handdator

Visa fullständig version : träningshandskar


powniac
2014-03-29, 19:32
tja, ska köpa träningshandskar!! men vet inte vilka som är bra!

Basic Gym Glove, black - Better Bodies Men ??


andra vet jag inte om, och vill inte lägga mer än 150kr för ett par handskar...

vad säger ni om de? bra fäste? svettas man av de? finns några omdömen och de flesta säger att de är bra -->

"Jag köpte mina handskar för 1,5 år sedan när skinnet i händerna började bli för snuskigt. jag har använt dom hårt minst 4 gånger i veckan sen dess. tvättat dom flera gånger. dom ser lite slitna ut nu, sticker ut nån tråd o sådär. men spännena e som nya o dom funkar fint. dom går ett år till. "

så de verkar vara bra.

om det finns andra handskar som ni tycker är bra = tipsa/länka!!

powniac
2014-03-29, 19:45
såg dessa, de verkar ju bra eller? http://www.jula.se/montagehandskar-903087

"Fingerlösa arbetshandskar med konstläder i innerhanden. Nylonspandex på ovansidan och kardborrband runt handleden. Tvättråd: 30 °C."

GLÖM INTE: jag bryter inte mot någon regel --> "All direktlänkning till andra webshopar som säljer likartade varor som Kolozzeum är absolut förbjuden och medför en varning. Vid tveksamhet ska du kontakta en moderator för att höra vad som gäller."

-de finns inga träningshandskar i kolozzeum - kollade upp det!

- jag tvekar inte, redan kollat att de inte finns i kolozzeum så lets go!
---------------------------------------------------------------------
De första som står i mitt allra första inlägg här -Basic Gym Glove, black - Better Bodies Men /Dessa finns i G.ymgrossisten för endast 129kr. ni kanske kan ta 1minut av ert liv och kolla in de!! :)

här är beskrivningen på de (taget från sidan):

"Tvättbara handskar från Better Bodies till ett bra pris! Basic Gym Glove har vadderad handflata och elastiskt mesh-material på handryggen och mellan fingrarna för bästa möjliga rörlighet och luftgenomströmning under träningspasset. Justerbart spänne för bra passform. Optimal kontakt med gymredskapen tack vara de halva fingrarna!

Vadderad handflata.
Elastiskt meshmaterial på flertal ställen för bra rörlighet och luftgenomströmning.
Maskintvätt i låg temperatur.
Tillverkad av 60% amara samt 40% multi-mesh polyester."
----------------------------------------------------------------------
Egentligen vill jag köpa de från G.ymgrossisten men tänk om jag väljer fel storlek?!!!
vad säger ni gott folk?!

jag tycker i alla fall att de från jula ser coolare ut

Lance Uppercut
2014-03-29, 19:53
Bara ta någon random trädgårdshandske. Kör med handskar nu där ett 3-pack går på 10 spänn. "Riktiga" träningshandskar är en riktig ripoff tycker jag.

nisnom
2014-03-29, 20:20
Prow: är du på riktigt?

Dewon
2014-03-29, 20:22
Som Lance sa, det är ingen skillnad direkt och det är en riktig ripp off.

Har testat polares en gång, som trädgårdshandskar fast 150kr dyrare.

iddqd
2014-03-29, 20:37
Äh, skit i handskarna och bygg upp valkar i nävarna istället. Mycket coolare samt att det är praktiskt att kunna klia sig med handflatan.

MtotheM
2014-03-29, 20:58
Äh, skit i handskarna och bygg upp valkar i nävarna istället. Mycket coolare samt att det är praktiskt att kunna klia sig med handflatan.

Eller lära sig greppa ordentligt. Jag har typ nästan babylena händer.

bubbe
2014-03-29, 21:35
Fila och smörj.

Om du inte klarar av att ha valkar, tycker det är helt ok själv men inte frugan lika mycket...

Dewon
2014-03-29, 21:49
Mycket coolare samt att det är praktiskt att kunna klia sig med handflatan.

Haha detta är det bästa ju.

