handdator

Visa fullständig version : Har ni lätt för att skratta?


XXXL
2014-03-31, 21:10
Typ högt, rakt ut framför datorn? Speciellt när det är ståupp komedi på youtube, själv ler man inte ens en enda gång fast kommentarerna är fyllda av personer som skriver att de är "Dubbelvikta av skratt" eller "Kan knappt andas" , "Det här är det bästa någonsin" , publiken på klippet skrattar som bara den också.

Så har jag dålig humor helt enkelt?

Andy.da.wohoo
2014-03-31, 21:11
Japp. Dock inte så jag får svårt att andas, det är bara om jag kollar på roliga grejer med andra människor närvarande.

skum
2014-03-31, 21:12
Tycker att man skrattar betydligt mer om man är i sällskap med andra, jag upplever det då så iaf.

ducedo
2014-03-31, 21:12
Människor i grupp och publik skrattar mer än när man är ensam. /QI

awesomooo
2014-03-31, 21:13
Nein, skrattar sällan av uppgjorda saker. Kan börja garva när folk ramlar med cykel och liknande irl.

mela
2014-03-31, 21:14
Jag skrattar också mer bland folk, men vissa grejer och beroende på sinnesstämning, kan få mig att skratta kopiöst.
Grotesco har en del klipp som jag garvar duktigt åt...

Pzorz
2014-03-31, 21:17
När jag skrattar gör jag det för att vara snäll, inte för att det är roligt.

XXXL
2014-03-31, 21:19
Kolla på den här precis,

s9o2cSSxdZo

Skrattade inte ens 1 gång tror jag.

Heddaway
2014-03-31, 21:23
Skrattar sjukt lätt dock lite beroende på tid på dygnet och humör.

nyvaken
2014-03-31, 21:26
Kolla in Russel Peters istället. Men för att svara på frågan, jag kan skratta så att jag får ont till bra humor. Åh, jag saknar när jag kunde göra det åt böcker till och med.

Olegh
2014-03-31, 21:33
Njae, inte ensam framför datorn. Då ler jag bara brett och skrockar.

Jobbigt
2014-03-31, 21:46
Kan skratta mycket även bär jag är ensam. Jag kommer på mig själv ibland när jag sitter och småskrattar på bussen eller tåget när jag läser roliga saker. Roligt att sprida lite glädje :)

bighulken
2014-03-31, 21:49
jepp,har lätt för skratt i otid och opassande situationer. dvs nästan alltid.
Men är int blyg eller så, så låter skrattet flöda på. och skiter i vad andra tycker......;-).
men detta har nog med ålder att göra, var mera känslig när man var yngre, för vad andra tycker osv.

Grannen brukar säga att hon hörde mig skratta....så skrattar rätt så högt också för mig själv......

kommer ihåg en gång: en idiot som står stilla i ingången till en rondell, och jag tutar på personen,, då kliver personen ut ur sin bil och börjar att gorma på mig,till saken hör att han hade en liten personbil medans jag sitter i en lastbil......ha ha ha... han skriker och har sig utanför vinrutan till lastbilen och jag vrider mig av skratt,till sist blir personen lite konfunderad och slutar, och går till sin bil igen å åker iväg......he he he.......var väl tur att man bara garva åt det då. Är man stor får man vara lite extra snäll.......;-)

XXXL
2014-03-31, 22:00
Sen finns ju de folk som kan skratta år ordvitsar med, tex

- Vad är det du bär på?
- Rör.
- Men varför ramlar du så ofta?
- Det är stuprör!

Philley
2014-03-31, 22:18
Sen finns ju de folk som kan skratta år ordvitsar med, tex

- Vad är det du bär på?
- Rör.
- Men varför ramlar du så ofta?
- Det är stuprör!

Artighet ;)

Sohlsken
2014-04-01, 09:05
Sen finns ju de folk som kan skratta år ordvitsar med, tex

- Vad är det du bär på?
- Rör.
- Men varför ramlar du så ofta?
- Det är stuprör!

Fnissade högt när jag läste detta. Det illustrerar rätt väl min humor och svaret Ja!

Artighet ;)

Jag är inte artig i ensamhet ;)

Bryggan
2014-04-01, 09:14
Skrattar sjukt lätt dock lite beroende på tid på dygnet och humör.
This!

