handdator

Visa fullständig version : Mat innan gymmet


hammark9
2014-04-02, 18:01
Hejsan! Känner ofta att jag behöver något i magen innan jag går till gymmet. Men grejen är att jag inte kan ta med potatis och hela måltider till skolan utan istället en smidig macka eller liknande. Så jag undrar om någon utav er har något bra recept på snabba kolhydrater som man kan ta med till skolan. Tack på förhand!

EnergiÖverskott
2014-04-02, 18:10
Ät ordentligt av skolmaten och ta några frukter innan du beger dig till gymet bara. Behöver inte vara svårare än så!

lillmesen
2014-04-02, 19:00
är inga fel med mackor :-) ha ett paket riskakor eller kex i skåpet

mela
2014-04-02, 19:02
Standard när jag gick i skolan var vassle och havregryn som jag drack. Mättar iofs inte asbra utan mjölk. Men mackor fungerar bra, riskakor som tidigare nämnt om du vill ha snabba kollisar, beroende på hur nyttig du vill vara så finns ju snickers/twix/kexchoklad osv med.

Sheogorath
2014-04-02, 20:31
Bröd är bra. Men socker (saft, läsk), druvsocker (Dextropur), maltodextrin eller godis fungerar fint det också. Frukt tycker jag är mindre bra innan träning p.g.a. gasbildning, men där är man olika och reagerar olika på olika frukter.

AEB
2014-04-03, 10:01
skulle inte rekommendera snabba kolhydrater innan träningen till alla. Kanske funkar för många, men man ska vara på sin vakt.
Vet att jag själv rätt yr när jag tar snabba kolhydrater på tom mage innan träningen, dock inte upplevt yrsel med snabba kolhydrater efter träningen.

TIMPA
2014-04-03, 10:29
Mackor/Riskakor med något fint pålägg, toppas med ett glas pepsi max.

skum
2014-04-03, 19:26
I mitt skåp i skolan har jag som en liten hylla där jag har lite godis, riskakor och maltodextrin om jag får för mig att träna efter skolan någon dag och vill ha energi.