handdator

Visa fullständig version : Vilken assistans boosta dina träningsresultat mest?


VoDaresVins
2014-04-03, 08:26
Du vinner en väldigt speciellt vinst. Personlig assistans för kost/träning under en 5 års period för att hjälpa dig till nya nivåer i träningen. Vilken av föjande väljer du? Personen skulle verkligen vara din personliga assistans, så t.ex. väljer du kocken kan hen göra frukost/lunch/middag m.m. åt dig när du vill.

Assistansen skulle vara topklass, så ingen av dessa skulle bli en annoyance.

Skillnaden mellan PTn och träningsassistenten är att assistenten inte ger dig några råd om träningen men kan lasta på/av stången, passa och bokföra dina lyft & kost.

Poll on the way..

VoDaresVins
2014-04-03, 08:28
För egen del vore självklara valet kocken. Känner det finns klart utrymme till förbättring på det området.

Pepz
2014-04-03, 08:30
hurril som PT

Loke
2014-04-03, 08:32
Egen sjukgymnast hade varit bra tror jag.

Snubben
2014-04-03, 08:53
Varför finns inte Kolo som alternativ?

nitz
2014-04-03, 08:59
Om vi pratar om en riktigt duktig tränare som kan skriva ihop ett bra program med en bra progressionsmodell samt även kolla på ens lyft så ser jag det verkligen som att det skulle vara det som skulle göra mest för min träning.

Exdiaq
2014-04-03, 09:01
Egen kock tror jag. Så att jag kan eata cleant så often som possible. Massör hade also varit awesome att ha efter heavy dagar där jag skwattat, deadliftat, snatchat eller påwer cleanat.

thenut
2014-04-03, 09:03
Barnvakt helt klart, halvkass träning är oändligt mycket bättre än ingen träning...

Just nu är snäppet precis över ingen träning det som hinns med :/

JohPz
2014-04-03, 09:44
Hade valt egen kock över alla de andra tillsammans. Fan va jag avskyr vardagsmatlagning o allt som hör till (diska etc).

AronP
2014-04-03, 10:01
Svår fråga. En massör skulle göra en hel del för att flexen och inte snedträna. En duktig PT hade säkert kunnat pusha mig och få träningschemat något bättre. Men det jag hade gynnats mest mentalt av, om jag kunde släppa ifrån mig kontrollen, är kocken. Och det känns som den mentala biten är så viktig så det blir nog det.

VoDaresVins
2014-04-03, 10:37
Varför finns inte Kolo som alternativ?

Vad är du ute efter, ett fem års no-ban garanti? :)

VoDaresVins
2014-04-03, 10:41
Hade valt egen kock över alla de andra tillsammans. Fan va jag avskyr vardagsmatlagning o allt som hör till (diska etc).

Hade t.o.m. gjort samma val. Skulle få i mig både mera och nyttigare mat om jag hade nån fantasi och motivation i köket. Igår blev middagen varmamackor med lök som representant för grönsaksdelen.

Mental
2014-04-03, 10:51
Du vinner en väldigt speciellt vinst. Personlig assistans för kost/träning under en 5 års period för att hjälpa dig till nya nivåer i träningen. Vilken av föjande väljer du? Personen skulle verkligen vara din personliga assistans, så t.ex. väljer du kocken kan hen göra frukost/lunch/middag m.m. åt dig när du vill.

Assistansen skulle vara topklass, så ingen av dessa skulle bli en annoyance.

Skillnaden mellan PTn och träningsassistenten är att assistenten inte ger dig några råd om träningen men kan lasta på/av stången, passa och bokföra dina lyft & kost.

Poll on the way..

Är kocken även kostrådgivare?

Lagar kocken enbart efter mina instruktioner, eller är han grym på träningsnutrition, nutritionstiming mm?

Sheogorath
2014-04-03, 11:02
Craze och bra musik. :D

Knatcharn
2014-04-03, 11:10
En egen naprapat men det får passa in i "massör / kiropraktor". Att laga mat är ju kul! Det är disken som är trist. ;//

VoDaresVins
2014-04-03, 11:20
Är kocken även kostrådgivare?

Lagar kocken enbart efter mina instruktioner, eller är han grym på träningsnutrition, nutritionstiming mm?

