handdator

Visa fullständig version : Bulk mat


maxxen353
2014-04-07, 09:05
Tjenare!!

tänkte om någon har någon bra "röra" man kan göra, själv brukar jag göra denna:
3 ägg vita
2 skopor fiber havre
2 skopor protte
jordnötssmör

vill ha lite variation, tänkte om ni har något att erbjuda, vad som bara släng fram de*drool*

mycket tacksam för svar;)

jon lord
2014-04-07, 09:14
Tjenare!!

tänkte om någon har någon bra "röra" man kan göra, själv brukar jag göra denna:
3 ägg vita
2 skopor fiber havre
2 skopor protte
jordnötssmör

vill ha lite variation, tänkte om ni har något att erbjuda, vad som bara släng fram de*drool*

mycket tacksam för svar;)
Om du nu ska göra bulkröror varför inte använda helaägg istället för bara vitan(sen att det inte är helt optimalt proteinupptag av råa ägg är en annan historia)?

Sen jag skulle personligen bytt ut fiberhavregrynen mot vanliga, jag får i mig tillräckligt med fiber redan från annat.

Sen svar på din fråga, rödmjölk i mängder!

Jeml
2014-04-07, 09:15
vanlig mat som man tycker är god?

spagetti m. köttfärssås och riven parmesan
hamburgare
pannkakor
kebabrulle
tacos
gröt
bullar
glass
pizza



och varför använder du inte hela ägg?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

maxxen353
2014-04-07, 09:21
använder äggvitan för de är ingen smak på de, jag har inte testat med hela men blev tipsad om bara äggvitan så :)

Jeml
2014-04-07, 09:27
använder äggvitan för de är ingen smak på de, jag har inte testat med hela men blev tipsad om bara äggvitan så :)

är det gröt du gör på det där?

isåfall är det 100ggr godare med hela ägg. 1 helt ägg är lagom till 2-3dl havregryn.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-07, 09:28
är det gröt du gör på det där?

isåfall är det 100ggr godare med hela ägg. 1 helt ägg är lagom till 2-3dl havregryn.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag har 2 hela ägg till 1dl havregryn ;D Samt 2dl mjölk. Kokar dock i kastrull och inte mikro.

maxxen353
2014-04-07, 09:32
kan inte kalla de riktigt gröt, jag tar ju allt de och sen brukar jag ta lite kanel för då blir de som chokladbollar, så tar jag o vispar de sen äter de!

mela
2014-04-07, 09:33
Äter du äggen för att få protein är det bättre om du tillagar äggen --> Läs här! (http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/)

Jeml
2014-04-07, 09:34
Jag har 2 hela ägg till 1dl havregryn ;D Samt 2dl mjölk. Kokar dock i kastrull och inte mikro.

kokar också i kastrull :p

det där.måste ju bli mer likt någon slags omelett än gröt :D





kan inte kalla de riktigt gröt, jag tar ju allt de och sen brukar jag ta lite kanel för då blir de som chokladbollar, så tar jag o vispar de sen äter de!

så du tillagar inte äggvitan? värdelöst att tillsätta den då. om du inte tillagar den så tar kroppen bara upp en liten del av proteinet.

haha hur kan kanel få något att smaka chokladbollar :D :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-07, 09:36
kokar också i kastrull :p

det där.måste ju bli mer likt någon slags omelett än gröt :D



Njea, vispa ordentligt och krydda med kardemumma, ät sedan med hallonsylt. Är väl lite...äggigt i konsistensen kanske, men jag är inge förtjust i vanlig havregrynsgröt ändå och smakar inte ägg :) Mättar riktigt bra!

maxxen353
2014-04-07, 09:40
haha de är frågan :/ men de är nog gott med kcal :)

Reaper123
2014-04-07, 09:57
Vet inte om du med "röra" då vill ha förslag på saker som går snabbt att slänga ihop?

Yoghurt/fil med flingor/müsli eller liknande tillbehör
Mackor med valfritt tillbehör

Enkelt och gott :)

Annars funkar ju vilken mat som helst, jag äter inte annorlunda under deff eller bulk... bara olika mängd.

maxxen353
2014-04-07, 10:05
de jag är ute efter är något som ger mig mycket kcal och protein! för att laga upp mat hela tiden kostar en hel del :/

mela
2014-04-07, 10:08
för att laga upp mat hela tiden kostar en hel del :/

What? Laga matlådor då?

Ägg är bra, antingen kokt med smör och kaviar på rostad macka, eller omelett, eller pannkakor. Då hela äggen, inte bara äggvitan.

Reaper123
2014-04-07, 10:48
de jag är ute efter är något som ger mig mycket kcal och protein! för att laga upp mat hela tiden kostar en hel del :/1L yoghurt ger ju ca 40g protein och tex start müsli är rejält energitätt = opti kombination?

Under bulk behöver du ju dock inte jaga protein, om du nu inte bulkar på sjukt lågt kcalintag förstås...

Jeml
2014-04-07, 10:55
start flingor är riktigt opti ja!

1L yoghurt/mjölk blir dock inte så roliga mängder kalcium.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Reaper123
2014-04-07, 10:57
start flingor är riktigt opti ja!

1L yoghurt/mjölk blir dock inte så roliga mängder kalcium.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Nej det är ju en klar nackdel, om man nu tänkte äta det varje dag. Men helt klart en bra variant av alla trevliga "måltider" som inte är varm mat, så man slipper äta tex gröt 7 dagar i veckan (om man nu inte gillar det) :)