handdator

Visa fullständig version : är dessa livsmedel bra under deff?


itwillbe
2014-03-29, 17:58
Hej

Jag har bra med kalorier kvar och har täckt upp mitt protienintac o fett, tänkte göra hamburgare. Är cheddar ost bra ? En pt sa cheddar ost har dåliga fetter, samt hur är det med bacon?

Räknar man bacon innan eller efter tillagning kalorier?

lillmesen
2014-03-29, 18:27
om du bara ska äta det idag så skulle jag inte brytt mig om "dåliga fetter"

baconet kommer att släppa en del fett, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146597

tankoovich
2014-03-29, 18:28
Hej

Jag har bra med kalorier kvar och har täckt upp mitt protienintac o fett, tänkte göra hamburgare. Är cheddar ost bra ? En pt sa cheddar ost har dåliga fetter, samt hur är det med bacon?

Räknar man bacon innan eller efter tillagning kalorier?

All ost innehåller stora mängder Mättat fett vilket anses av bla livsmedelsverket vara den sämre varianten av fett. Men att lägga på en skiva cheddar på burgaren kommer inte göra att du får hjärtstopp..

Svårt att räkna kcal på just bacon, det beror på hur mycket fett du låter rinna av innan du käkar den. Men enklast är att räkna på icke tillagad och ta det värden som står på paketet . Då får du garanterat inte i dig mer än du tror iaf!
Kör hårt! :D

Tapatalk + Samsung skrev detta.

R Scarpa27
2014-03-29, 20:32
du har täckt dina behov säger du.
och har kalorier kvar även för underskott, javisst ät du din cheddar.

Andrew_1982
2014-03-29, 22:36
Absolut. Deffen blir lyckad oavsett vad kalorierna kommit ifrån i ditt fall TS.

EnergiÖverskott
2014-03-30, 06:02
Har du täckt både dina makro och mikronutrientsmål för dagen och vill fylla upp med mer energi så kan du fylla upp med vad du vill. Absolut under energiunderskott/deff.

Skulle du levt på cheddarost så skulle du nog inte mått så bra däremot.

Alltså, sätt saken i sin kontext och häng inte upp dig på så små pettitisser som att din "PT" sa att det var "dåligt" fett i osten.