handdator

Visa fullständig version : Från ingenting till nånting! En resa för att bli större!


adlan
2014-04-03, 10:18
Hej!
Hade tänkt att posta lite här för att kanske få lite feedback och tips/hjälp då jag sett många i samma sitts som mig verkar ha fått det!

Men men.
Jag är en 18 årig kille som har haft och har problem med ätstörning men det känns som det går åt rätt håll nu!
Jag drabbades av det för ca 2 år sen, men har inte först nu försökt tagit tag i det ordentligt och velat tror jag.
Grunden till viss del är en jobbig uppväxt med både skilda föräldrar, mycket bråk och inte alla gånger en trvlig vardag, och har bot lite här och där under mina år.
Sen innan jag drabbades av min ä-problem så var jag en helt vanlig kille kan jag tänka mig! Jag tränade innebandy från jag gick i 4:an och började med lite små gym när jag gick 8:an och så lite konditionsträning utöver det. i 9:an slutade jag med innebandyn och gick bara lite på gym men senare det året började jag med thaiboxning också!
Tränade ca 5-6 dagar i veckan både gym och thaiboxning och 2 pass vissa dagar!.....

Nu har jag börjat gå upp i vikt ca 0,5-0,8 i veckan, och tänkte ge det ett försök att gå upp i vikt i samband med gym träning!

Tränade första gången i söndags på 2 år, då det blev lite rygg/biceps, sen i måndags blev det ben! Lite mage i form utav plankan och situps!
Vila i tisdags, igår och blir nog villa idag också , sen gymmet fredag lördag denna vecka!
Hade tänkt 3 ggr i veckan eller 4 ggr på gymmet!

Hoppas jag kan få lite tips och feedback och så på lite övningar för att bygga upp lite grund muskler och grunder nu i början!
Samma sak om det finns nått med kosten också!
Kommer försöka posta så mkt somm möjligt men lär nog bara bli efter tränings dagarna nu i början :)

Tack så länge!!!!

adlan
2014-04-05, 09:11
Frukosten innan gymmet + 1 kopp kaffe

Jeml
2014-04-05, 11:27
Frukosten innan gymmet + 1 kopp kaffe

gött! :thumbup:

vad är det orangea på vänster sida?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-05, 11:57
Testade ha lite kanel på en loten del av gröten, helt okej faktist men godare på risgrynsgröt. ..

Jeml
2014-04-05, 12:00
okej men du måste ju sockra också om du kör kanel, annars går det inte.

äpple, kanel och strösocker passar fint på havregrynsgröt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-05, 13:21
Okej får testa nästa gång då!

gick si så där på gymmet!!
Har inte så mycket jag kan lyfta med liksom
Blev lite rygg/biceps o lite mage!!!

efter passet blev det i alla fall till lunch- 1.5 dl ris, 1 torskrygg file, 1 nött färs biff, champinjoner lite sallad o några mandlar till efterätt...

adlan
2014-04-05, 18:05
Någon som kan tipsa om nån bra sida där man kan läsa om övnimgar mm till träningen eller berätta/tipsa måste lära mig mer om hur/vad man ska göra samt muskelgrupper man tränar o hur mm! Ja ni fattar va?? :)

adlan
2014-04-05, 18:59
Förresten någon från Nyköping här? :)

Jeml
2014-04-05, 23:10
om du preciserar dig lite mer vad du vill ha hjälp med ang. träningen så vore det enklare :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-06, 07:25
Alltså vad för övningar och hur man ska göra och vilken muskel man tränar mm ! Kan fan ingenting! Skulle vilja ha nått bra schema att köra nu i början till jag ökar lite i styrka och vikten ökar! ☺ kanske köpa en bok/tidning som lär en lie? ??

DPahkamaa
2014-04-06, 07:28
http://stronglifts.com/5x5/

Kör hårt!

Aliaas
2014-04-06, 09:12
Härligt att du startat journal och börjat försöka leva lite sundare med mat o träning, det kommer bra som fan för dig ska du se :)

Jeml
2014-04-06, 09:50
press (när du trycker vikten från kroppen)=bröst, axlar och triceps

drag (när du drar vikten mot kroppen)=rygg och biceps

ben antar jag att du kan lista ut vilka övningar det är.

http://stronglifts.com/5x5/

Kör hårt!

this eller...

http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-06, 10:10
Härligt att du startat journal och börjat försöka leva lite sundare med mat o träning, det kommer bra som fan för dig ska du se :)

Tack :)

adlan
2014-04-06, 10:11
press (när du trycker vikten från kroppen)=bröst, axlar och triceps

drag (när du drar vikten mot kroppen)=rygg och biceps

ben antar jag att du kan lista ut vilka övningar det är.



this eller...

http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

TAck, http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout tror jag kör så i början, träning, vila, träning, vila, träning, vila :)

adlan
2014-04-06, 10:21
Blir fan trött mot kvällen och seg dagen efter jag tränat nu i början!!! Men antar at det blir bättre med tiden!

Blir villa i dag i alla fall och ska försöka få i mig mkt mat idag också, även fast jag har lite hjärn spöken som ibland poppar upp angående vissa grejer!( mkt har försvunnit den senaste tiden då jag försöker testa nya grejer o släppa lite på saker o träningen har nog hjälp en del också) men ibland säger huvudet idag tränar du inte då behöver du inte käka iika mkt frukoste o inte lika mkt ris till maten och du kanske ska skippa det där ägget på kvällen, ja you name it, men fuck det villa=repareera o då behövs mat :) och är ju under viktig så.....
Kanske blir lite situps, plankan och armhävningar 5 set i alla fall och så lär det bli en promenad tror jag !!!
Dagens mat blir nått sånt här:
2 dl havregryn, 1 kokt ägg, 2 nävar hallon, ca 200 gram kvarg

Lunch: 1 kyckling file som det ska göras nått med, 1,5 dl ris( ca 125-130 g? ), lite grönt ska man väll slänga in också :)

Middag: Vet inte riktigt men behöver ju ganska mkt energi så kanske lax och torsk fräs med potatis/ris? Eller nått förslag nån kan komma med

´Övrigt: försöka fylla ut den energi jag inte fått i mig till måltiderna!

Känner mig sjukt mätt och full mot kvällen nu jag börjat käka mer har nästan mått lite dåligt o fått lite ont i magen! Blir gasig och lite uppblåst också !!!!

Jeml
2014-04-06, 10:29
1,5 dl ris( ca 125-130 g? )

Middag: Vet inte riktigt men behöver ju ganska mkt energi så kanske lax och torsk fräs med potatis/ris? Eller nått förslag nån kan komma med


stämmer :)

glöm inte sås till maten!

kör hamburgare? :) m. smält ost, dressing, grönsaker och kanske bacon?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aliaas
2014-04-06, 11:19
Blir fan trött mot kvällen och seg dagen efter jag tränat nu i början!!! Men antar at det blir bättre med tiden!

Blir villa i dag i alla fall och ska försöka få i mig mkt mat idag också, även fast jag har lite hjärn spöken som ibland poppar upp angående vissa grejer!( mkt har försvunnit den senaste tiden då jag försöker testa nya grejer o släppa lite på saker o träningen har nog hjälp en del också) men ibland säger huvudet idag tränar du inte då behöver du inte käka iika mkt frukoste o inte lika mkt ris till maten och du kanske ska skippa det där ägget på kvällen, ja you name it, men fuck det villa=repareera o då behövs mat :) och är ju under viktig så.....
Kanske blir lite situps, plankan och armhävningar 5 set i alla fall och så lär det bli en promenad tror jag !!!
Dagens mat blir nått sånt här:
2 dl havregryn, 1 kokt ägg, 2 nävar hallon, ca 200 gram kvarg

Lunch: 1 kyckling file som det ska göras nått med, 1,5 dl ris( ca 125-130 g? ), lite grönt ska man väll slänga in också :)

Middag: Vet inte riktigt men behöver ju ganska mkt energi så kanske lax och torsk fräs med potatis/ris? Eller nått förslag nån kan komma med

´Övrigt: försöka fylla ut den energi jag inte fått i mig till måltiderna!

Känner mig sjukt mätt och full mot kvällen nu jag börjat käka mer har nästan mått lite dåligt o fått lite ont i magen! Blir gasig och lite uppblåst också !!!!

om du har fisk hemma kan du ju alltid göra ngn slags gratäng med lax, potatismos, och hollandaisesås:)

Jeml
2014-04-06, 11:20
om du har fisk hemma kan du ju alltid göra ngn slags gratäng med lax, potatismos, och hollandaisesås:)

gratäng OCH hollandaisesås? kaka på kaka ju.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sigill
2014-04-06, 11:28
gratäng OCH hollandaisesås? kaka på kaka ju.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2 kakor är bättre än 1.

[jag dummar mig jag vet]

Men det var roligt att läsa det här adlan! Var beredd på att det kan komma något bakslag och att det kan ta lite tid med att bli av med det där tänket du hade förut. Men du klarar det här ska du se.