Dock bara ibland mina är "vassa", oftast hårda men ändå lena och fina. *rolleyes*

powniac
2014-03-29, 22:10
jaha! nä varför ska jag vara cool för, jag är redan cool xD

Jag får faktiskt inte valkar, har tränat 8-9gånger - visst, det gör lite ont men inte så att jag får valkar.

jag vill köpa handskar, jag kommer att köpa handskar.

så om det egentligen inte spelar någon stor roll med vad för handskar det är - ska jag bara köra på "jula" handskarna? gå dit imorgon, pröva de och köpa de om de sitter bra?

:=) Sköna svar ni har hehe

powniac
2014-03-29, 22:10
Bara ta någon random trädgårdshandske. Kör med handskar nu där ett 3-pack går på 10 spänn. "Riktiga" träningshandskar är en riktig ripoff tycker jag.

vart kan man köpa 3-pack handskar för 10 spänn? är du skön eller?

Snubben
2014-03-29, 22:23
jaha! nä varför ska jag vara cool för, jag är redan cool xD

Jag får faktiskt inte valkar, har tränat 8-9gånger - visst, det gör lite ont men inte så att jag får valkar.

jag vill köpa handskar, jag kommer att köpa handskar.

så om det egentligen inte spelar någon stor roll med vad för handskar det är - ska jag bara köra på "jula" handskarna? gå dit imorgon, pröva de och köpa de om de sitter bra?

:=) Sköna svar ni har hehe

Du får inte valkar för du tränar 8-9 ggr, du får valkar när du har tränat länge länge..

powniac
2014-03-29, 22:32
Du får inte valkar för du tränar 8-9 ggr, du får valkar när du har tränat länge länge..

ja, men nu beror det på hur vi definierar "valkar". sen vet du inte hur min hud är "uppbyggd" så du kan inte riktigt uttala dig för det där ;) Men visst...

jag kanske menar sådana -->https://www.gamereactor.se/media/forum/se/5916240_98.jpg

medan du kanske menar sådana -->http://media.andreaslindberg.com/2011/03/valkar.jpg

lite skillnad faktiskt:Virro

hjälp mig istället...

Lance Uppercut
2014-03-29, 22:33
vart kan man köpa 3-pack handskar för 10 spänn? är du skön eller?

Jag är fett skön brorsan. Fick via en kompis som jobba på bygge, som privatperson är det nog klurigt.

powniac
2014-03-29, 22:34
haha, men vad fan säger du de då haha.

men hjälp mig, jag ska ju köpa. så..? ;P

Snubben
2014-03-29, 22:34
ja, men nu beror det på hur vi definierar "valkar". sen vet du inte hur min hud är "uppbyggd" så du kan inte riktigt uttala dig för det där ;) Men visst...

jag kanske menar sådana -->https://www.gamereactor.se/media/forum/se/5916240_98.jpg

medan du kanske menar sådana -->http://media.andreaslindberg.com/2011/03/valkar.jpg

lite skillnad faktiskt:Virro

Du är inte på något sätt annorlunda eller unik när det kommer till träning. Det du har är ovanan är att träna vilket kommer leda till att du lättare får lite blemor än andra. Bit ihop, de är borta om några veckor.

På den andra bilden har du troligtvis antingen någon som kör CF eller någon som lyfter väldans tungt, väldigt mycket. Du behöver inte oroa dig för det.

Lance Uppercut
2014-03-29, 22:35
Jaa men min poäng var ju att det går att köpa vilken skit som helst, t om handskar för 3,33 duger. Menade inte att du var tvungen att jaga efter just mina handskar :P

Dewon
2014-03-29, 22:38
Äsh, jag tränar 6 dagar i veckan och mina händer blir aldrig så dåliga. Möjligen om man nu inte tvättar händerna och inte "trycker ner" förhårdnader som sticker ut. Är man torr om händerna är det lättare hänt att de spricker men det är bara att smörja in, har hårda knölar och har haft det sen den första månaden jag började träna men de är inte uppspruckna som på andra bilden du länkade. Vårdar händerna efter behov så är det inga problem, även med många pass i veckan.

powniac
2014-03-29, 22:39
Du är inte på något sätt annorlunda eller unik när det kommer till träning. Det du har är ovanan är att träna vilket kommer leda till att du lättare får lite blemor än andra. Bit ihop, de är borta om några veckor.

