handdator

Visa fullständig version : Driven Sports "Frenzy" lanseras nästa vecka av Predator Nutrition


Sheogorath
2014-03-29, 07:49
Så var det snart dags, tydligen.


Jag kommer inte köpa den i första taget eftersom jag inte har någon förhoppning om att det är en bra produkt (antingen är det "Craze" utan förorening för att rida på hypen à la Jack3d "Advanced", eller en ny Craze med en sämre kinakemikalie) men här är i alla fall en tråd för produkten.

:)

koffein_beroende
2014-03-29, 09:28
Ska bli kul att testa, men jag har inga höga förväntningar, som du säger är det säkert att dom försöker leva vidare på namnet(och speciellt utseendet) men dom har ju gjort ganska många lyckade produkter så att dom hittat en ny gråzons substans är ju inte omöjligt.

Onigiri
2014-03-29, 11:20
Jag kommer inte köpa den Det kommer du visst, försök inte!

cancion
2014-03-29, 13:13
Gött. Ta chansen nu Kolozzeum, och bli första återförsäljaren i Sverige.

Snubben
2014-03-29, 13:13
Gött. Ta chansen nu Kolozzeum, och bli första återförsäljaren i Sverige.

Är inte riktigt säker på att ett bolag vill förknippas med DS..

cancion
2014-03-29, 13:20
Är inte riktigt säker på att ett bolag vill förknippas med DS..

"Förknippas" = Sälja deras produkter? Jodå. Väldigt många och stora desstom.

Snubben
2014-03-29, 13:34
"Förknippas" = Sälja deras produkter? Jodå. Väldigt många och stora desstom.

Precis, jo självfallet finns det många som gör det. Inga fråga där, däremot lyfter jag på ögonbrynen som konsument mot de butiker som säljer märket. Men det är en annan diskussion :)

cAase
2014-03-29, 14:39
PWO's är helt och hållet ointressanta numera. Allt som någonsin fungerat är bortplockat. Jag tror som Sheo, att det kommer komma en ny produkt som rider på samma våg så länge det går, för att sedan dö ut likt Jacked micro eller vad den heter.

Gober
2014-03-29, 20:41
PWO's är helt och hållet ointressanta numera. Allt som någonsin fungerat är bortplockat. Jag tror som Sheo, att det kommer komma en ny produkt som rider på samma våg så länge det går, för att sedan dö ut likt Jacked micro eller vad den heter.

Förstår inte riktigt det argumentet, är PWO värdelöst pga att en produkt utan "knark" inte säljs mer?

Jag tycker det finns en hel del produkter som ger en extra skjuts i träningen när det gäller energi och mental fokus. Sen är det ju basgrejer som kreatin och koffein som alltid fungerat. Eller måste man bli extremt "påtänd" för att det ska vara intressant?

Sheogorath
2014-03-29, 22:00
Vilken aktiv substans finns i omlopp i mainstreambutiker som ger ett fokus som inte kan tillskrivas koffeinet? Craze stod verkligen ut här som något annat (tro fan det med tanke på innehållet), liksom gjorde Jack3d original.

Att vi inte har någon pågående hype har att göra med att vi liksom är tillbaka på koffein-rutan, precis som cAase säger.

Gober
2014-03-29, 22:18
Vilken aktiv substans finns i omlopp i mainstreambutiker som ger ett fokus som inte kan tillskrivas koffeinet? Craze stod verkligen ut här som något annat (tro fan det med tanke på innehållet), liksom gjorde Jack3d original.

Att vi inte har någon pågående hype har att göra med att vi liksom är tillbaka på koffein-rutan, precis som cAase säger.