Aliaas
2014-04-06, 12:30
gratäng OCH hollandaisesås? kaka på kaka ju.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Menar potatismos + fisk+ sås i ugn med kryddor och eventuellt lite purjolök lite ost högst upp gratinerat (a)

adlan
2014-04-06, 13:34
Btw tror jag kommit på vad det får bli för käk ikväll :9
steker lax och torsk sen gör jag nog en star vitlöks och chili tomat sås och skär potatis sen allt i en form och in i ugnen!!
Lunchen blev 1.5 dl ris och en kyckling fräs/wok ( tänkte först bara ta lite mer en hälften av riset men kom på vad vinner jag på det när mitt mål är att gå upp och ta mig ifrån skiten? !!!!! så tog allt
Laddar för ben imorgon:)

Jeml
2014-04-06, 14:02
( tänkte först bara ta lite mer en hälften av riset men kom på vad vinner jag på det när mitt mål är att gå upp och ta mig ifrån skiten? !!!!! så tog allt
Laddar för ben imorgon:)

bra där :)

lät som en tråkig sås till middagen dock utan grädde/creme fraiche?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-06, 14:23
bra där :)

lät som en tråkig sås till middagen dock utan grädde/creme fraiche?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hmm aa sant, men laxen är ju ganska fett i sig :) men får se oman orkar ta sig förbi nån affär så kanske man kan köpa nån cteme fraiche eller nått sånt! Tar vad jag har hemma!

adlan
2014-04-07, 09:54
Ben står för dagens pass! :)
Åter kommer hur gick i em när jag kört!

Kosten idag :
Frukost- 2,5 dl havregryn, ca 200 gram kvarg, 1 passionsfrukt, kaffe och vatten

Lunch/efter träningen käk- 1.5 dl basmatiris, 1 kyckling file (ca200?)

Middag- 1,5 dl ris, köttfärs ( mängd ? Osäker men 150-200 bör jag nog få i mig)

Övrig? Vet inte men fylla ut med energin jag inte fått i mig under måltiderna! Förslag
Ligger mkt lågt på fett har jag märkt, ca 40-45 g , men bör nog komma upp iallafall 10-15 g antar jag! ? Förslag på bra fett?
Förövrigt blir det lite food prep för veckan 2 kg ris har inhandlats o 1 kg färs , ägg o kvarg än så länge! :)

Jeml
2014-04-07, 10:06
1 kyckling file (ca200?)

köttfärs ( mängd ? Osäker men 150-200 bör jag nog få i mig)

Övrig? Vet inte men fylla ut med energin jag inte fått i mig under måltiderna! Förslag
Ligger mkt lågt på fett har jag märkt, ca 40-45 g , men bör nog komma upp iallafall 10-15 g antar jag! ? Förslag på bra fett?


200-250g brukar dom ligga på.

kör 200g.

till att börja med, lägg till någon sås till maten.
om du inte är hungrig skulle jag ätit något som är gott bara. lite godis, lite glass, nån bulle.. osv

behöver inte tänka så mycket på "bra" fetter om man äter en varierad kost. men choklad, nötter, glass, fikabröd, chips, avokado, ägg, sås, ost... är enkla saker att lägga till för att få upp fettet litegrann.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-07, 11:04
Ok! Blir nog att slänga i sig några ägg ikväll då , lote extra protte på köpet! Kanske onödigt att käka ägg? Kanske blir för högt protein intag?

Jeml
2014-04-07, 11:11
Ok! Blir nog att slänga i sig några ägg ikväll då , lote extra protte på köpet! Kanske onödigt att käka ägg? Kanske blir för högt protein intag?

nja det är nog lugnt, du tar ju inga proteintillskott osv.

du kan ju göra en omelett. kanske slänga på lite smaksatt creme fraiche ovanpå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-07, 11:20
nja det är nog lugnt, du tar ju inga proteintillskott osv.

du kan ju göra en omelett. kanske slänga på lite smaksatt creme fraiche ovanpå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Omelett är nice ☺ får se kanske blir nått experiment ska slänga ditt lite kollisar också ...

adlan
2014-04-07, 12:36
Dagens ben pass:

Uppvärmning-
3x10 armhävningar
3x1 min plankan
3x12 situps

ben press- 4x20
ben spark- 4x20
nån ting curls (baksida)- 4x25
böj med skiv stångx4
sen insida lår

avslutade med lika som uppvärmningen..
Nu ris och kyckling med curry sås o sallad , bild kommer ev senare på käket :)

Mkt bra kontakt i ben sparken o curlen :), men nästa gång ska jag börja med skivstången då jag var slut i bena för jag körde allt annat först .......

adlan
2014-04-07, 12:58
Käket plus 1 glas mjölk för lite extra kcal !
Hjärnan sa nej till den där mjölken men sket i det, kroppen bygger sig inte av luft. .....

adlan
2014-04-07, 13:11
Käket plus 1 glas mjölk för lite extra kcal !
Hjärnan sa nej till den där mjölken men sket i det, kroppen bygger sig inte av luft. .....

ca 130 gram ris(1.5 dl) ca 200-250 kyckling file curry sås som sjunkit till botten( hatar när såsen sjunker bort från maten ) lite sallad

Jeml
2014-04-07, 13:26
bra där maten ser kanon ut :) :thumbup:

ang. träningen är ett tips att börja med böjen och lägga mest fokus på den övningen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-07, 14:24
bra där maten ser kanon ut :) :thumbup:

ang. träningen är ett tips att börja med böjen och lägga mest fokus på den övningen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Okej ska fokusera mer på böjen!
Annars ser det bra ut va med upplägget? Missade vader ser jag nu :( men men

Jeml
2014-04-07, 15:48
jo såg väl bra ut förutom att du kanske ska köra tyngre. runt 5reps i böjen t.ex och 6-12 i dom andra övningarna. 10-20 i benspark / curl möjligen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-07, 19:58
Är det bara jag eller kan man bli lite kass i magen av att börja käka mer och av träning?
För övrigt blev det lite käk/fika ikväll i form aav lite ägg,keso, och 1 såndar stor platta/cirkel bröd av namnet dala järna tror jag det hete och några klunka mjölk ur paketet!!!

skum
2014-04-07, 20:05
Ser ju riktigt bra ut, fortsätt såhär adlan! Angående magen så var det lite så för mig också när jag började äta mer mat, men magen vänjde sig efter ett tag :)

Jeml
2014-04-07, 20:06
härligt du äter på:thumbup:

ang. magen vet jag inte själv, men kan tänka mig att det är helt normalt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-07, 20:21
Ja fan mat är gott fan har hittat kött färs nu också som jag testade i fredags för första gången på typ 1 år :)! så kommer bli mkt färs framöver tror jag!
Hjärna spökar ganska ofta nu när jag börjat käka mer o säger du behöver inte eller dom där kollisarna kommer du bli fett av om du äter eller tar do och käka det där ägget nu lägger det sig runt magen mm men försöker skita i det o än så går det bra !!
Vila i morgon o överkropp på onsdag :) längtar redan....
Tänkte kolla hur vikten är i morgon hoppas på hyffsat plus :)

skum
2014-04-07, 20:39
Oroa dig inte heller om du ökar snabbt nu i början, det gjorde även jag och det är mest för att det finns mer vätska/mat i kroppen när man äter mer samt när man börjar styrketräna :)

Aliaas
2014-04-07, 21:27
Du är verkligen påväg åt rätt håll nu kämpa på :)

adlan
2014-04-07, 21:34
Tack ! Mkt pep ☺ gör ännu mer motiverad!
För övrigt försöker jag klura på ett bra tränings upplägg o schema!
Tänkte nog splita över kroppen i 2 och sen under kroppen-ben?
3-4 pass i veckan april ut hade jag tänkt och se hur vikterna/styrkan ökat o kropps vikten!

adlan
2014-04-08, 08:41
Nice nice vikten har gått plus :) men antar att det är lite mer tarminnehåll och vätska då jag höjt maten och kolhydraterna ganska mkt!
Vila idag för övrigt! Känner mig lite fluffig o upplåst...
Passar lille bror som är är sjuk så tänkte klura lite på ett överkropps schema? Tänkte splita över kroppen i 2 eller vad tycker ni! Nån som kan hjälpa mig fixa nått? :)

Jeml
2014-04-08, 08:52
härligt hur mycket plus? :)
i början lägger man på sig vätska och tarminnehåll. dessutom lagrar du in vätska i musklerna när du börjar träna.

push pull legs är en bra split :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-08, 09:00
härligt hur mycket plus? :)
i början lägger man på sig vätska och tarminnehåll. dessutom lagrar du in vätska i musklerna när du börjar träna.

push pull legs är en bra split :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nästan 1 kg sen i onsdags eller torsdags! Tänker ta vikt 2 ggr i veckan !
Ok kör nog det upplägget det verkar ju bra nu i början! :)

Jeml
2014-04-08, 09:03
Nästan 1 kg sen i onsdags eller torsdags! Tänker ta vikt 2 ggr i veckan !
Ok kör nog det upplägget det verkar ju bra nu i början! :)

okej härligt :)

det är inte direkt ett nybörjarupplägg. helkropp är mycket bättre i början (och alltid om man kör 3dagar/veckan).

men kör på det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-08, 20:12
Tänkte bara uppdatera dagen lite för jag sitter och har tråkigt!!
Vilodag!! Ätit och varit barnvakt åt sjuk lillebror idag, en sväng till ica annars dator och film och lite tvätt nu på kvällen!
Dagens käk har sett följande ut..:
Frulle- 2,5 dl havregryn, ca 200 gram kvarg, bär

Lunch- 1,5 dl ris, 1 stekt torskrygg file ca 150 gram, 1 ägg, lite paprika ringar

Middag- 1 bakpotatis(ca 300 g? ), 2 små nävar räkor, 2 kokta ägg, ½ paket rökt kalkon ca 50 gram, salad/paprika/gurka, ½ cirkel dala järna knäckebröd

kvällsmat- 1 stekt ägg, några skivor rökt kalkon, 1 tunnbröd, 1 äpple, 1 glas mjölk, 1 torkat fikon

Har vait lite psykiskt jobbigt då jag bara har varit stilla i princip hela dagen!! Tränings verken från gårdagens ben pass börjar sätta sig känner jag....

