handdator

Visa fullständig version : Morgonträning med vlcd?


Lennon
2014-04-01, 18:25
På forumet finns det en uppsjö av trådar om morgonträning men ingen där ämnet diskuteras utifrån ett vlcd-perspektiv. Jag skulle gärna vilja styrketräna tidigt på morgonen av flera skäl, men eftersom mitt kcal är högst begränsat så innebär det b.la att jag inte kan bälga i mig stora mängder kolisar innan läggdags utan att det sker en ganska stor omfördelning av energi sent på kvällen, vilket innebär kompromiss under dagen.

Vad är det som är att rekommendera här? Träna på tom/fastande mage eller dricka en kasein-drink en timme innan samt EAA strax innan träningen?

Eller bara skita i morgonträningen under vlcd-kuren...

Andrew_1982
2014-04-01, 18:42
Går hur bra som helst att bara träna på. Om du skulle känna att det inte fungerar så känns det som det först är då det skulle bli ett problem för dig.

Lennon
2014-04-01, 19:09
Självklart ska jag gå efter hur jag känner mig under och efter, men jag ville snarare ha tips på hur jag ska göra för att optimera träningen och att det inte ska få en negativ effekt på kroppen.

Ungkarlsliv
2014-04-01, 22:17
Eaa innan och efter träningen, sen när du har duschat, tagit dig hem och packat upp väskan etc, så tar du en casein eller vad du använder för proteinpulver. Är väll så alla på vlcd tränar? Om de inte tränar på fastande mage har de en shake i magen sen ett par timmar tillbaka, men det kommer inte göra någon skillnad.

z_bumbi
2014-04-02, 07:28
Protein är inte prestationshöjande i samma grad som kolhydrater så kolhydrater innan och efter så tar du ett av dagens mål som jag förutsätter innehåller kolhydrater.