Exempel på intressanta ingredienser som åtminstone i kombo i olika sammansättningar som fungerar för mig,

Chirayitaextrakt
norkoklaurin HCI (Higenamin)
kolinbitartrat
cytidin 5’-difosfokolin
Rhodiola Rosea

Dessa och några andra ingredienser i kombination med koffein fungerar för mig och ger ett annat stim än enbart koffein. Nu mixar jag mina egna PWOs med olika PWOs, ingredienser osv för att få bästa effekten (och för att inte bygga tolerans lika snabbt) så jag har prövat mig fram med en hel del. Därmed inte sagt att det går att komma i närheten av samma effekt som Craze i den bemärkelsen så håller jag med om att det inte går att köpa en liknande (laglig) produkt.

Just nu tycker jag tex att PWOn Prototype (ska väl dock tilläggas att jag arbetar för företaget som står bakom produkten) är en bra produkt att ha som bas och kombinera med andra produkter. En bra kombo jag kört på sistone är Breach ihop med Prototype, eller prototype ihop med Jacked Power eller någon PWO från Scitec. Billigt? nej :d Kan man lika gärna köra koffein och kreatin för en billig slant? javisst, men det går att slänga ihop lite häxbrygder som ger ganska bra ös (en period innan tolerans byggs upp).

I en utopi kommer en ny Craze som är minst lika bra men utan något olagligt och "skumt/farligt" ämne..Keep the dream alive :D..;-)

AngoraIHS
2014-03-29, 23:17
PWO's är helt och hållet ointressanta numera. Allt som någonsin fungerat är bortplockat. Jag tror som Sheo, att det kommer komma en ny produkt som rider på samma våg så länge det går, för att sedan dö ut likt Jacked micro eller vad den heter.

Det stämmer inte. Det finns väldigt många gråzonspreparat. inte 2-3 st eller vad det är som funnits i pwo's som blivit olagligt. Det har ju blivit stimulanter klassade hela tiden i minst 5 år och ändå finns det alltid massa lagliga stimulanter på marknaden.

Sheogorath
2014-04-01, 17:12
http://i57.tinypic.com/soq1dt.png

Sen vet vi ju inte vad de stoppat i ytterligare.

Jag hittade inget vettigt om 4-Methyl-2-Pentanamine vid min snabbsökning, eller vad ett extrakt av tangerin (vet inte vad det heter på svenska: det är en citrusfrukt) kan tänkas ha för egenskaper som motiverar att ha den i en PWO.

Edit: tangerin: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tangerin

Finns en längre engelsk Wiki där de skriver att någon studie visat att den förhindrar övervikt och diabetes hos möss.

Sheogorath
2014-04-01, 17:17
Kan det stämma att det är ett annat namn för 1,3-Dimethylbutylamine?

Min organiska kemi är löjligt ringrostig. Infosökning pågår.

Edit: stämmer. http://www.springermaterials.com/docs/substance/FYCHFMTYMAWZYRPQ.html

Söker man på 1,3-Dimethylbutylamine får man desto fler träffar. Beskrevs på något BB-forum som "det nya DMAA". Undrar bara varför man inte hört om det innan i så fall...

Sheogorath
2014-04-01, 17:25
Info här (men verkar vara en jävligt fishy källa):

http://www.naturalmicron.com/products_show/en/nutritional-supplement-0-0-13-dimethylbutylamine-citrate-4-amino-2-methylpentane-citrate-236.html

Framtagen för att DMAA blev bannad. Sättet DS/Predator Nutrition skriver ut kemikalien på produktnamnet så att det INTE "ser ut" som DMAA var säkert helt medvetet. Men det tog mig tre sekunder att fiska fram det så det kanske inte var ett så supersäkert drag för att hålla produkten borta från luppen.

Sheogorath
2014-04-01, 17:49
En produkt som heter Genomyx "Evol" har kört med den här stimulanten typ hela 2013 och har fått bra recentioner på BB.com så vitt jag kan se. Undrar varför man inte hört mer om det, som sagt. Men folk kanske hade Craze kvar hemma i stugorna. :)

Gober
2014-04-01, 19:12
Kan det stämma att det är ett annat namn för 1,3-Dimethylbutylamine?

Min organiska kemi är löjligt ringrostig. Infosökning pågår.