Jeml
2014-04-08, 20:19
bra ätet :)

ser att du skippar frukostägget men du åt ju ett par stycken ändå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-08, 20:29
bra ätet :)

ser att du skippar frukostägget men du åt ju ett par stycken ändå.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack försöker ligga i ganska bra med käket, ganska bra med kolhydrater så hoppas passet i morgon går bra! Över kropp pull blir det...
Äggen var faktiskt slut sedan i går men fyllde på lite i kylen på förmiddagen...
:)

adlan
2014-04-09, 13:40
Laddad inför dagens pass!
Nys laddat med en lunch i form av- 1,5 dl ris, 2 nötfärsbiffar, 1 riven stekt morot med biffarna
Blir överkropp!!
Dagens käk kommer/har set följande ut:
Frukost- 2,5 dl havregryn, ca 1/3 burk kvarg
Lunch- 1,5 dl ris, 2 nötfärsbiffar, 1 riven stekt morot med biffarna
Middag- 1 kyckling file, ca 150 g ris( ca2 dl?), paprika
Kvällis- blir nog lite ägg och nått i kolhydrat form men vet inte vad ännu?

Jeml
2014-04-09, 13:51
2dl ris är 170g typ. 600kcal. kör på det :)

men sås mannen! :D

köp några godisbitar till kvällen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-09, 20:40
Dagens pass blev typ ren rygg då gymmet var proppat ska inte träna vid halv 5 tiden nått mer..... hela stan var där!
Gick helt okej, så hoppas det blir lite tränings värk i ryggen!! Blev 2 triceps övningar också!
Blir biceps o bröst i morgon och plankan/sitt ups
Middag blev 1 tallrik klyftpotatis som toppades med 1 kyckling file ( lite mindre än en normal så ca 170-200g skulle jag tro)
1 stekt ägg och 1 skål salad/paprika/gurka och 1 äpple till efterrätt!
Kvällis- 1 tunnbröd med ett gäng skivor kalkon, 1 stekt ägg, 1 skål med ca 150 g keso och 1 äpple skulle tro 120-150 ?

Lite psykist jobbigt ibland ofta på kvällen då man kam känna sig uppblåst o fluffig o känns som man lagt på sig/lägger på sig massor runt magen , men brukar lyckas tränga undan det

Jeml
2014-04-09, 20:52
saknar fortfarande sås i din kost. bra annars :)

att man känner sig svullen och uppblåst (tjock) är nog rätt vanligt framförallt på kvällarna men också efter måltider. jag brukar kunna göra det ibland på deff till och med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-09, 20:59
saknar fortfarande sås i din kost. bra annars :)

att man känner sig svullen och uppblåst (tjock) är nog rätt vanligt framförallt på kvällarna men också efter måltider. jag brukar kunna göra det ibland på deff till och med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

AA måste försöka lägga till nån sås eller mer smör/olja till maten , men det är en gammal sak sen jag hade mer alvarliga ät problem! den delen börjar faktiskt bli bättre hela tiden känns det som..
Tänkte imorgon toppa riset med smör o röra i eller röra ner liten skvätt grädde,? Blir det gått tro? krämigt borde det väll bli men smak?

Aliaas
2014-04-09, 21:00
AA måste försöka lägga till nån sås eller mer smör/olja till maten , men det är en gammal sak sen jag hade mer alvarliga ät problem! den delen börjar faktiskt bli bättre hela tiden känns det som..
Tänkte imorgon toppa riset med smör o röra i eller röra ner liten skvätt grädde,? Blir det gått tro? krämigt borde det väll bli men smak?

köp bearnaise annars påse eller kall i burk, funkar till det mesta tkr jag eftersom det är så förbannat gott :)

adlan
2014-04-09, 21:03
köp bearnaise annars påse eller kall i burk, funkar till det mesta tkr jag eftersom det är så förbannat gott :)

Är inte så förtjust i just bea men är en riktig torsk på brun sås faktiskt så kanske skulle köra det imorgon då eller en stark köttfärs sås :)

Jeml
2014-04-09, 21:04
det ger nog inte så jätte mycket smak. tror smöret ger mäst smak då.

men det skulle nog vara mycket godare med någon sås. finns ju typ vitlökssås eller bea eller mangoraja (bl.a rydbergs) kalla såser på flaska.

kan man spruta på som ketchup, dom brukar ligga på 20-30% fett oftast tror jag. Just Rydberg brukar dock vara fetare än andra märken.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aliaas
2014-04-09, 21:06
hollandaise är go till fisk oxå :)

adlan
2014-04-09, 21:12
vitlökssås har jag inte tänkt på, är ju enklaste att göra också :)!
Hollandaise vet jag nog inte hur den smakar! och en sås man kan ha till allt skulle vara nice typ vitlök, för annars måste man tänka på det också ^^, har man vitlök sås kan man använda det till det mesta ju och behöver inte bry sig om att göra nåmn annan!
Hur länge kan en sås stå om man skulle göra en lite större sats och ha i kylen?

mela
2014-04-09, 21:13
Jag käkar vitlökssås till lax, även till annan fisk, riktigt nice ju :D Bara lite turkisk yoghurt, vitlök, olivolja, citronsaft, salt och vitpeppar. Det håller ju sig så länge som yoghurten har hållbarhet kvar.

adlan
2014-04-09, 21:17
Jag käkar vitlökssås till lax, även till annan fisk, riktigt nice ju :D Bara lite turkisk yoghurt, vitlök, olivolja, citronsaft, salt och vitpeppar. Det håller ju sig så länge som yoghurten har hållbarhet kvar.

Fan vad bra! Blir nog att skaffa sig lite turk på burk imorgon då;)
Har för övrigt kollat upp lite på hur jag äter och behöver höja fettet ser jag då jag nog kan ha fördel för det med hormoner mm, och är 18 år så det behövs ju till annat också inom kroppen kan jag tänka och ligger nog lite back när det gäller sånt då jag är tun och varit det ett tag och haft några dippar inom mitt problem!!!( Men är på bättrings väg nu :) känner jag i alla fall sjukt motiverad)
;:)

Aliaas
2014-04-09, 21:19
Fan vad bra! Blir nog att skaffa sig lite turk på burk imorgon då;)
Har för övrigt kollat upp lite på hur jag äter och behöver höja fettet ser jag då jag nog kan ha fördel för det med hormoner mm, och är 18 år så det behövs ju till annat också inom kroppen kan jag tänka och ligger nog lite back när det gäller sånt då jag är tun och varit det ett tag och haft några dippar inom mitt problem!!!( Men är på bättrings väg nu :) känner jag i alla fall sjukt motiverad)
;:)

då kan du ju lägga till lite majonäs i melas recept, blir nog både goare och bättre för dig med tanke på ökat fett innehåll:)

adlan
2014-04-09, 21:24
Har märkt också att jag har mer ork och känns som jag kan prestera bättre när jag tränar på FM eller ja innan lunch! Fast kanske bara var idag jag kände så?
Blir nog att köra imorgon vid 12 och käka lunch efter och se om det känns bättre!

(Majonäs är helt okej om det inte är för mkt tycker det kan bli lite stark smak, fast när jag ätit har jag tagit en klick på fisken eller liknande!)

mela
2014-04-09, 21:26
Fan vad bra! Blir nog att skaffa sig lite turk på burk imorgon då;)
Har för övrigt kollat upp lite på hur jag äter och behöver höja fettet ser jag då jag nog kan ha fördel för det med hormoner mm, och är 18 år så det behövs ju till annat också inom kroppen kan jag tänka och ligger nog lite back när det gäller sånt då jag är tun och varit det ett tag och haft några dippar inom mitt problem!!!( Men är på bättrings väg nu :) känner jag i alla fall sjukt motiverad)
;:)
Do it!
Jag brukar ha typ.. eeh.. 2dl yoghurt, 3 vitlöksklyftor, 1-1½ msk olivolja, 1-2 tsk citronsaft och lite salt och peppar. Jag är van vid mycket vitlök, så den mängden får anpassas ;D

Pesto är också fantastiskt på fisk!

då kan du ju lägga till lite majonäs i melas recept, blir nog både goare och bättre för dig med tanke på ökat fett innehåll:)

Vet inte om det behövs i just den såsen då det ändå rä riktig yoghurt och olivolja. :)

Aliaas
2014-04-09, 21:29
Do it!
Jag brukar ha typ.. eeh.. 2dl yoghurt, 3 vitlöksklyftor, 1-1½ msk olivolja, 1-2 tsk citronsaft och lite salt och peppar. Jag är van vid mycket vitlök, så den mängden får anpassas ;D

Pesto är också fantastiskt på fisk!



