handdator

Visa fullständig version : Upplägg: Periodisk fasta, lågkolhydrat, BCAA etc...


Aleshi
2014-04-01, 08:18
Tänkte köra ett upplägg och tänkte höra om någon har åsikter, det är väl inte helt okontroversiellt med vissa upplägg. Har länge skurit ner på kolhydrater då jag ofta blir sömning av dem. Hade problem länge med att jag inte kunde hålla mig borta från att sova efter middagen, med förstörd nattsömn som resultat. Så även om det ibland rekommenderas kolhydrater till träning så kommer jag hålla mig borta från dem, framförallt de snabbare.

Men mitt 16/8 upplägg jag tänkte köra ser ut så här för en träningsdag:

12:30 - Kreatin + Brunch, Inte rädd för fett. Minst 600Kcal, ofta 900Kcal, eventuellt proteintillskott.
15:00 - Något litet.
16:30 - Celsius som dricks fram till att jag slutar jobbet vid 17:00.
17:00 - BCAA + Beta Alanin & Kreatin (vet att BCAA vill vara ensamt på fastande mage, gör det något att kombinera med Beta Alanin?
17:15 - Träning, avslutas med vassle.
18:45 - Middag, största målet, så mycket jag orkar.
20:00 - 250-500g Kvarg 10% fett, beroende på mättnadsnivå.


Är något overkill, skevt, för lite, eller missuppfattat?
Vilodagar stryks självklart en del kosttillskott och träningen från listan.

Har upplevt både BCAA och Beta Alanin som positivt tidigare, men aldrig kombinerat, Celsius är lite det som får igång min trötta lekamen över huvud taget innan träning. Lågkolhydrat har fungerat bra på mig och 16/8 verkar fungera bra på muskel/fett-förhållande, har upplevt något sämre träningsresultat men Beta Alanin fixade det när jag testade det igen.