Edit: stämmer. http://www.springermaterials.com/docs/substance/FYCHFMTYMAWZYRPQ.html

Söker man på 1,3-Dimethylbutylamine får man desto fler träffar. Beskrevs på något BB-forum som "det nya DMAA". Undrar bara varför man inte hört om det innan i så fall...

Ja precis, det ska tydligen vara ett "nytt" DMAA. Antingen har man vänt och vridet lite på den kemiska sammansättningen och fått fram ett nytt DMAA eller så funkar det inte, får väl se.

Paperbasket
2014-04-01, 19:17
Jag skulle vilja säga att jag inte tror att företag i Sverige kommer sälja produkten men då skulle jag ljuga.

Alsor
2014-04-01, 23:06
Definitivt intressant dock, många som upplevt väldigt bra energi och ingen krasch på Genomyx Evol, som innehåller 1,3-dimetylbutylamin.

herrståtlig
2014-04-02, 07:17
''AMP citrat'' (4-amino-2-Methylpentan citrat) Är trevligt.. Finns till och med en svensk produkt med det ämnet.. inga konstigheter.

Sheogorath
2014-04-02, 08:02
''AMP citrat'' (4-amino-2-Methylpentan citrat) Är trevligt.. Finns till och med en svensk produkt med det ämnet.. inga konstigheter.

Beskriv hur det skiljer sig från andra stimulanter är du bussig. Många intresserade tror jag.

sebbanboy14
2014-04-02, 15:07
Beställde nyss en av varje smak. Får återkomma då jag testat smakerna och resultaten..

Sheogorath
2014-04-02, 15:08
Om man ska ge DS en eloge för något är att de inte stoppar jävla B-alanin i alla sina produkter för att kunderna ska känna "någonting". De verkar vilja göra produkter där effekten inte ska vara tveksam. Man känner när öronen börjar fladdra. Det är bra (i sammanhanget "bra").

BigSpawn
2014-04-02, 15:37
man kan undra varför det inte går att beställa till USA;) fast kanske är en annan distributör där.

role
2014-04-02, 15:39
Om man ska ge DS en eloge för något är att de inte stoppar jävla B-alanin i alla sina produkter för att kunderna ska känna "någonting".

Nä istället stoppar dom i andra substanser utan att deklarera detta. Själv kommer jag inte att röra någonting som DS har haft med att göra.

sebbanboy14
2014-04-02, 21:01
Nä istället stoppar dom i andra substanser utan att deklarera detta. Själv kommer jag inte att röra någonting som DS har haft med att göra.

Och du tror seriöst att de bara är DS som har tveksamma saker i? Bara titta i backspegeln så ser vi en rad med företag som haft otillåtna saker i.

Snubben
2014-04-02, 21:48
Och du tror seriöst att de bara är DS som har tveksamma saker i? Bara titta i backspegeln så ser vi en rad med företag som haft otillåtna saker i.

Det rättfärdigare inte det DS gör/har gjort.

sebbanboy14
2014-04-02, 21:50
Självklart inte. Men man ska inte heller tro att de bara är DS som mörkat vissa saker. Ibland låter de på folk som att alla andra märken är änglar och DS är The Devil. Vill bara punktera att så är det ju faktiskt inte.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Alsor
2014-04-02, 23:07
Nån som har hittat några studier om 4-amino-2-Methylpentan? Sökt igenom pubmed och google men inte funnit några

Beemel
2014-04-03, 05:27
Självklart inte. Men man ska inte heller tro att de bara är DS som mörkat vissa saker. Ibland låter de på folk som att alla andra märken är änglar och DS är The Devil. Vill bara punktera att så är det ju faktiskt inte.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

DS (och dess ägare) är fortfarande ett företag som har ertappats med fingrarna i kakburken ett flertal gånger. så varför man skulle välja att köpa något från ett sådant företag övergår mitt förstånd. Såvida man inte tycker det är helt ok, eller till och med hoppas på att det är något "extra" i. Och om man ändå är av den mentaliteten så är det väl bara att hoppa på de riktiga sakerna direkt? Eller är det någon slags försiktighetsåtgärd så att man ska kunna försvara sig efteråt när hälsan pajar eller man pissar positivt på ett drogtest? "aaamen ja visste faktiskt inte ju..." *screwy*

Men visst fortsätta du rättfärdiga ditt användande. What ever floats you boat.

