handdator

Visa fullständig version : När ska man dirtybulka/grisbulka?


Neun
2014-04-01, 01:02
Finns det något läge då du bör grisbulka/dirtybulka? Eller är det alltid fel med dessa alternativ?

I så fall, om det nu är fel, varför gör folk det fortfarande?

Säg att du vill gå upp 20-25kg, då kanske du inte vill vänta flera flera år för att få det mesta i muskler, utan varför inte då grisbulka upp sig från 65 till 85-90 och sedan hela tiden hålla sig mellan 80-90 kg?

Är detta smart eller korkat? Att man bara lägger på sig vikt för att hålla sig inom ett annat intervall än vad man gör just nu, det vill säga 80-90kg istället för 65-80kg?

Sedan kan man ju träna samtidigt och även när man är klar med grisbulken fortsätta träna så klart, så kommer man ju bränna fett och bygga muskler istället, men vara kvar inom samma intervall.

Hur låter detta? Smart eller dumt?

Jag kommer ju i alla fall se mycket bättre ut om jag väger 80-90kg, även om det är mycket fett, än vad jag gör nu på 65 kg på mina 187 cm, inte sant? Särskilt med kläderna på.

Fartman
2014-04-01, 01:44
Om man är en spinkis som har svårt att öht gå upp i vikt med normalare/nyttigare bulkkost så är grisbulken ett bra alternativ. För dessa personer brukar det dock inte resultera i några större fettmängder ändå. Men att äta sig direkt fet är jävligt onödigt.

Pretorian
2014-04-01, 07:31
Sedan kan man ju träna samtidigt och även när man är klar med grisbulken fortsätta träna så klart, så kommer man ju bränna fett och bygga muskler istället, men vara kvar inom samma intervall..

Jag är osäker på om det blir så som du skriver, att man först går upp 30 kg och sen endast bygger muskler samtidigt som du bränner fett.

Armed Dingo
2014-04-01, 10:49
För att citera Pepz..

Dont gör it
Its not värt it

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Doggeh
2014-04-01, 11:05
Allt beror ju på hur du vill se ut. Vill du vara stor (vilket du vill vara) men fet/lönnig, kör på! Men om du vill ha så låg BF% som möjligt borde du aldrig grisbulka.

Latissimus Dorsi
2014-04-01, 11:12
Första månaderna i din träningskarriär efter att du varit underviktig hela livet. Annars, absolut aldrig.

Paperbasket
2014-04-01, 11:20
Don't do it.

Lose
2014-04-01, 12:20
När du ska göra en Skinnarmo-vandring över Antarktis kan det nog vara bra att ladda upp med en grisbulk :)

z_bumbi
2014-04-01, 12:22
Det hela hänger på vad du räknar som att "gris"bulka och hur du tränar under tiden.