Nope, det måste du välja kostrådgivaren för. Räkna med att kocken bara gör fantastiskt goda rätter enligt vad din egen budget tillåter. Riktigt med grönsaker och frukter skulle dock vara en självklar del.

filmjölk
2014-04-03, 11:24
Egen kock hade vart katastrofalt för mig. Fy helvete vad fet jag hade blivit.

AronP
2014-04-03, 11:24
Nope, det måste du välja kostrådgivaren för. Räkna med att kocken bara gör fantastiskt goda rätter enligt vad din egen budget tillåter. Riktigt med grönsaker och frukter skulle dock vara en självklar del.
Vafalls?! Måste jag ändå sitta och berätta för människan vad han kan använda och inte använda, nej tack då gör jag det hellre själv. Jag byter mot massörern, har svårt att arbeta med PTs/coacher.

Jockefoten
2014-04-03, 11:27
Mitt självförakt.

spoon
2014-04-03, 11:28
I need i new cook.

MtotheM
2014-04-03, 11:32
Svårt att välja mellan PT och massör/kiroptaktor. Men är det en riktigt duktig PT med mångårig erfarenhet av lyftning som är med under träningarna så blir det nog det (även om jag och min envishet förmodligen inte skulle lyssna på hen).

Mental
2014-04-03, 11:39
Jag säger Annan
Tänker mig en hushållerska som sköter lite vardagssysslor.
Disk, städ, handlar mat efter inköpslista, källsorterar och tar ut sopor, tvättar, stryker och hänger undan kläder mm.

hidden
2014-04-03, 11:45
Kock. Öppna tid för både studier och träning.

PureWhey
2014-04-03, 12:22
Nope, det måste du välja kostrådgivaren för. Räkna med att kocken bara gör fantastiskt goda rätter enligt vad din egen budget tillåter. Riktigt med grönsaker och frukter skulle dock vara en självklar del.

Vafalls?! Måste jag ändå sitta och berätta för människan vad han kan använda och inte använda, nej tack då gör jag det hellre själv. Jag byter mot massörern, har svårt att arbeta med PTs/coacher.

Nu blir jag kluven.

VoDaresVins
2014-04-03, 12:37
Vafalls?! Måste jag ändå sitta och berätta för människan vad han kan använda och inte använda, nej tack då gör jag det hellre själv. Jag byter mot massörern, har svårt att arbeta med PTs/coacher.
Kocken kör vanlig mat utan att försöka vara opti men skaffar fram råvaror själv. Däremot måste det vara du som betalar råvarorna, därför inom din budget. Annars vore kocken för självklar framöver övriga. Du kan ge önskemål som "alltid mycket protein" eller "idag känner jag för fisk".

AronP
2014-04-03, 12:52
Kocken kör vanlig mat utan att försöka vara opti men skaffar fram råvaror själv. Däremot måste det vara du som betalar råvarorna, därför inom din budget. Annars vore kocken för självklar framöver övriga. Du kan ge önskemål som "alltid mycket protein" eller "idag känner jag för fisk".

Hmm svårt ändå, just nu deffar jag ju men 75% av tiden gör jag ju inte det och då skulle det vara soft med en kock som laga mat. Men tror inte det gynnar resultatet så mycket, det skulle mest vara soft.

L-Sami
2014-04-03, 17:31
En kock. Sjukt underbart det skulle vara att slippa tänka på matinhandling, matlagning och diskning och istället fokusera på allt annat.

KalleTeodor
2014-04-03, 18:17
Jag säger Annan
Tänker mig en hushållerska som sköter lite vardagssysslor.
Disk, städ, handlar mat efter inköpslista, källsorterar och tar ut sopor, tvättar, stryker och hänger undan kläder mm.

en hemmafru eller? ;)

ont: kiropraktor. hade varit hur grymt som helst. och behövligt.

Gabriel Forslund
2014-04-03, 18:23
Jag tror jag väljer Axon.

XXXL
2014-04-03, 18:30
Lat som man är så låter ju kock lovande men vem är de man skulle få assistans av i så fall?

Birkharju
2014-04-03, 18:32
Definitivt en tränare som kan träningsplanering och ge feedback på ens lyft. Som det är nu dvs :)