För mig räcker det med att det finns en misstanke om att det faktiskt kan ingå saker som medvetet inte deklarareras i innehållsförteckningen eller är direkt hälsofarliga (som i exempelvis några av DS grundarens forna produkter..) för att undvika produkter/företag.

Om man vet om att ett företag är beredda att "fuska" upprepade gånger så är det ingen ursäkt att andra också kan ha gjort det.

Den fundamentala frågan kvarstår, om man vet att det finns en överhängande risk, varför köper man fortfarande produkten?
Alla andra förklaringar än att "gainsen" är viktigare än hälsan och att magrutorna är viktigare än lag och etik, faller ganska platt.

sebbanboy14
2014-04-03, 05:31
DS (och dess ägare) är fortfarande ett företag som har ertappats med fingrarna i kakburken ett flertal gånger. så varför man skulle välja att köpa något från ett sådant företag övergår mitt förstånd. Såvida man inte tycker det är helt ok, eller till och med hoppas på att det är något "extra" i. Och om man ändå är av den mentaliteten så är det väl bara att hoppa på de riktiga sakerna direkt? Eller är det någon slags försiktighetsåtgärd så att man ska kunna försvara sig efteråt när hälsan pajar eller man pissar positivt på ett drogtest? "aaamen ja visste faktiskt inte ju..." *screwy*

Men visst fortsätta du rättfärdiga ditt användande. What ever floats you boat.

För mig räcker det med att det finns en misstanke om att det faktiskt kan ingå saker som medvetet inte deklarareras i innehållsförteckningen eller är direkt hälsofarliga (som i exempelvis några av DS grundarens forna produkter..) för att undvika produkter/företag.

Om man vet om att ett företag är beredda att "fuska" upprepade gånger så är det ingen ursäkt att andra också kan ha gjort det.

Den fundamentala frågan kvarstår, om man vet att det finns en överhängande risk, varför köper man fortfarande produkten?
Alla andra förklaringar än att "gainsen" är viktigare än hälsan och att magrutorna är viktigare än lag och etik, faller ganska platt.

Flertal gånger? du får nog uppdatera mig på dom andra gångerna än "Misstanken dom hade mot sig om Craze". Vissa hävdade att de va liknande substanser som doping. Liknande behöver ju inte nödvändigtvis vara de.

Sheogorath
2014-04-03, 05:50
Flertal gånger? du får nog uppdatera mig på dom andra gångerna än "Misstanken dom hade mot sig om Craze". Vissa hävdade att de va liknande substanser som doping. Liknande behöver ju inte nödvändigtvis vara de.

De flesta stimulantia utom typ koffein och synefrin är dopingklassade på tävling. Stoppar du i dig vilken PWO som helst med någon annan stimulantia än koffein och synefrin så hade du brutit mot dopingreglerna i samband med tävling. Det här är inte hysch-hysch utan skrivs ofta ut på kosttillskottsleverantörernas sidor: "Skall ej användas av tävlande atleter" osv. Vevan med Craze handlande mao inte om "doping vs icke-doping" eftersom det är ett solklart fall av doping i samband med tävling p.g.a. innehållet av de olika fenetylaminerna. Men för den sakens skull inte olagligt.

Skandalen med Craze var att DS hade spetsat den med N,α-DEPEA, en metamfetaminanalog. Med stor sannolikhet därför många kände sig "höga" och fick ångest mm när de kom ner. Med stor sannolikhet därför Craze slog igenom så hårt. N,α-DEPEA är inte olagligt (eftersom den inte hunnit bli reglerad, men förmodligen är det ett brott mot läkemedelslagstiftningen att importera det), men de hade stoppat i det UTAN ATT DEKLARERA DET I INNEHÅLLSFÖRTECKNINGEN.

