handdator

Visa fullständig version : Spela PS2 spel på PC?


cero
2014-04-02, 16:31
Hört att man med hjälp av någon "emulator" ska kunna tanka ned PS2/PS3 spel och köra dem på en PC (windows 7 har jag). Någon som testat och vet hur man gör?

Tack på förhand.

Ado2000
2014-04-02, 16:45
Finns en emulator som heter PCX2, googlar du det så kan du ladda ned det från dess officiella hemsida. Dock så är det inte optimalt och alla Ps2 spel funkar inte. Jag testade det och antingen så gick spelen för snabbt eller för sakta då emulator använder sig av din dators prestanda som troligtvis är bättre än en PS2as.

Det finns något sätt att fixa detta på men det var alldeles för mycket as Ps2ans tekniska mumbo jumbo som jag inte förstod så jag gav upp. Kanske du lyckas

Crippa90
2014-04-02, 17:47
Jag körde också PCX2 och efter lite meck så fick jag det att funka rätt bra. Vill minnas att man måste fixa BIOS eller liknande från en riktig PS2:a men går att lösa på torrentsidor om man vill det.

Har du lite tid att spendera och inte är helt bakom flötet ska det nog gå bra. :)

Asdf
2014-04-02, 18:20
Finns en del olika emulatorer att tanka hem. Värt att notera är att du måste trixa en del med inställningar/dylikt för att få det att funka problemfritt med de flesta spel, ha tålamod.

För ps3 tror jag ej det finns något vettigt alternativ än