handdator

Visa fullständig version : Kontinuerlig konditionsträning, men inte HIIT, minskar bukfetma


King Grub
2014-03-29, 10:17
Objective.

The purpose of this study was to assess the effect of high intensity interval training (HIIT) versus continuous aerobic exercise training (CONT) or placebo (PLA) on body composition by randomized controlled design.

Methods.

Work capacity and body composition (dual-energy X-ray absorptiometry) were measured before and after 12 weeks of intervention in 38 previously inactive overweight adults.

Results.

There was a significant group × time interaction for change in work capacity (P < 0.001), which increased significantly in CONT (23.8 ± 3.0%) and HIIT (22.3 ± 3.5%) but not PLA (3.1 ± 5.0%). There was a near-significant main effect for percentage trunk fat, with trunk fat reducing in CONT by 3.1 ± 1.6% and in PLA by 1.1 ± 0.4%, but not in HIIT (increase of 0.7 ± 1.0%) (P = 0.07). There was a significant reduction in android fat percentage in CONT (2.7 ± 1.3%) and PLA (1.4 ± 0.8%) but not HIIT (increase of 0.8 ± 0.7%) (P = 0.04).

Conclusion.

These data suggest that HIIT may be advocated as a time-efficient strategy for eliciting comparable fitness benefits to traditional continuous exercise in inactive, overweight adults. However, in this population HIIT does not confer the same benefit to body fat levels as continuous exercise training.

J Obes. 2014;2014:834865. Continuous exercise but not high intensity interval training improves fat distribution in overweight adults.

PureWhey
2014-03-29, 11:13
Står det hut HIIT-passen såg ut i fullängdaren?

Skickat ifrån böjracket

Wormzie
2014-03-29, 11:21
Står det hut HIIT-passen såg ut i fullängdaren?

Skickat ifrån böjracket

For weeks 5–12 (i.e., the majority of the intervention period) all participants performed six intervals on a work : recovery schedule of 60 : 120 seconds (Table 1). When combined with a six-minute warm-up/cooldown, total time commitment per session ranged from 20 to 24 minutes. Participants undertook exercise on three days each week (60 to 72 min/week total training time).

Första fyra veckorna var For all participants intervals were progressed over the first four weeks from four intervals on a work : recovery schedule of 30–45 seconds at 120% of  : 120–180 seconds at low intensity.

Wormzie
2014-03-29, 11:24
Intressant att placebogruppen tappade mer trunk fat än HIIT-gruppen med tanke på hur protokollet såg ut..

Placebo Group (PLA). Participants in the PLA group were prescribed a stretching, self-massage, and fitball program. Participants received one fortnightly supervised session which involved instruction of new exercises to be performed for two weeks and a 5-minute cycle at very low intensity (30 W) to maintain familiarity with the cycle ergometer. When combined with home-based sessions, participants in PLA undertook the sham exercise on three days per week. During the home-based sessions, participants were instructed to warm up and cool down by walking slowly for five minutes. Sessions were recorded in a log-book to ensure compliance. The PLA intervention was designed not to elicit cardiometabolic improvements but to control for factors such as attention and participation in a lifestyle intervention.

PureWhey
2014-03-29, 11:51
Antar att inget var "supervised" (brainfart), känns som HIITen blir mest lidande då... Antagligen alldeles för lätt.

svenbanan
2014-03-29, 15:05
Antar att inget var "supervised" (brainfart), känns som HIITen blir mest lidande då... Antagligen alldeles för lätt.

Känns ju som en irrelevant iaktagelse. Om folk nu använder sig av den ena eller andra metoden så kommer de ju rimligen inte vara "supervised", så deras resultat lär väl följa samma mönster...

PureWhey
2014-03-29, 15:07
Känns ju som en irrelevant iaktagelse. Om folk nu använder sig av den ena eller andra metoden så kommer de ju rimligen inte vara "supervised", så deras resultat lär väl följa samma mönster...

Som jag skrev, känns som HIIT blir mest lidande då för att det är jobbigast. Tror inte intensiteten var i närheten var vad den "ska" vara.

Skickat ifrån böjracket

ddavid
2014-03-29, 15:20
Som jag skrev, känns som HIIT blir mest lidande då för att det är jobbigast. Tror inte intensiteten var i närheten var vad den "ska" vara.

Skickat ifrån böjracket

Med största sannolikhet, ja. Vilket innebär att "vanlig" konditionsträning skulle vara bättre för normala människor om syftet är att minska bukfetma. Om du däremot sköter din HIIT är det mycket möjligt att ditt resultat skulle bli minst lika bra.