Bara för några år sedan gjorde grundaren av DS samma sak med ett bantningspreparat, fast de spetsade det med ett ämne som snarast ska klassas som ett gift eftersom det i flera fall orsakat dödsfall, blindhet osv.

Snubben
2014-04-03, 06:33
Sebba; kolla upp killen bakom DS. Inte första gången han piffar till sina produkter, inte direkt något helgon...

Beemel
2014-04-03, 06:40
Flertal gånger? du får nog uppdatera mig på dom andra gångerna än "Misstanken dom hade mot sig om Craze". Vissa hävdade att de va liknande substanser som doping. Liknande behöver ju inte nödvändigtvis vara de.

"Vissa hävdade"?!? Som sagt, whatever floats your boat.
Tror inte stora återförsäljare tar bort en storsäljare ur sitt sortiment för att "vissa hävdar" ditt eller datt.
Det finns vissa som hävdar att proteinpulver är likställt med anabola, men dessa tas inte ur sortimentet, vet du varför, för att det senare är skitsnack.

Stoppa du i dig vad du vill, du behöver inte rättfärdiga dina handlingar för mig eller någon annan.

Du svarar (eller rättare sagt svarar med en fråga) endast på några delar av det jag skrev.

Så jag upprepar den för mig fundamentala frågan:
Om man vet att det finns en överhängande risk, eller ens en möjlighet att produkten innehåller icke deklarerade ingredienser och/eller hälsovådlig/dopingklassade preparat, varför köper man och använder man fortfarande produkten?
Och varför denna iver att rättfärdiga sitt nyttjande för andra?

Gällande din fråga om DS och dess grundares historik så hänvisar jag till Sheos svar ovan.

m-sundsvall
2014-04-03, 08:54
Är man lagd åt det misstänksamma hållet känns det inte helt avlägset att även denna är spetsad. Tydligen var det en ganska begränsad "batch" och när den är slut kommer mer först i juli. Spetsas denna och hyllas som toppen kommer "alla" att köpa den när det kommer mer ;)

(resonemanget faller dock lite på att de(DS) har ögonen på sig och lär granskas mer noggrant än andra tillverkares tillskott)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

herrståtlig
2014-04-03, 09:11
Beskriv hur det skiljer sig från andra stimulanter är du bussig. Många intresserade tror jag.

I studieväg finns det inte mycket att tillgå ännu

Däremot ska AMP citrat ha liknande effekter med DMAA.. Detta utan att få dess tjack effekt.

Användare kan mao likt DMAA vänta sig
Eufori
Motivation
Klarhet

Timme
2014-04-03, 09:20
I studieväg finns det inte mycket att tillgå ännu

Däremot ska AMP citrat ha liknande effekter med DMAA.. Detta utan att få dess tjack effekt.

Användare kan mao likt DMAA vänta sig
Eufori
Motivation
Klarhet

och en fet crash och nedstämdhet/oroskännslor/paranoia

Sheogorath
2014-04-03, 09:35
I studieväg finns det inte mycket att tillgå ännu

Däremot ska AMP citrat ha liknande effekter med DMAA.. Detta utan att få dess tjack effekt.

Användare kan mao likt DMAA vänta sig
Eufori
Motivation
Klarhet

Det här är DMAAs och N,α-DEPEAs "tjackeffekt", de positiva effekterna. Som kan följas av de negativa Timme skriver om, när man kommer ner eller vid redoseringar över längre tid.