På den andra bilden har du troligtvis antingen någon som kör CF eller någon som lyfter väldans tungt, väldigt mycket. Du behöver inte oroa dig för det.

yes, jag har inte valkar av något slag. inte en skråma. min hud är "stark", men tänkte bara typ köpa för att de flesta hade haha nejmen inför framtiden liksom... mest jobbigt när jag ska köra hantlar, alltså greppet men sen att det svider lite typ.

lance: jo förstod det, men yes

Lance Uppercut
2014-03-29, 22:41
Föreslår att du stegar in på närmsta butik som säljer trädgårdsutrustning och provar trädgårdshandskar. På det sättet slipper du noja över storlekar om du beställer online.

powniac
2014-03-29, 22:43
Föreslår att du stegar in på närmsta butik som säljer trädgårdsutrustning och provar trädgårdshandskar. På det sättet slipper du noja över storlekar om du beställer online.


jepp, bestämt mig. ska ta mig till jula och köpa de imorgon.

Reagan86
2014-03-30, 09:08
Förstår inte de som använder handskar till alla övningar. Som tex puch övningar.. skär ju in mellan fingrarna.

powniac
2014-03-30, 12:01
varför togs några inlägg bort för? LOL

Andrew_1982
2014-03-30, 14:35
Bröt mot regeln om marknadsföring. Förstår dem dock då de vill kränga sina dyrare handskar. :)

powniac
2014-03-30, 16:01
Bröt mot regeln om marknadsföring. Förstår dem dock då de vill kränga sina dyrare handskar. :)

jag vet, men de har inga handskar! hittade inte ens ett par handskar..!

Lucaas
2014-03-30, 22:02
Se till att handskarna matchar din handväska bara! :)

powniac
2014-03-30, 22:16
precis! de måste också matcha mina kläder! blir fan svårt att hitta!! :)

pepplez
2014-03-31, 07:33
precis! de måste också matcha mina kläder! blir fan svårt att hitta!! :)

Väldigt roligt att du inte såg att han drev med dig :)

Gör dig själv en tjänst och ge fan i att skaffa fjolliga handskar :smash:

Lance Uppercut
2014-03-31, 07:45
Den som tycker att handskar är fjolligt är uppenbarligen en tönt. Utan undantag.

Arne Persson
2014-03-31, 08:00
Den som tycker att handskar är fjolligt är uppenbarligen en tönt. Utan undantag.

Handskar är inte fjolligt, endast megafjolligt...

lottagu
2014-03-31, 09:07
Jag letade länge handskar, men då jag har små händer så hittar jag inga som passar. De blir bara en massa knövligt tyg/skinn i händerna och de förstör ju både känslan och greppet. Så jag kör helt enkelt utan och nu när händerna börjat vänja sig vid de så känns de sååå mycket bättre! :) Använder däremot dragremmar i tyg i övningar där jag tycker att de gör för ont i händerna, men de är oftast där även greppet sviker som i stångrodd och marklyft.

Så mitt förslag: Kör utan!!! ;)

Lance Uppercut
2014-03-31, 09:12
Handskar är inte fjolligt, endast megafjolligt...

Du ser gammal ut för att vara 15 år, Arne.

Arne Persson
2014-03-31, 11:34
Du ser gammal ut för att vara 15 år, Arne.

Tja... Kanske det...?;)

pepplez
2014-03-31, 11:57
Du ser gammal ut för att vara 15 år, Arne.

Känsligt ämne? ;)

IvarLudvig
2014-03-31, 14:17
tja, ska köpa träningshandskar!! men vet inte vilka som är bra!

Basic Gym Glove, black - Better Bodies Men ??


andra vet jag inte om, och vill inte lägga mer än 150kr för ett par handskar...

vad säger ni om de? bra fäste? svettas man av de? finns några omdömen och de flesta säger att de är bra -->


Mycket åsikter här...