Vet inte om det behövs i just den såsen då det ändå rä riktig yoghurt och olivolja. :)

Kanske inte , kanske bara jag som gillar majonäs i det mesta ;)

mela
2014-04-09, 21:30
Kanske inte , kanske bara jag som gillar majonäs i det mesta ;)

Ska majonäs vara ätbart så får du spä ut det med räkor ;)

Aliaas
2014-04-09, 21:36
Ska majonäs vara ätbart så får du spä ut det med räkor ;)

ägg brush ägg o majonäs *flex*

Jeml
2014-04-09, 21:42
jag skulle ta bort olivoljan och tillsätta majo istället, mycket godare.

eller helt enkelt köpa en på flaska. smidigast egentligen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-10, 13:44
Bara lite chill update !
Bestämde att vila från gymmet idag och kör fredag och lördag då jag april ut kör 3-4 ggr i veckan o sen får vi se! Blir att fylla på med energi för kommande dagars träning!
Mamma som är instruktör på ett gym har en kompis på samma ställe som är uutbildad pt så kanske kommer få hjälp med ett bra tränings schema/upplägg och lite hjälp med övningar och så! ☺
Kanske postar lite dags intag ikväll ev nån bild om det blir nått som ser nice ut!!!.

skum
2014-04-10, 16:09
Kolla runt lite på dessa också :)
http://oldschooltrainer.com/3-day-push-pull-legs/

http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

http://muscleandbrawn.com/forums/showthread.php?t=15286

Och googla runt lite mer på olika program, finns så många olika, men tror också att helkropp 3ggr/vecka är överlägset som jeml tidigare nämnt :)

Jeml
2014-04-10, 16:20
förmodligen kommer du få ett mycket sämre schema än du kan få med hjälp av kolo.

väldigt många PTs är verkligen skitkassa. dom flesta verkar det som faktiskt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

skum
2014-04-10, 16:25
Kanske kan PTn hjälpa dig lite med tekniken på olika övningar, men som sagt ovan så är ju de flesta PTs inte så kunniga, så ta det hen säger med en nypa salt.

adlan
2014-04-10, 20:03
Laddad inför morgondagens pass nu då! :)
Tänkte beställa ett pulver nu också , blir nog body science men vet inte vad för smak ? (Kasein)
Och tänkte testa protte bars på samma gång också :)
Så dagens mat kan jag posta också då!
Frulle- 2.5 dl havregryn, 1/3 del burk kvarg, lite sylt
Lunch- 1.5 dl ris, chili corn carne utan bönor gjord på ca 150 g nötfärs, paprika
Middag- 1 kyckling file, 1.5 dl ris guakamole med chili i o lite grönt
Kvällis- 1/2 burk keso, 1 ägg som blev ägg röra med lite keso o lite gräddfil, 1 äpple och 1/2 cirkel knäcke bröd

Sjukt taggad för imorgon! !!

adlan
2014-04-10, 20:05
Middagen

Aliaas
2014-04-10, 20:07
Middagen

snyggt :)

Jeml
2014-04-10, 20:09
gött! äntligen lite sås på maten :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-10, 20:25
snyggt :)
:) tack
gött! äntligen lite sås på maten :)
:hbang:
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nån god bars att rekommendera någon?

Jeml
2014-04-10, 20:28
godaste: nutrilett chocolate chip cookie

näst godast: swebar, fudge crisp, pepparkaka, choklad (av dom jag smakat)

helt ok: body science

mest protte: maxim

:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aliaas
2014-04-10, 20:33
:) tack


Nån god bars att rekommendera någon?

Jag är svag för quest speciellt banana nut muffin och coocie dough :)

Jeml
2014-04-10, 20:37
Jag är svag för quest speciellt banana nut muffin och coocie dough :)

har hört att dom ska va grymma men aldrig testat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-10, 20:39
Tänkte nog testa quest då man hört mycket om dom! så blir nog att beställa några i olika smaker där!
Sen pulvret lite osäker? Men många säger att body scince ska vara bra? smaker som är goda isåfall? eller nått annat märke/pulver?

Jeml
2014-04-10, 20:42
scitec är väl rätt gott många smaker men dubbelt så dyrt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aliaas
2014-04-10, 20:53
Tänkte nog testa quest då man hört mycket om dom! så blir nog att beställa några i olika smaker där!
Sen pulvret lite osäker? Men många säger att body scince ska vara bra? smaker som är goda isåfall? eller nått annat märke/pulver?

Har testat samtliga smaker avråder dig att köpa varken coconut. pb chocolate eller strawberry cheescake de är inte lika goa som de andra (:

adlan
2014-04-10, 20:57
ok! tack för varningen :)
Kan man ta kasein på morgonen typ i gröten eller är vassle bättre då?
Vilket har man störst användnig/behov av? vassle el kasein?

Jeml
2014-04-10, 21:01
ok! tack för varningen :)
Kan man ta kasein på morgonen typ i gröten eller är vassle bättre då?
Vilket har man störst användnig/behov av? vassle el kasein?

ja det kan man.

vadå störst behov av? båda är protein, same same. spelar ingen direkt roll att det ena tas upp snabbare.

vassle är godare och innehåller mindre kalcium samt att kasein påverkar något (kommer inte ihåg namnet) som gör att risken för prostatacancer ökar. vilket kalcium också gör.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-10, 22:32
godaste: nutrilett chocolate chip cookie

näst godast: swebar, fudge crisp, pepparkaka, choklad (av dom jag smakat)

helt ok: body science

mest protte: maxim

:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Maxims första ingrediens ät gelatinprotein och det stimulerar inte proteinsyntesen så maxims bars är skit.





Tänkte nog testa quest då man hört mycket om dom! så blir nog att beställa några i olika smaker där!
Sen pulvret lite osäker? Men många säger att body scince ska vara bra? smaker som är goda isåfall? eller nått annat märke/pulver?

Questbars är as gött! Dock innehåller de sukralose samt är dyra. Body science egna är riktigt goda. Swebars är goda men innehåller en del socker. Oh yeah bars är som godis men i samma prisklass som questbars...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

skum
2014-04-11, 07:41
Om du letar ett pulver att blanda i gröten så är scitecs strawberry white chocolate och deras vanilla verry berry hur jävla god som helst :)

Aliaas
2014-04-11, 08:56
Maxims första ingrediens ät gelatinprotein och det stimulerar inte proteinsyntesen så maxims bars är skit.







Questbars är as gött! Dock innehåller de sukralose samt är dyra. Body science egna är riktigt goda. Swebars är goda men innehåller en del socker. Oh yeah bars är som godis men i samma prisklass som questbars...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Why hate on sucralose? Och socker med btw?

Jeml
2014-04-11, 09:04
eller hur, socker är det ju inget fel på...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-11, 09:08
Why hate on sucralose? Och socker med btw?

Jag har inget personligt emot sucralose, men tycker att bismaken är sådär och vet att många har svårt med typ questbarsen för att bismaken på sötningsmedlet tar över. Det hela beror på hur känslig man är för syntetiska sötmedel.

Inget emot socker heller, beror bara på i vilket syfte man äter barsen och hur man vill att makrosen är fördelade.

Aliaas
2014-04-11, 13:54
ah då förstår jag trodde de va nånslags principsak eller liknande har hört många som är emot sötningsmedel o dylikt, aldrig riktigt fattat varför då vad jag vet det inte visats några negativa effekter än eller har jag fel där? :O

mela
2014-04-11, 16:25
ah då förstår jag trodde de va nånslags principsak eller liknande har hört många som är emot sötningsmedel o dylikt, aldrig riktigt fattat varför då vad jag vet det inte visats några negativa effekter än eller har jag fel där? :O

Tror att du får leta efter nån som använder mer sötningsmedel än mig :D Dock föredrar jag aspartam starkt framför både stevia och sucralose.

adlan
2014-04-11, 19:29
Träning:
rep-set- namn-vikt

4*45 s plankan
4*12 situps
4*10 armhävning

4*10-12 lastdrag-15
4*10-12 sittande rodd-15
3*10 upperback i maskin-15
3*10 nått bakom skulderbladen i maskin-10

4*12 benpress-20
4'12 bencurl- 20

4*10 bröst/bänkpress i maskin-10 eller 15 kommer inte ihåg
3*10 bröstpress i maskin-10
avslutade med 3 rep ländrygg

Fick bra kontakt i rygg övningarna idag så kändes som ett bra pass faktiskt! :)
Kropps vikten hade ökat i morse också :hbang:
Dagens kost kan jag väll dra också-
Frukost- 2,5 dl havregryn, ca 1/3 del burk kvarg
Lunch- 1.5 dl ris, tonfiskröra med ägg, gurka, ketchup
Middag- stekt torskrygg med 1 liten näve räkor, 5 potatisar, sugarsnaps, purjolök, och ca 1 tsk oljedressing
Kvällis- osäkert men funderar på att göra mannagrynsgröt och röra ner lite mandel och keso sen nått mer!!!

Fortfarande osäker på vad jag ska beställa för protein!? Men är riktad mot nåt kasein, då jag inte brukar dricka protein efter träningen utan käkar en måltid mat efter!
Tänkte beställa några bars också och tror det blir några smaker av questbar då jag hört/läst gott om dom :)

Jeml
2014-04-11, 19:42
bra tränat och ätet, härligt!! :)

kör ett blandprotte då? :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-11, 20:07
Jag hade valt vassle framför kasein oavsett:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4882341&postcount=10
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4266712&postcount=3
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2032813&postcount=2


Sedan talar priset för samt att det är mindre kalcium i vassle än i kasein.

