem. Har inte haft några lyftarskor tidigare så jag kan inte jämföra med andra lyftarskor. Dock grym skillnad mot mina Adidas fotbollsskor (inomhus) jag använde tidigare. Gillar den låga klacken då jag böjer lowbar.

VoDaresVins
2014-12-09, 22:06
Jag är mycket nöjd med dem. Har inte haft några lyftarskor tidigare så jag kan inte jämföra med andra lyftarskor. Dock grym skillnad mot mina Adidas fotbollsskor (inomhus) jag använde tidigare. Gillar den låga klacken då jag böjer lowbar.

Låter bra. Ska se om det lämnar över några slantar för tomten. Annars får jag köra vidare i strumpor ett tag till.

DJJOHANSSON
2014-12-14, 22:12
Storleksguide Adidas adiPower Weightlifting
UK EUR CM
3,5 36 22,1

4 36 2/3 22,5

4,5 37 1/3 22,9

5 38 23,3

5,5 38 2/3 24

6 39 1/3 24,5

6,5 40 25

7 40 2/3 25,5

7,5 41 1/3 25,75

8 42 26

8,5 42 2/3 26,5

9 43 1/3 27

9.5 44 27,5

10 44 2/3 28

10,5 45 1/3 28,5

Stonemountain
2015-01-26, 08:35
Ja jag ser storlektabellen men undrar av er som köpt.

Skall investera i ett par Adidas PP 2.
Ja har 8,5 i mina vanliga adidas och mätte min fot till 27 cm.
Vilken storlek skulle ni rekommendera då det tyvärr inte finns affärer att prova i här?