handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig!!


hannaeriksson
2014-03-31, 16:14
Hej!

Hanna heter jag, 24 är gammal, 167 cm lång, vikt 64 kg!

Som det ser ut idag tränar jag 5 gånger i veckan!

Måndag- Rygg + Mage
Tisdag: Axlar + Bröst
Onsdag: Ben + Mage
Torsdag: Biceps + Triceps
Fredag: Vila
Lördag: Valfritt
Söndag: Vila
Borde jag lägga in någon/några dagar då jag kör bara kondition? ex, springa 6 km?

Värmer upp varje pass med 10 min i högt tempo på crosstrainer.

Kost:
Frukost: Gröt, banan och mjölk
Mellanmål: Äpple
Lunch: Kyckling med (ärtor, broccoli)
Middag: Omelette ( 2 st ägg, mjölk och kalkon)
Kvälssmål: Proteinshake
Tränar oftast ganska sent på kvällen runt 21.00!

Men!! Jag ser inget resultat, tränar tung styrketräning. Visst känner jag att jag har blivit starkare men inga synliga resultat.

Mitt mål är att slanka till mig kropp i allmänhet
Få fram mina magrutor ( känner dom men dom syns inte) + Blir av med fettet längst ner på magen)
Fastare rumpa, lår osv.. ( även få bort celluliter)

Funderar om jag ska köra igång med cirkelträning istället?
Börjar ledsna på migg schema så hade varit kul med något nytt?
Får dessutom ingen träningsvärk längre??
Hur ser kosten ut? Bra eller behövs det ändring??
Vad tycker ni?

Behöver verkligen hjälp innan jag ger upp allt istället1 BUU! *grr*

400
2014-03-31, 16:36
Hur länge har du tränat? Det tar tid att bygga muskler.

hannaeriksson
2014-03-31, 16:58
Tränat i hela mitt liv men detta schema i 3 månader nu!

lillmesen
2014-03-31, 17:05
Det tar längre tid än 3 månader... på vilket sätt ser du inte resultat? Har du inte ökat i vikter på stängerna? Gör du inte fler reps på samma vikt?

En fastare kropp får du primärt genom att minska på underhudsfettet, dvs "deffa"

Men testa att träna muskelgrupperna oftare än 1ggn i veckan, exempelvis delar du upp så att du kör varannat pass överkropp och varannat pass underkropp.

Jeml
2014-03-31, 17:12
ta en nakenbild nu och träna+ät ordentligt i ett år sen tar du en ny nakenbild och jämför.

man kan inte förvänta sig några drastiska förändringar på ett par veckor...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Andrew_1982
2014-03-31, 17:14
Du tränar musklerna ca en gång i veckan. Tränade själv så säkert 6 månader. Helt värdelöst tycker jag det var. Nu kör du ju valfritt en av dagarna också ser jag, men du skriver ju inte vad du kör där.

Kör du mycket basövningar, rätt vila, rätt antal reps och set?

Enklast är nog att läsa mer om allt så du får ett hum om vad du gör fel.

hannaeriksson
2014-03-31, 17:24
Kör 3x12-15 på varje övning. Vet inte vad som räknas som basövningar men jag kör benpress, squats, "gynstolarna" marklyft, hantelpress, dips, Shoulder press osv?
Hur valde du att lägga upp din träning istället?

z_bumbi
2014-03-31, 17:26
Träningen går inte att kommentera då du inte berättar hur du tränar, övningar, set, reps, planerade höjningar etc. Märker du att du blir starkare så gör du i alla fall något rätt.

Kosten är fel kategori men du verkar äta mycket protein och lite kolhydrater och då framför allt inga kolhydrater efter träningen.

Commando1980
2014-03-31, 17:48
Träna tyngre (inte bara 12-15reps) och fokusera på en sak i taget. Diet eller muskelökning. Om du vill dieta så ska du skapa ett kalorieunderskott (räkna kalorier), givetvis kombinerat med styrketräning. Om du vill öka i muskelmassa så får du nog äta mer (i ditt fall öka mängden kolhydrater) plus , som sagt, träna något tyngre.

Sarco
2014-03-31, 17:54
Nu vet vi ju inte hur länge du tränat, vad dina specifika mål är och vad som känns bra och är roligt för just dig.

Men generellt skulle jag påstå att helkropp eller halvkropp är bäst för de flesta och då styrketräna 3-4 ggr i veckan. Specifika scheman kan du hitta massor av, ta något beprövat från en trovärdig källa. Till exempel de klistrade här.

Sen kan man köra kondition övriga dagar i veckan om man vill (inte full intensitet alla dagar, såklart) eller, om tiden kniper, samma dag man styrketränar.

Detta om att bygga upp kroppen. När det gäller fettvävnad handlar det inte så mycket om träning utan helt enkelt om kost. Tipset är att lägga dig på ett svagt underskott tills du är nöjd och då gå upp på balans. Läs deffguiden i det forumet.

lottagu
2014-03-31, 18:24
ta en nakenbild nu och träna+ät ordentligt i ett år sen tar du en ny nakenbild och jämför.

man kan inte förvänta sig några drastiska förändringar på ett par veckor...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

:thumbup:

Var inte rädd att äta ordentligt och träna tungt.
Jag såg stor skillnad när jag ökade matintaget. Vikten gick ner och kroppen blev mer fast. När maten funkar och musklerna börjar komma så har man nått att jobba med och kan då gå vidare beroende på vilket mål man har.

Hel- eller halvkroppsschema är inte dumt så att varje muskelgrupp tränas minst 2 gånger i veckan.

Ät ordentligt!
Träna tungt!
Vila!

retnuhwej
2014-03-31, 18:35
:thumbup:

Var inte rädd att äta ordentligt och träna tungt.
Jag såg stor skillnad när jag ökade matintaget. Vikten gick ner och kroppen blev mer fast. När maten funkar och musklerna börjar komma så har man nått att jobba med och kan då gå vidare beroende på vilket mål man har.

Hel- eller halvkroppsschema är inte dumt så att varje muskelgrupp tränas minst 2 gånger i veckan.

Ät ordentligt!
Träna tungt!
Vila!

gick vikten NER av att äta mer?

lottagu
2014-03-31, 18:47
gick vikten NER av att äta mer?

Japp!

Jag åt MER och jag åt RÄTT. Gick ner 3kg bara så där och sen stod vikten stilla, men kroppen förändrades.

PureWhey
2014-03-31, 18:53
Du åt mindre kalorier, eller gjorde av med mer kalorier i takt med att du ökade intaget.

mela
2014-03-31, 18:59
Var inte rädd för att äta om du vill ha resultat. Du behöver inte äta en massa skit, men ät ordentligt med mat.
Sedan kan du säkert köra tyngre, jag personligen kör såpass tungt att jag klarar max 10reps i de flesta övningarna, klarar jag fler än 10 så höjer jag vikten. Det har gett mig resultat iaf.

lottagu
2014-03-31, 19:24
Du åt mindre kalorier, eller gjorde av med mer kalorier i takt med att du ökade intaget.

Jag höjde kaloriintaget med ca: 300 - 500kcal.
Jag åt "nyttigare" kalorier och bara gosaker på lördagar.
Tränade efter samma schema som innan.

Detta passade mig och min kropp svarade bra. Jag har svårt för att gå ner i vikt och enormt lätt för att gå upp i vikt. Har en hormonell rubbning som spelar in.