Jeml
2014-04-11, 20:11
samma här, men adlan verkar bestämd.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-11, 20:19
Tack!
Kanske ska tänka om då! Vassle verkar ju ha bara fördelar

adlan
2014-04-13, 19:23
Träning!! :)

Lastdrag 2*10-15 3*10-20
Sittanderodd 1*10-5 3*10-10
Pull down i maskin 4*11-20
Upperback i maskin 3*10-10
Benpress 4*15-20
Benspark 4*11-20

Typ uppvärmning
4*1 min plankan
4*12 situps
3*12 armhävningar

Avslutade med 3*12 situps

Ganska bra pass!! Fick bra kontakt i rodden idag, frågade en på gymmet hur man ska tänka när man kör så hon visade och gav mig lite tips :)

Dagens kost kan jag väll dra också då :)

Frukost- 2.5 dl havregryn, 2 nävar hallon, 1 passions frukt, 1/3 burk kvar ca

Lunch- 1,5 dl ris, 1 burk tonfisk, 1 ägg, lite paprika och ketchup

En stund innan träning- 1 ägg
Efter träning- ca 30 g vassle

Middag- 1 kyckling file med lite vitlök mm, skolade tomater ca 2 små(blev typ lite sås aktigt aav det), nästan 2 dl ris( mamma tog typ två små skedar ur kastrullen, typ 3 sugarsnaps

Kvällis- köpte 1 nutramino bar crunchy caramel som ska testats tror jag, annars tar jag nog ägg och mackor , men åter kommer om baren om jag käkar den!!

Tänkte imorgon beställa vassle protein också, blir nog fråån fitnessguru då morsans kompis på gymmet får rabatt där så tänkte utnyttja det, har också 12 procent på mmsport sida! Några smaker som man ska sattsa på?
Blir nog att beställa någon questbar för skoj skull! :)

Hoppas vikten har gått plus imorgon också!
Mål för kommande vecka är: 4 ggr på gymmet, Öka kroppsvikten( siktar nog så nära kg som möjligt då jag nu är mkt small och kan öka lite snabbar nu i början och får nog mer ork och energi av det också och ser bara fördelar med att öka på gymmet och kunna köra hårdare)

Jeml
2014-04-13, 20:07
härligt att höra att vikten går upp! fortsätt så :)

beställ en smak du tkr låter god.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-13, 20:11
Rapport om nutramino baren: Helt okej första baren jag käkat så kan inte jämföra men kan tänka mig den mkt god som fryst eller till kaffe så den får nog en 3,5-4/4 av mig

adlan
2014-04-13, 22:09
Nu har jag ju inte tränat speciellt länge/mycket men kom gärna med tips och så om jag ska ändra nått eller göra på nått annat sätt:)
Mitt mål nu är att få lite grund! Lite grund muskler och hyfsad teknik, !

Jeml
2014-04-13, 22:16
som vi sagt redan vid flera tillfällen. 3 x helkropp eller 4 x halvkropp i veckan vore bättre :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-13, 22:20
Okej ! Men hur kör man då? Vilka övningar gör man?

Jeml
2014-04-13, 22:50
exempel helkroppspass

böj 5 x 5 / marklyft 3 x 3 + böj 3 x 6-8
bänk / militärpress 5 x 5
rodd / chins/latsdrag 5 x 5
sidolyft 3 x 8-12 / lutande hantelpress 3 x 6-8
liggande triceps extensions 3 x 6-10
stångcurl 3 x 6-10
vader 5 x 10-20
mage 5 x 10-20

där jag skrivit 2 övningar är tanken att köra vänstra sidan varannan vecka och högra varannan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

mela
2014-04-14, 09:14
Jeml ger ett bra exempel på helkroppspass. Jag kör också helkropp nu men jag kör lite mer på impuls, beroende på vad som är ledigt, vart jag har träningsvärk och vilka muskler som är mest slappa.

Men basövningar är en bra grund (böj, bänk, mark och militärpress). Med de övningarna får du nästan hela kroppen. Sedan bara lägga in lite chins/dips och nån curl så är du good to go typ.

adlan
2014-04-14, 09:51
Okej ska nog börja köra helkropp då! Ska kolla in hur man göra alla övningar på tuben bara :)!
Fan vikten har ståt stilla? Käka mer då? Men vad ska man käka? Lägga mycket fokus på kolhydrater?
Min kost nu består mest av:
Basmatiris
potatis
havregryn
nötfärs
kyckling
fisk-all sort
ägg
kvarg
frukt/äpple/bär
olivolja
bröd- inte så mkt inte så förtjust i det
Grönt-sallad,paprika,gurka,tomat
Mandel

Jeml
2014-04-14, 09:53
Okej ska nog börja köra helkropp då! Ska kolla in hur man göra alla övningar på tuben bara :)!
Fan vikten har ståt stilla? Käka mer då? Men vad ska man käka? Lägga mycket fokus på kolhydrater?
Min kost nu består mest av:
Basmatiris
potatis
havregryn
nötfärs
kyckling
fisk-all sort
ägg
kvarg
frukt/äpple/bär
olivolja
bröd- inte så mkt inte så förtjust i det
Grönt-sallad,paprika,gurka,tomat

låter bra! :)

japp det är bara att höja intaget.

du äter ju i princip deffkost nu! mer såser, ät bullar/glass till mellanmål.

mer bröd.

energitätare mat, ät pizza, hamburgare, pannkakor ibland!

det spelar ingen roll om du höjer fett eller kolhydrater. det är dumt att ligga för lågt på fettet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-14, 09:57
Okej!
Köra lite pannkakor i veckan då! :) Går ju att fylla med färs osv :)
Sen sitter här och har fan lite ångest, vet inte vilket pulver jag ska köpa(märke och smaker)? fafan

adlan
2014-04-14, 09:58
Ska nog blädra igenom din journal jel så kanske man kan få lite ideer på käk :) ?

Jeml
2014-04-14, 10:05
finns inte så mycket mat på sistone, mest lite burgare :p

kommer upp en förhoppningsvis fin salami pizza ikväll! *drool*

ska göra "fried rice" idag, det kan jag tipsa om. koka ris och sen steker du det tillsammans med grönsaker och kyckling/tonfisk/kött. kläcker i ett ägg och blandar så det blir lite geggigt och kanske lite soya. sen nån fin sås till det:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-14, 10:10
Borde funka mer färs va? har lite jag måste käka upp idag! Sen lite purjo chili och squash....?
Sen om vi prtar kcal är 2500 för lågt?
Tänkte om man skulle köra en påfyllninings dag imorgon och se hur kroppen reagerar och försöka äta närmare 3000 kcal och ingen träning..?

Jeml
2014-04-14, 10:26
ja klart det funkar, bara ha i vad man känner för.

den enda som vet om 2500 är tillräckligt eller ej är vågen. går den inte upp så måste du äta mer.

man kommer behöva öka intaget successivt om man vill fortsätta gå upp i vikt. om 6mån kanske du måste äta 4500kcal, det kan ingen veta man måste gå efter vågen helt enkelt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-14, 10:29
ja klart det funkar, bara ha i vad man känner för.

den enda som vet om 2500 är tillräckligt eller ej är vågen. går den inte upp så måste du äta mer.

man kommer behöva öka intaget successivt om man vill fortsätta gå upp i vikt. om 6mån kanske du måste äta 4500kcal, det kan ingen veta man måste gå efter vågen helt enkelt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Damn tycker redan jag käkar mkt.....
Fan blir att öka redan idag då 2500+ siktar jag på då har legat straks därunder och vid 2,4 nu men men .......
Tips på bra mat/varor att käka?
Samt fortfarande osäker på pulvret...?

mela
2014-04-14, 10:33
Nötter är ett lätt sätt att öka kcalmängden. Att göra sådan fried rice som jeml tipsade och sedan på med cashewnötter är gudomligt. Eller använda grädde istället för matlagningsgrädde i mat, röd mjölk istället för mellan/lätt, rött kött istället för fisk/kyckling osv.

Jeml
2014-04-14, 10:34
Damn tycker redan jag käkar mkt.....
Fan blir att öka redan idag då 2500+ siktar jag på då har legat straks därunder och vid 2,4 nu men men .......
Tips på bra mat/varor att käka?
Samt fortfarande osäker på pulvret...?

lista dina topp 5 maträtter du gillar.

ja vet inte vad du vill ha för svar? har säkert sagt 10ggr vad jag tkr.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-14, 10:59
oj top 5? blir svårt^^

Jeml
2014-04-14, 11:03
topp 10 då.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aliaas
2014-04-14, 11:40
Okej!
Köra lite pannkakor i veckan då! :) Går ju att fylla med färs osv :)
Sen sitter här och har fan lite ångest, vet inte vilket pulver jag ska köpa(märke och smaker)? fafan

Crepes, pannkakor ena sorten fyllda med räkstuvning andra med köttfärssås och lök :)
blev himmelskt med ost uppepå in i ugnen :D

Jeml
2014-04-14, 19:59
här är ett bra schema också.

http://www.styrkelabbet.se/styrkelabbets-traningsprogram/

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-15, 09:42
Ben på schemat idag tror jag sjukt sugen på att köra ett hårt ben pass känns det som!!
Vikten hade ökat lite sen igår men får se på fredag hur den har rört sig och om inte det är så mkt upp blir det att äta mer!
Beställde raspberry White choclate och kiwi yoghurt igår så nu väntas det :)!
Blir nog lite rapport sen i kväll om passet och ev dagens intag!!

adlan
2014-04-15, 20:29
Blev ett lite lätt chill pass idag bara!! var inte så sugen när jag väll var på gymmet så orkar inte skriva hur det var men kan säga att jag höjde från 20-30 i ben pressen och kan nog höja till 35-40 nästa gång :)
Dagens intag:
Frukost-2,5 dl havregryn, 1/3 burk kvarg, 2 nävar bär, ½ äpple
Lunch-1,5 dl ris, 1 kyckling file, några mandlar och ½ paprika
Middag-5 potatisar, ca ½ paket rökt lax( ca 130 gram inte riktigt hela halva) några skivor squash,
några mandlar, 1 äppel ring^^
Kvällis- 1 skiva rund knäcke, 3 skivor rökt lax, 1 kokt ägg, 6-7 skivor skinka, lite riven vitkål
Imorgon hoppas jag att det blir ett bra pass, blir nog att hoppa sängen snart så kroppen får bra med vila och förhoppnings viss ger det bra och mer resultat i både styrka och viktökning!
Hoppas vikten fortsätter uppåt :).....

