handdator

Visa fullständig version : Cola light under deff


BLANK
2014-03-29, 21:48
Jag deffar nu och jag har en flaska coa cola light och när jag ville kolla hur mkt kalorier den innehåller så står det att den innehåller 0 gram av allting och att en portion innehåller 1kcal vilket gör att en hel flaska är ungefär 7kcal enligt flaskan.

Min fråga är om detta stämmer? Kan jag alltså då dricka coca cola light i mängder utan att gå på ett kaloriöverskott?

Vunnis
2014-03-29, 21:50
Jag deffar nu och jag har en flaska coa cola light och när jag ville kolla hur mkt kalorier den innehåller så står det att den innehåller 0 gram av allting och att en portion innehåller 1kcal vilket gör att en hel flaska är ungefär 7kcal enligt flaskan.

Min fråga är om detta stämmer? Kan jag alltså då dricka coca cola light i mängder utan att gå på ett kaloriöverskott?
Stämmer bra.

Sheogorath
2014-03-29, 21:54
Koffeinet i colan och temperaturen på drycken kommer göra att du kommer förbränna fler kalorier av att dricka colan än sötningsmedlet tillför.

Dewon
2014-03-29, 22:13
Light läsk är gudagåva för deff och även under bulk då man kan dricka mycket utan att vara rädd att hamna på för stort överskott(av just läsk alltså), sitter och sippar på en god kall Pepsi Max just nu.

Den dag de kan göra gott godis med 0,3kcal per 100g, mmmmh.... Om någon känner till något gott och surt/sött godis med lågt kalorieinnehåll får ni gärna tipsa. Mvh sockerberoende.

mattilainen
2014-03-29, 22:38
Välkommen till lightvärlden :D

King Grub
2014-03-29, 22:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138463&highlight=cola