handdator

Visa fullständig version : Rygg och Knäböjjs


ayer
2014-04-06, 16:18
Hej.

Jag undrar enkelt, Om jag kör ett hårt ryggpass på en Tisdag, är det inga problem att köra hårt knäböjjs pass dagen efter dvs onsdag ??

vad är era åsikter angående detta ville bara ha lite hjälp har förut alltid delat upp de 2 passen

lillmesen
2014-04-06, 16:20
Hej.

Jag undrar enkelt, Om jag kör ett hårt ryggpass på en Tisdag, är det inga problem att köra hårt knäböjjs pass dagen efter dvs onsdag ??

vad är era åsikter angående detta ville bara ha lite hjälp har förut alltid delat upp de 2 passen

vad ingår i ditt ryggpass? massa marklyft?

Om så är fallet; för vissa är detta helt ok, för andra katastrofalt. Det beror dels på återhämtningsförmåga, hur man definierar "hårt" samt vilken stil och teknik man har i marklyft respektive böj.

Du får helt enkelt prova dig fram.

ayer
2014-04-06, 16:24
vad ingår i ditt ryggpass? massa marklyft?

Om så är fallet; för vissa är detta helt ok, för andra katastrofalt. Det beror dels på återhämtningsförmåga, hur man definierar "hårt" samt vilken stil och teknik man har i marklyft respektive böj.

Du får helt enkelt prova dig fram.

Tack. OK jag kör väl "lite" marklyft endast då jag fokuserar andra ryggövningar mer pga skada, men brukar bli några set marklyft bara för det är en bra övning...

med "Hårt" menar jag så tungt ja klarar själv, är inte lika stark som många här har precis kommit igång med träningen (igen).

Men om jag förstår dig rätt, om min fokus inte ligger kring marklyft så borde det vara nemas problemas ??

AngoraIHS
2014-04-06, 16:24
Du märker själv om du är svagare än vanligt och inte vill köra så.

lillmesen
2014-04-06, 16:27
Men om jag förstår dig rätt, om min fokus inte ligger kring marklyft så borde det vara nemas problemas ??

Det säger jag inte, jag säger att du får testa dig fram.

ayer
2014-04-06, 16:29
Du märker själv om du är svagare än vanligt och inte vill köra så.

OK så det är inte "skadligt" på något sätt det enda är att jag eventuellt inte orkar lyfta lika mycket/länge ?

Tomasholm
2014-04-06, 17:44
OK så det är inte "skadligt" på något sätt det enda är att jag eventuellt inte orkar lyfta lika mycket/länge ?

Nej.

lillmesen
2014-04-06, 17:47
OK så det är inte "skadligt" på något sätt det enda är att jag eventuellt inte orkar lyfta lika mycket/länge ?

ett scenario skulle kunna vara att du är helt slut i korsryggen och magen av all mark så att böjen blir lite mera "osäker" i det avseendet

Testarozza
2014-04-08, 06:39
För mig är det katastrofalt som första mannen här inne skrev. Pga ländryggen är slut (efter mark). Jag brukar köra ben dagen före sedan mark dagen efter.