Jeml
2014-04-15, 20:39
mer sås eller nåt till maten! det där är ju typ deffkost. gör nåt roligare? :) :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-15, 20:42
mer sås eller nåt till maten! det där är ju typ deffkost. gör nåt roligare? :) :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

okej, ska tänka på det, lite grattis kcal/energi då också... :thumbup:

Jeml
2014-04-15, 20:43
okej, ska tänka på det, lite grattis kcal/energi då också... :thumbup:

ja och jag menar... kyckling och ris kan inte vara din favoriträtt? vad för mat tycker du är god?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-16, 09:28
God dag allesammans:)
Träning idag och vara ute står på schemat idag kanske städa bilen åt morsan...
Vikten hade gått upp i morse :) men mkt vätska antar jag!!
Bli att göra nått nice med färs ikväll till käk! Funderar på burgare (inspire av jeml) eller typ biff eller nån köttfärssås !
Dagens frulle var jag tvungen att posta för jag själv tyckte den såg underbart god ut!
2,5 dl gryn kokat med lite äpple bitar och 1 ägg, toppat med mer äpple o hallon med kvarg och ännu mer hallon

Jeml
2014-04-16, 09:32
burgare låter grymt! ska käks det själv ikväll också (äter fan 5-10st burgare i veckan lol).

en god köttfärssås med en schysst parmesan till är riktigt fint det med :)

frullen ser niice ut:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-16, 12:37
Dagens lunch och pre

Jeml
2014-04-16, 14:07
ser fint ut! perfekt kokta ägg :) :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-16, 21:31
Gick bra idag på passet! Känns som att styrkan ökar!? Kan det öka så fort?
Klarar tyngre penpress o fler rep samma med lats dragen ! Kommit på att min svaghet är bröst men hoppas det kommer efter ett tag :)
Post 1 blev ca 30 gram (1skoppa) vassle
Post 2 blev 1.5 dl ris med stark köttfärssås (nötfärs , kryddor och en halv hemma gjord tomatsås) tyvär inga burgare jeml hade inget bröd , men ev till helgen! Frös kn typ 500 gram färs så det är bara att ta fram och köra när jag har bröd!
Övrigt: choklad pudding med ca 1/2 tärnat äpple. ..

Blir vila i morgon och att fylla på ordentligt, kommer troligtvis öka mitt intag då jag känner att jag säkert får mkt mer effekt av att äta lite mer!!

Jeml
2014-04-16, 22:01
härligt! ja i början kan man öka sjukt bra om man äter och tränar bra :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

adlan
2014-04-18, 14:00
Glad påsk!

Dagens:
Plankan
4*1 min-1,30 min
Situps
4*10-15
Armhävningar
4*10

Lastdrag
5*10-13:20

Sittanderodd
5*10-13:10

Press(bröst)
3*10:15
2*10:10

Predactor
4*10:10
1*7:10

Benpress
5*15:30

Curls
2*10:25
curls 1 ben
2*10*:15

plankan
2*1 min
situps
2*15

Dagens kost

Frukost/pre: 2,5 dl havregryn, 200 gram kvar, 2 ägg, 1 passionsfrukt

post1: 1 skopa vassle
post2 ca 1,5-2 h senare: 1,5 dl ris, 1 burk tonfisk, dressing gjord på olja,vinäger,citron,kryddor, ½ paprika

Middag: nått med köttfärs(150 gram ca)? men vet inte vad

övrigt? nått lär det bli :)

adlan
2014-04-26, 14:38
Länge sen jag postade nu!
Men går framåt på gymmet har ökat i styrka i både ben och bröst väldigt mycket känner jag kan köra 40 i ben pressen nu o för 1-2 v sen var det 20 o 30 ☺☺☺:)
Kropps vikten står typ stilla varierar 0,5 +- per dag så i dag höjer jag o hoppas det är tillräckligt!
Körde ett pass i fm gick bra, har lite hjärnspöken dag till dag men känns bättre hela tiden:)
Dagens kost:
Frukost: 3 dl gryn, 1 ägg, kvarg med passionsfrukt
Post lunch: stekt kyckling med curry o chili, 1,5dl ris, gurka, 1/2 äpple
Middag: har lövbiff hemma så lövbiff wok eller nått grytt aktigt med 6-7 potatisar o nått grönsaks aktigt
Kväll : vet inte ännu men nått med hyffsat med kolhydrater lite protein o lite fett ska in här :) funderar på tunnbröd och lite gött tillbehör eller choklad pudding med nötter eller nått liknande!
Får se om vågen börjar röra sog uppåt nu

Jeml
2014-04-26, 14:40
Kul med updat! Härligt att det går bra :)

Bara käka mer när vikten står still :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-04-26, 14:47
Vet bara att börja trycka mer! Funderar på att 1 gång till maten köra 2 dl ris och se om det funkar och så slänga in lite mer ägg ! Brukar snitta 2-3 ägg per dag nu :)
Men vill höja på kolhydrater då jag känner mig starkare o bättre effekt på gymmet!
Lote tips på käk o produkter nån?

Jeml
2014-04-26, 14:54
Ja öka riset till 2dl tkr jag :)

Jag har börjat med chips på kvällarna ibland, tycker det är rätt schysst :) man slipper sockret från godis osv.

Frukt(sallad) är rätt trevligt också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-04-26, 15:26
okej, tack för tipset :)
Är det okej att köra typ frukt sallad sen lite whey som man gör som en kräm och har på? typ ½ skopa tänker jag då ?

Jeml
2014-04-26, 20:10
Nej jag tycker inte du ska göra någon deff-häxblandning på whey och ha på frukten. Det finns glass.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

skum
2014-04-29, 14:49
Hur går det med vikten och träningen adlan?

adlan
2014-04-29, 15:44
Jo då helt ok med träningen! Har varit helt slut och vilat 2 dagar nu men drog till gymmet i fm och det gick hyfsat tycker jag! Vikten har börjat röra sig tror jag, försöker äta mer nu så utverderar i slutet av veckan då jagbara ätit mer i 2 dagar nu!

mela
2014-04-30, 08:25
Nej jag tycker inte du ska göra någon deff-häxblandning på whey och ha på frukten. Det finns glass.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Eller vaniljvisp *cupid*

adlan
2014-05-01, 09:14
Äntligen tror jag vikten har börjat gå upp :)
Har börjat äta mer och tränar varannan dag nu så får se idag om jag är starkare eller kan köra hårdare? Då känns det bra om jag ökat i styrka och jag går åt rätt håll!
Kör ganska basic på gymmet med benpress, bänk i maskin och rodd och liknande för att nu få lite basic muskler så jag kan börja köra lite mer avancerat i kanske slutet av maj ? :)

mela
2014-05-01, 09:26
Om du klarar av att köra med en skivstång istället så skulle jag rekommendera det. Knäböj blir helt plötsligt en övning för nästan hela kroppen, bänkpressen likaså (med rätt teknik).

Finns det någon som kan hjälpa dig att komma igång med fria vikter?

adlan
2014-05-01, 09:35
Om du klarar av att köra med en skivstång istället så skulle jag rekommendera det. Knäböj blir helt plötsligt en övning för nästan hela kroppen, bänkpressen likaså (med rätt teknik).

Finns det någon som kan hjälpa dig att komma igång med fria vikter?

Okej ska testa! Kan fråga nån där!
Men vet inte om kroppen har blivit tillräckligt star ännu?
Har ju ökat styrka och fått muskler känner och ser jag så får testa :)
Kan fråga i em/ikväll när jag ska träna om nån är där :)

Jeml
2014-05-01, 09:39
Jag tycker du ska börja med SL 5x5. I början kör man ju stången o lägger på 2,5kg / v så det blir typ teknikträning bara i början :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-01, 09:42
Schema på 5x5? :)

adlan
2014-05-01, 09:43
Btw tips på käk man kan ta med sig och göra mat låda av? Ska i väg i dag och måste fixa med mig lunch!
Ska träna em/kväll vid 4-5 tiden så vill ha energi tills dess :)

Jeml
2014-05-01, 09:47
http://stronglifts.com/5x5/
Jag skulle lagt till chins/pull ups, dips och sidolyft.