Ado2000
2014-04-01, 12:06
Har alltid haft lätt för å skratta men speciellt då jag är med syrran, vi lyckas trygga igång varandra på nåt sätt

Mats J
2014-04-01, 13:06
Nej skrattade inte en gång, log inte ens av det klippet. Har svårt att leva ut känslor över huvudtaget. Går jag på en hockeymatch/konsert/stand up etc. kan jag bli fascinerad över att vissa personer kan leva sig in och verkligen gå igång.. Själv är jag helt likgiltig nästan trots att jag tex gillar hockey..

Men är så med det mesta, svårt att få mig arg, svårt att skratta, svårt att bli sur, svårt att bli riktigt glad etc.. är mest ganska nöjd och neutral hela tiden..

Dodel
2014-04-01, 16:24
När jag är med mina vänner så kan vi skratta i timmar åt saker som egentligen inte ens är roliga......

spoon
2014-04-01, 16:29
Jag skrattar ganska lätt. Har kommit på mig flera gånger att skratta högt åt Filip och Fredriks podcast när jag åker buss.

Duran
2014-04-01, 17:39
Jag garvar jättelätt, kan skratta så jag gråter ensam hemma eller få skrattanfall på tåget så folk undrar vad som står på. En sak jag har märkt på senare tid är att jag inte bara skrattar åt mina egna problem som nån försvarsgrej, utan även andras. Jag misstänker att det inte alltid landar väl, även om ingen hittills har skällt på mig för det. Men just skämt på tv och Facebook är ofta astråkiga, ingen finess eller kreativitet alls. När jag läser att folk tycker att Hey Baberiba och Café Bärs är hysteriskt roliga så undrar jag om folk generellt kanske är mer korkade än jag gett dem cred för. Solsidan och Kontoret gillar jag dock.

Gabriel Forslund
2014-04-01, 17:54
Skrattar i princip aldrig åt saker som du nämner, rör nog inte ens på smilbanden. Sen kanske du menar "ståuppkomiker" som Özz Nujen, Betnér och Soran Ismail. Inte konstigt att du inte skrattar då..

ShippEn
2014-04-01, 18:49
Jag har väldigt svårt för att skratta, ser man något roligt när man sitter ensam så ler man lite bara och andas ut lite kraftigt från näsan men inget mer än det.

Dem få gångerna man verkligen skrattar så är det av skadeglädje, när någon gör bort sig eller slår sig.

saigon
2014-04-01, 18:59
Om jag är själv så skrattar jag inte så ofta, skulle isåfall vara löjlig humor och typ Family guy osv.

Ibland när man är lite trött efter en arbetsdag så kan jag skratta ihjäl mig åt mig själv, när jag fular mig för sambon, riktig trötthumor. Hon skrattar iofs oftast inte, utan skakar på huvudet och frågar om jag är trött igen..

Kan vara extremt barnslig då. Som exempel en gång när jag var på lite trötthumor(humör) så kom jag och tänka på filmen osynlig eller vad den heter, och fick för mig att inte låtsas om sambon när jag kom hem, och se hur långt jag skulle klara mig utan att skratta, tog typ 2 min sen garvade jag ihjäl mig i hallen. Där ser ni hur lågt jag kan sjunka, på en 5-årings nivå eller nåt... Men jag roar mig åtminstone.;)

Ibland skattar man på sämre valda tillfällen, var på en gruppintervju för några år sedan där deltagarna delades upp 2 och 2, sedan skulle man ställa en massa frågor till varandra, hur man var som person osv.

När det var klart så skulle man presentera den personen, minns jag skrattade åt en egenskap som den personen hade lagt som dåliga egenskaper, pga att ordet lät så roligt i huvudet just då. Tror dom flesta kollade snett på mig, men typiskt när man är trött.

Alexton
2014-04-01, 19:09
När det är den typ av humor jag gillar så har jag lätt skratta. Om det är buskis så vill jag ta ett rakblad mot handleden, ordvitsar likaså.

När man är med sina vänner så brukar det bli mycket skratt. Förlorar all humor när jag är trött däremot.

R Scarpa27
2014-04-01, 19:11
nej... men ser ut som det...
http://www.wallpaperno.com/thumbnails/detail/20121103/the%20joker%20batman%20the%20dark%20knight%20why%2 0so%20serious%201920x1200%20wallpaper_www.wallpape rno.com_13.jpg

agazza
2014-04-01, 19:20
http://1.bp.blogspot.com/-bP6k59dMHBI/UnQmzKaljjI/AAAAAAAAZUA/3ZDsMcXw4d0/s400/grumpy-cat-8141_preview_zps9177ab07.png