Men när man ska rekommendera saker åt allmänheten brukar det vara rätt så stor skillnad på teori och praktik, och det är praktiken som är intressant. Människor är människor. Tyvärr ;)

z_bumbi
2014-03-29, 15:26
Jag är inte så övertygad om att följsamheten har så stor betydelse för styrketräning ger inte heller några större effekter på bukfetma och det är samma energisystem involverade.
Någon som har studien kan ju kolla om det nämns något om de bitarna.

Alsor
2014-03-29, 17:17
Från fullängdaren:

High Intensity Interval Training (HIIT). The progressive HIIT program consisted of repeated bursts of exercise on the cycle ergometer at a power output designed to elicit 120% of . Efforts were interspersed with cycling at a low intensity (30 W). This program was based on interventions by Little et al. [22] and others [7, 12, 14] which were undertaken in clinical populations, were well tolerated, and induced significant improvements in fitness [12, 14, 22] and insulin sensitivity [12, 22]. For all participants intervals were progressed over the first four weeks from four intervals on a work : recovery schedule of 30–45 seconds at 120% of  : 120–180 seconds at low intensity. For weeks 5–12 (i.e., the majority of the intervention period) all participants performed six intervals on a work : recovery schedule of 60 : 120 seconds (Table 1). When combined with a six-minute warm-up/cooldown, total time commitment per session ranged from 20 to 24 minutes. Participants undertook exercise on three days each week (60 to 72 min/week total training time).

Continuous Endurance Training (CONT). The CONT program involved continuous cycling on the ergometer. In accordance with current recommendations [37], training was progressed from 30 minutes at an intensity of 50% of in week one to 45 minutes at an intensity of 65% of by the fifth week of the study (Table 1). Including warm-up/cooldown, total time commitment per session ranged from 36 to 48 minutes. Participants undertook exercise on three days each week (108 to 144 min/week total training time).

svenbanan
2014-03-29, 22:06
Som jag skrev, känns som HIIT blir mest lidande då för att det är jobbigast. Tror inte intensiteten var i närheten var vad den "ska" vara.

Skickat ifrån böjracket

Jag förstod att det var det du menade. Men det är ju inte så intressant i verkligheten, eftersom intensiteten ju då aldig blir vad den "ska" vara för folk som kör HIIT.

För det som gäller för deltagarna i studien gäller ju rimligen även andra, eller hur? Dvs att man inte tar i tillräckligt ifall man inte har Jillian från Biggest Looser skrikandes i örat.

PureWhey
2014-03-30, 00:40
Jag förstod att det var det du menade. Men det är ju inte så intressant i verkligheten, eftersom intensiteten ju då aldig blir vad den "ska" vara för folk som kör HIIT.

För det som gäller för deltagarna i studien gäller ju rimligen även andra, eller hur? Dvs att man inte tar i tillräckligt ifall man inte har Jillian från Biggest Looser skrikandes i örat.

Finns absolut det finns folk som kör hiit fullt ut, korrekt. Tror Norton och Wilson gjort en studie kring det, även filmat på hur det såg ut när dom körde. Nära att försökspersonerna spydde efter första sprinten. (Det var dock i syfte att kolla på vilken sorts cardio som var främst lämpad för att kombinera med styrketräning för att behålla muskelmassa tror jag)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22002517
Kanske, sitter på mob.

Skickat ifrån böjracket

PureWhey
2014-03-30, 01:15
Lite rolig svenska blev det där ser jag... Läsbart i vilket fall.

svenbanan
2014-03-30, 10:19
Finns absolut det finns folk som kör hiit fullt ut, korrekt. Tror Norton och Wilson gjort en studie kring det, även filmat på hur det såg ut när dom körde. Nära att försökspersonerna spydde efter första sprinten. (Det var dock i syfte att kolla på vilken sorts cardio som var främst lämpad för att kombinera med styrketräning för att behålla muskelmassa tror jag)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22002517
Kanske, sitter på mob.

Skickat ifrån böjracket

Hur ska du ha det?

Krävs det, eller krävs det inte slavdrivare för att kreti och pleti ska köra HIIT tillräckligt hårt?

Jag förstår inte varför du tror att studien fått "dåliga resultat" ifall du menar att det inte behövs någon som piskar på.

Morty
2014-03-30, 19:27
Jag är inte så övertygad om att följsamheten har så stor betydelse för styrketräning ger inte heller några större effekter på bukfetma och det är samma energisystem involverade.
Någon som har studien kan ju kolla om det nämns något om de bitarna.

HIIT-träning, även på nivån 60/120 kommer att vara till en övervägande del aerob träning. ATP-CP-systemet tränas inte av såhär långa och repeterbara intervaller. När jag kör enminutare gör jag det på cirka 120% av vo2max.

Sohlsken
2014-03-30, 19:32
Studien utfördes ju även på överviktiga, genomsnittet som läser denna tråden kanske inte ens berörs av just bukfetma :D

Dock är det en väldigt intressant studie.