Jag kör med de handskarna. Svinskönt att slippa glida runt som en bondläpp med arbetshandskar på gymmet. Svinskönt att slippa sitta och fila fingrarna och smörja in sig med creme som en flicka. Det enda som är dåligt med dem är att mina sprack mellan tummen och pekfingret ganska omgående och kardborren höll inte många veckor. Men de funkar ändå ;)

Alexton
2014-03-31, 14:23
Om ska köpa ett par handskar så borde du gå in i en butik och se hur de sitter åtminstone.

Mitt ex hade handskar och de flesta rasade samma direkt när hon ens närmade sig 100kg mark eller körde chins.

Fliptones
2014-03-31, 14:57
Creds till TS som inte frågar vad andra tycker om handskar i trådstarten.
Vill man ha hanskar, ja då kör man med handskar. Svårare än så är det inte..

Motsatsen till creds till er som, även fast TS inte har frågat, vill berätta att det är töntigt med handskar. Jag menar, vilken människa (som vet vad han eller hon vill), skulle ändra sin uppfattning för att någon annan tycker så? Möjligen en väldigt osäker person. (Som således inte riktigt vet vad han eller hon vill.)

Näfan, jag tycker vi skippar högstadienivån. :)

Sohlsken
2014-03-31, 15:29
De dubblar förstås prisklassen du har bett om, men jag har aldrig varit med om maken till bekväma och BRA handskar: Casall Exercise Glove HLS.
Gillar att de har wrist wraps så sitter de ordentligt på handen, de är lätta att få av och om sagt väldigt bekväma. Som handen i handsken :D
Tipset är att prova runt, och köp inte de billiga handskarna på sportaffärer. De suger verkligen, mina andra töjdes ut på en vecka och jag är inte speciellt stark jämfört med folk här (inte ens jämfört med flera andra tjejer här :D)

Såhär ser de ut:
http://i59.tinypic.com/1zz4yz7.jpg

Jag får inga valkar, klockrent grepp, sitter som de ska.

bighulken
2014-03-31, 15:54
skit i sport affären!! bara massa pengar där, bara man tittar på nåt som heter sport osv........
Finns bättre arbetshandskar. som dessutom håller. inte de där stora grovjobbar handskarna. utan mindre som sitter åt. med öppen yta också så att händer kan andas.

Använder handskar på gym när jag kör typ ryggen och drar i en massa olika maskiner och stänger. men inte när jag kör marklyft och bänk, blev tvungen att vänja mig av med detta. Då man ej får ha detta på tävlingar.

Men är ett bra sätt för att slippa ta i stänger som alla tar i på gym, samt kanske bli smittad osv. För det är inte många gym som tvättar sina apparater och stänger och alla hantlar regelbundet. Även fast det finns de som gör det regelbundet.

Dessutom.....tvätta dessa handskar regelbundet. för de börjar snabbt att lukta kamel......lol.

lottagu
2014-03-31, 18:12
Motsatsen till creds till er som, även fast TS inte har frågat, vill berätta att det är töntigt med handskar. Jag menar, vilken människa (som vet vad han eller hon vill), skulle ändra sin uppfattning för att någon annan tycker så? Möjligen en väldigt osäker person. (Som således inte riktigt vet vad han eller hon vill.)

Näfan, jag tycker vi skippar högstadienivån. :)

Visst får man väl köra med handskar om de är de man vill, men om man sen ändrar sig för att någon annan berättar hur de är att köra utan så har väl de inget med osäkerhet att göra utan mer att man får upp ögonen för att de faktiskt går att köra utan. Testa både och vet ja!

Om de är fjolligt eller inte har jag ingen uppfattning om, men eftersom de mesta inom styrketräning kostar pengar så är de väl bara bra om man kan skippa en pryl å tjäna en slant ;)

powniac
2014-03-31, 22:42
Köpte handskar som kostar 299kr MEN rea blev de till 39kr! FYND!

Tack alla för de fina svaren!

Och creds till dig fliptones ZD orkar inte säga emot längre, svarar inte på alla liksom ;)

TACK ALLA! Mina händer hälsar er och tackar er!