Köp en ostkaka och ta med en burk sylt :D opti as fakk. Åt det förra veckan när jag inte hann fixa käk.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-05, 14:16
Tänkte bara slänga upp lite snabb uppdate
Vikten har börjat röra sig verkar det som:) så tummen upp på det
Starkare på gymmet också :)
Har villat några dagar då min energi varit på botten men drog i förmidags och körde ett pass som gick bra!
Har börjat köra bänk som jeml tipsa om också och nu andra gången eller tredje så kände jag mig starkare på den redan? kan det stämma?
Maten går upp och ner, i går var en riktig skit dag, tror inte jag kom upp i 2 k ens:( men idag blir det som vanligt

Gröt med ägg och så som vanligt imorse till frukost
Ris med stekt fisk, sallad och olje dressing till post lunch
sen var jag tvungen att testa nu att göra fluff för att testa. gjordes på vassle och 100 gram bär o lite vätska, blev väll så där bra vispade nog för lite och ska nog ha mer vätska nästa gång jag testar, men gott var det
ikväll blir det biff med potatis mm
och kvällis blir nog macker med ägg osv :)

Ska ändra lite mer i kosten och typ käka mackor typ varannan dag till frukost för att variera mig lite så in störning försviner med maten mer o mer.
Men tycker det blir bättre hela tiden!
Men finns mycket spöken fortfarande men jobbar på det :)

Jeml
2014-05-05, 14:19
Kul med update o skönt att det går bra :)

Kör mackor med cocios chokladmjölk extra kakao! :)

Bra grejer, äter de varje dag :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-05, 14:22
Kul med update o skönt att det går bra :)

Kör mackor med cocios chokladmjölk extra kakao! :)

Bra grejer, äter de varje dag :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

:)
Jo ska handla ikväll så köper lite olika bröd då. börjar nog med 2 olika sorter men vilka ???? Funderar på kanske 1 paket tunnbröd o nått mer eller ?
Sen lite pålägg förutom ägg o skinka?
Hur är den där chokladen? Godare att göra själv kanske? Nått man kanske skulle testa:)

Jeml
2014-05-05, 14:30
Åt det här brödet idag, godaste på länge...

Nej ska du dricka kall så är detta den godaste jag prövat. Slår oboy med hästlängder! Men varm kan du nog göra bättre själv kanske.
Det ska va den med extra kakao.

Ang pålägg, typ skinkost, hårdost, leverpastej, påläggskorv...

http://img.tapatalk.com/d/14/05/05/yge2uvar.jpg

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-05, 14:40
okej:)
Men man tröttnar fan snabbt på samma bröd har jag märkt när jag käkat :(
Fast hård bröd( såna dära stora cirklar )tycker jag är king med ägg som är kokta så dom är så där krämiga inuti eller med överbliven kötfärs eller med andra liknande röror

adlan
2014-05-07, 10:52
Lite uppdate bara!
Vikten verkar fortfarande gå uppåt!
Blir träning i em :) Vila igår.. tråk memen behövs ju det med!

Lite dagens kost kan jag väll slänga upp för skoj:
Frukost- 1 tallrik gröt, hackade mandlar, kvarg
Lunch- Har planer på en ugnspannkaka? Med lingon och så tänkte jag köra en protte fluff till:) med smak av raspberry White choclate med vassle protein( så sugen på att testa då alla säger det är gott men blir nog på ½ skopa då det mättar mkt?) och ev smör,grädde eller gräddfil också..
Middag/post- ris, nått med kyckling typ wok aktigt med nån sallsa eller liknande
Kvällis- ett par ägg och typ bröd eller liknande( kan bli omelett också )

För övrigt är det helt okej, lite spöke då o då men försöker trycka undan dom, här om dagen då jag egentligen skulle träna så skett jag i det pga spöken och trotsade dom.
Brukar bli nån sjön lugn prommis varje dag med skön musik när jag känner för det annars är det lite skola och små pyssel hemma som gäller. Tänkte börja kolla lite serier kanske förutom spelande och kanske skulle börja ta mig i kragen o göra mer ordentligt käk o experimentera mer i köket och kanske slänga ihop liten kock bok för skojs skull :) ?

Idag blir det städa mm på fm/dagen och laga käk, sen blir det träning i em och mer käk ikväll o sen blir det nog en sväng på stan efter lunch om jag orkar fixa hem lite tvål, shampo mm som nästan är slut....

Ozziking
2014-05-07, 11:15
Skit i proteinfluffet skulle jag säga. Även om jag älskar det. mer mat. :3

Jeml
2014-05-07, 11:45
Kul att det går bra :) Men jag tycker fortfarande det ser ut som du är rädd för att äta vanlig mat, eller sånt som inte uppfattas som "nyttigt"...

Proteinfluff på bulk liksom? det är ju generalfel, så gör man bara inte.

Tycker det låter bra att börja laga mat, det är kul ju :) Om du ska göra en kokbok så gör riktigt god mat, inget optimerat skit ;)

adlan
2014-05-10, 10:00
Lite snabb uppdate bara!
Går bara bättre och bättre på gymmet :) Har ökat mycket i styrka nu på bara 1 vecka, orkade knappt bänken föra veckan och nu köra jag 5-7x5 långsamma pressar :)
Ser också att kroppen börjar bli lite större så + på det också.

Försöker äta mer också och vissa dagar går det bättre och andra mindre bra...
Har varit och känt mig plufsig dom senaste dagarna med verkar som det lägger sig lite idag(skönt).

Hade förövrigt ett bra pass igår och blev bjuden på sjukt nice mat av morsan igår som 1 gång för alla var hemma och ledig. kan posta en bild senare

Köpte en bit pamesan igår också och fan vad gått. Kan ha det till typ all mat så denna biten kommer ta slut snabbt.......
Kroppsvikten går framåt också ser det utsom, men den senaste veckan har vågen vissat +0,3 så kommer nog försöka käka ännu mer så det är ca 0,5 i veckan! Är det mycket/lite eller lagom takt?

adlan
2014-05-10, 10:01
Tror det blir vila idag om jag inte blir sjukt tagad i em att träna! Annars kommer dagen att se följande ut:
stan och klippa mig, umgås med farsan, käka, ev träna, göra nått nice käk och lite gott snck o så ikväll...

Jeml
2014-05-10, 10:03
Härligt att höra som vanligt! Kul att du upptäckt parmesan också, funkar till nästan allting ;)

Hur mäter du vikten? Räknar du något medel/median eller jämför du bara t.ex måndagens vikt med nästa måndag?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 10:05
Jämför måndag med måndag ja...

Jeml
2014-05-10, 10:13
Okej då är 0,5kg inte mycket. Men låter bra att sikta på det :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 10:24
Okej :) blir att sikta på det så höja intaget med ca 200 och se vad som händer eller er?
Nått bra tips på nice käk? Har kyckling som jag tänkte göra nått med ikväll...??

Jeml
2014-05-10, 10:38
Låter bra :)
Jag skulle gjort någon krämig kycklingpasta ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 10:39
dagen kommer se följande ut:
Frukost: tallrikgröt med melon, 1 ägg, lite sylt och kvarg
stan
Lunch: potais kakor/raggmunk, ägg, tonfisk eller nått som är enkelt, nån sås eller lingon sylt eller dressing eller nått, sallad
Lite mage och ländrygg på gymmet ca 20-30 miin?
Middag: Nått med kyckling och massor med parmesan :)
Övrigt nått gått som ska tänkas ut! kanske kladdkaka eller nått :)
Annars matlagning och dator :)

adlan
2014-05-10, 10:41
Tränar varannan dag nu då jag märker att jag ökar mer i stryrka mm än om jag kör fler dagar på raken?
Och sen tänkte jag ibland på *vilo dagar* köra ca 30 min mage?

Jeml
2014-05-10, 11:01
Kladdkaka låter nice :)
Det är nog helt klart fördelaktigt för dig att träna varannan dag. Kör du helkropp?

30min mage lät overkill. Räcker väl med 5-10set..m kan du köra hemma ju.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 11:14
Aa kör nån form av helkropp!
Alltid bänk, benpress som kommer varanan gång buttas mot böj, rodd! Sen 2 andra övningar som brukar varieras typ hantelrodd o liknande!
Lät najs med den där pastan! Nått recept?
Har från min svara tid från ätstörning haft svårt att äta pasta ? Så kanske skulle gå emot huvudet och käka det?...
Hade problem med ris förut men nu är det 1 av dom största källor till kolhydrater:)

Aliaas
2014-05-10, 11:31
se pastan som en godare form av ris bara:)

Jeml
2014-05-10, 11:42
Meh pasta är sak samma som ris! Fast mer protein i pastan :)

Hmm nej inget recept så här i huvudet. Googla kyckling alfredo, en god och välkänd rätt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Ozziking
2014-05-10, 12:14
Pasta är kung. Tycker det är godare än ris ;)

Ska göra en grym rätt ikväll, hoppas på resultat! :)


Skickat ifrån matbordet.

adlan
2014-05-10, 12:25
Blir nog pasta men har nog bara spaghetti hemma men det borde duga!

Aliaas
2014-05-10, 12:29
Blir nog pasta men har nog bara spaghetti hemma men det borde duga!

Den absolut mest aptitliga formen av pasta enligt mig :D

Jeml
2014-05-10, 12:42
Den absolut mest aptitliga formen av pasta enligt mig :D

Håller med. Spaghetti och tagliatelle :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 13:16
Okej litar på er, hur mycket ska man koka då?

Aliaas
2014-05-10, 13:18
300 g kör på det :)

eller helst mer förresten, du ska äta mycket kom ihåg det

Jeml
2014-05-10, 13:20
En stor portion=200g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-10, 15:02
Sket i magträningen! Blev 1 kopp kaffe och lite dator nu istället :), sparar mig till morgondagens pass istället! Tänkte kanske lägga på lite vikt på bänken :) ?
en lugn promenad med skön musik sen och sen lite matlagning tror jag :)

adlan
2014-05-10, 15:29
Fan vad tråkigt jag har alltså! Sugen på att dra och träna.......
Försöker dämpa suget med musik och dator men hjälper inte! får nog bli en promis fan..

adlan
2014-05-11, 15:27
Tänkte bara kolla om man ökar i styrka på gymmet då lär man inte ligga för låkt på kcal va?

Aliaas
2014-05-11, 15:43
Tänkte bara kolla om man ökar i styrka på gymmet då lär man inte ligga för låkt på kcal va?

kan du mkt väl göra, man kan öka i styrka på underskott dock sker det mycket långsammare.förutsatt att man inte startar som underviktig som i ditt fall.

Dock i ditt fall ska du inte ens tänka den tanken för du SKA vara på Kcal överskott annars kommer du alldrig öka vare sig i muskelmassa eller styrka med tanke på ditt utgångsläge.*flex*

Jeml
2014-05-11, 15:48
Går du inte upp i vikt så äter du för lite.
Styrkan kan öka även på underskott.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-11, 15:56
Okej! Har ökat i styrka och har fått mer muskler, men vikten rör sig långsamt! Kanske äter för lite? :(

Jeml
2014-05-11, 15:58
Så länge vikten rör sig åt rätt håll. Går det vääldigt sakta kanske du ska äta mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-11, 16:04
Så länge vikten rör sig åt rätt håll. Går det vääldigt sakta kanske du ska äta mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Okej ser hur det rör sig till mitten av veckan annars mer mat!
Btw postar min middag sen som kommer va sjukt god ! Kommer ha parmesan till :)

adlan
2014-05-11, 18:38
Bra pass i dag!
Ökade rodden med +5 och ben curlen med 10 idag
Kan nog öka ben pressen nästa gång och eventuellt lägga på nått på bänken! :)
Så ökar i styrka :)

Ozziking
2014-05-11, 18:40
Bra pass i dag!
Ökade rodden med +5 och ben curlen med 10 idag
Kan nog öka ben pressen nästa gång och eventuellt lägga på nått på bänken! :)
Så ökar i styrka :)

*flex*

adlan
2014-05-11, 18:47
Helt okej dag med mat också tror jag förutom lunchen men kvällen är ej slut:)
3 dl gröt, ägg, kvarg sylt
Lunch 1 dl ris, tonfisk, 1 näve mandel , bönor, och lite sallad
Post middag: 6 potatisar rivna och stekta, 1 kycklingfile, parmesan, svmp/squash
Ikväll: vet inte men ägg, bröd, frukt mm tror jag

adlan
2014-05-13, 09:47
´hello!
Lite uppd bara! Vikten är fett skum kan skifta +-0,5 per dag men i snitt så står den typ stilla! :(
Har också kollat ut ett schema för hell kropp på gymmet från http://www.styrkeprogrammet.se/fardiga-program/ som jag tänkte gör a/b och köra varannan gång!
Men tänkte utgå från att i både a/b ha med: Bänk, benpress eller böj och sittande rodd?
Sen varannan köra spark/curl, predactor/maskinpress, lastdrag/1hantelrod/ländrygg
4-5 sett mage? Bra dåligt?

skum
2014-05-13, 10:18
Om vikten står stilla så måste du äta mer, vet att det är jobbigt men du måste.

Angående helkropp så kolla in Jason Blahas nybörjarprogram :)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

adlan
2014-05-14, 07:59
Hello!
Träning igår! Gick mkt bra! Har börjat nu med helkropp och tänker mig 3 dagar i veckan kasnke 4 om jag slänger in 1 dag med mage och bara lite lättare för teknink!
Körde igår första gången böj och körde då bara med 5 på varje sida då jag körde första gången men det känns iag ändaå:)
Tänker utgå ifrån bänk,böj/benpress, rod och sen lägga till 2 övningar att variera med?
Sen ni lite kunigare är 3 dagar i veckan med 1 dag vila mellan varje bra att köra på? Är skit sugen att träna idag men får väll stå emot!
Sen har jag hittat min balans med maten för går inte ner i vikt men inte upp heler så det tycker jag är bra så jag kan nu börja äta för att växa :)
Blir starkare på gymmet också konstigt nog?

Jeml
2014-05-14, 08:11
Det låter som ett vettigt upplägg. Men du kanske ska lägga till mark och militärpress en dag i veckan?

T.ex

Pass1
Bänk
Sidolyft
Böj
Rodd
Biceps

Pass2
Marklyft
Benspark
Militärpress
Dips
Latsdrag / chins / pull ups

Pass 3
Böj
Bencurl
Bänk
Latsdrag / chins / pull ups
Rodd
(Ev. 2-3set triceps ibland)
----------

Ja det är bra att köra helkropp och vila 1 dag mellan passen.
Nä inte konstigt att du blir starkare oavsett hur du äter i ditt läge :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-14, 08:25
Det låter som ett vettigt upplägg. Men du kanske ska lägga till mark och militärpress en dag i veckan?

T.ex

Pass1
Bänk
Sidolyft
Böj
Rodd
Biceps

Pass2
Marklyft
Benspark
Militärpress
Dips
Latsdrag / chins / pull ups

Pass 3
Böj
Bencurl
Bänk
Latsdrag / chins / pull ups
Rodd
(Ev. 2-3set triceps ibland)
----------

Ja det är bra att köra helkropp och vila 1 dag mellan passen.
Nä inte konstigt att du blir starkare oavsett hur du äter i ditt läge :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Tack testar imorgon får det bli då! Då det är vila idag :( kanske blir 4-5 set mage ändå och en promenad fram och tillbaka till gymmet bara för att ? :)

Tänkte köra nån pytt i panna liknande mat i dag till lunch eller middag med kyckling, potais, lök, kanske morot och lite annat :) ev nått ägg men lär hamna tillräkligt på protein den måltiden så kanske skippar det och kör nån dressing/sås istället!!!!!

Jeml
2014-05-14, 08:27
Ja mage och promenad kan du köra ;)

Gött, låter nice! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-16, 18:36
Lite upd! :)
Vila idag! Alldeles mör i hela kroppen från igår! Speciellt ben! Trött i kroppen o tränings värk!
Vikten ökar också ser det ut som så tummen upp! Siktar på 0.5 i veckan! Lagom eller för mycket/lite?
Sen har jag känt att huden typ spänner i benen och armarna lite sen i ryggen-länd!?
Dagens kost då änsålänge;
Frukost; 3 dl gry, 2/5 burk kvarg
Lunch: fried rice med tonfisk ( 1 tallrik ) tomat, gurka
Middag: 2 torsk ryggfile, 1/2 tallrik färskpotatis ( 380-400g?)
Ca 80-100 turkisk yoghurt sås med dill/citron, sallad
Ikväll: ingen aning ganska mätt nu men macka, ägg nått gott om det finns hemma!

Jeml
2014-05-16, 21:33
Du frågar alltid im 0,5kg är lagom eller inte. Just nu, för dig så är det lagom.

Men håller du verkligen den takten? Väger du 2-3kg mer nu än när du startade journalen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

adlan
2014-05-17, 21:42
Sämsta passet nånsin idag, eller va det ens ett pass? Sjukt omotiverad och typ noll energi kändes det som 😔
5×5-7 bänk
4×10-12 : 15 sittande rodd
4×10 : 17,5 predactor
2×10 : 1,25 på varje sida bicepscurl med stång
4×15 mage situps på boll

Blev sjukt arg och ledsen på mig själv så avbröt mitt i bicepsen och drog sen!
Måste nog äta mer så jag får mer energi......

tankoovich
2014-05-17, 21:48
Bra endå att du väljer att avbryta när de känns dåligt! köp ett paket glass och njut :cool:

Tapatalk + Samsung skrev detta.

adlan
2014-05-19, 20:31
Träning idag! Blev inte så mycket på gymmet då jag var tvunget att passa en tid då det bjöds på lövbiffs wok/gryta hos mamma!
Bänk: 4x6-10
Rodd: 4x10-12:15
Benpress: 4x10-13:40
Sittande biceps curl med stång: 4x10: 1,25
mage på en stor boll x5

Fattigmans mat idag, måste handla imorgon:

2,5 dl havregryn, 1 äpple , ca 200 g kvarg

lunch 3 dl havregryn, 1 näve hallon, 1,5 skopa vassle

Middag: ½ tallrik ris( ca 1,5 dl okokt uppskattat ), ½ tallrik lövbiff wok/gryta med svamp,lök mm

kvällis: ägg och macka x2, ½ äpple, 1 liten bägare av nån citron yoghurt som blandades med 2 skedar kvarg¨och lite paprika.......
Kass dag men men orkar med gymmet och går inte ner så...

adlan
2014-05-21, 18:21
Träning idag!

Bank: 5x5 med 1,25 på varje sida första gången
Böj: 4x10 med 7,25 på varje men ökar nästa gång
Ben press: 4x10-12 med 50 höjde idag :)
Rodd: 2x10 med 15 och 2x 10 med 20 blevv för tungt så sänkte
Lastdrag: 4x10 med 20
Ländrygg x3
5 set mage på boll
hade tänkt göra biceps curls men kände att energin försvann efter pressen
Kroppsvikten rör sig uppåt nu ser det ut som så+ på det :)
Imorgon blir det nog lite mage och nått mer på gymmet för kommer nog ha träningsvärk imorgon :)