Beemel
2014-04-03, 09:48
Är man lagd åt det misstänksamma hållet känns det inte helt avlägset att även denna är spetsad. Tydligen var det en ganska begränsad "batch" och när den är slut kommer mer först i juli. Spetsas denna och hyllas som toppen kommer "alla" att köpa den när det kommer mer ;)

(resonemanget faller dock lite på att de(DS) har ögonen på sig och lär granskas mer noggrant än andra tillverkares tillskott)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Vette fan om de kommer granskas hårdare.
åtminstone inte innan en eventuell hype nått sin peak.
Frågan är ju också vilka länder den kommer säljas från.

m-sundsvall
2014-04-03, 09:58
Vette fan om de kommer granskas hårdare.
åtminstone inte innan en eventuell hype nått sin peak.
Frågan är ju också vilka länder den kommer säljas från.

Tror att Predator... Har ensamrätt på den nu inledningsvis, men kan ha missförstått det.
Jag tror att ganska många konkurrenter är lite ilsk för att Craze blev en sån succé och därför kommer om inte offentligt så iaf i smyg beställa tester och analyser bara för att kunna misskreditera DS ;)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

BigSpawn
2014-04-03, 10:17
Det jag tycker är lite konstigt är att den inte får skickas till USA, men alla andra länder är det ok till.
USA ska tydligen få sin egna Craze V2 istället längre fram.
Då kan man undra om de inte vågar lansera denna i USA pga nått den innehåller.

Har en känsla av att de inte vågar gömma nått i denna då den antagligen kommer granskas hårt med tanke på vad som hände med Craze?

role
2014-04-03, 10:52
Har själv helt lagt ner användningen av PWO. Jag använde Craze i ett år och fick rätt mycket biverkningar, muskelryckningar i ögonlock och lår som satt i i flera veckor. Tryck över bröstkorg efter pass. Sista gången jag använde Craze var i dec. Efter det passet fick jag ett otroligt tryck i hela huvudet, kändes som jag stod på händer, var så nära att ringa 112.

Efter det fick man sig en rejäl funderare på vad det var man stoppade i sig. Man ska ändå använda kroppen tills man är 70-80 år. Vill man då sitta på hemmet och dregla eller skaka av någon neurologisk sjukdom och tänka, shit vad stora armar jag hade när jag var 25-30 ;-).

Inget moraliserande men DS och liknande gråzons företag skiter fullständigt i dig och din hälsa så länge du kan pröjsa deras produkt som de byter ut någon beståndsdel i så fort den blir förbjuden.

herrståtlig
2014-04-03, 13:04
Det här är DMAAs och N,α-DEPEAs "tjackeffekt", de positiva effekterna. Som kan följas av de negativa Timme skriver om, när man kommer ner eller vid redoseringar över längre tid.

Vill man vara petig så.. Utan DESS ''negativa'' tjackeffekter.

Man ska alltså få en förfinad effekt än DMAA.

Jag är dock inte så imponerad ännu då jag faktiskt haft äran att testa sedan en tid tillbaka.

Latissimus Dorsi
2014-04-03, 13:39
och en fet crash och nedstämdhet/oroskännslor/paranoia

Usch. När man själv redan är deppig, orolig och paranoid blir det katastrofalt kan undertecknad säga. Fyfan.

Sheogorath
2014-04-03, 13:52
Vill man vara petig så.. Utan DESS ''negativa'' tjackeffekter.

Man ska alltså få en förfinad effekt än DMAA.

Jag är dock inte så imponerad ännu då jag faktiskt haft äran att testa sedan en tid tillbaka.

"De" syftade på "de negativa [tjackeffekterna] som...". Din korrigering var inte bara onödig utan också failig. Så.

Beemel
2014-04-03, 13:55
Usch. När man själv redan är deppig, orolig och paranoid blir det katastrofalt kan undertecknad säga. Fyfan.

Det sorgliga är att det är ett argument som en person som aldrig upplevt depression någonsin kommer kunna relatera till eller känna sig avskräckt. Inte innan de sitter där själva.

herrståtlig
2014-04-03, 14:07
"De" syftade på "de negativa [tjackeffekterna] som...". Din korrigering var inte bara onödig utan också failig. Så.

Missade & såg det i efterhand

Du är onödig & har väldigt lite kunskap.

herrståtlig
2014-04-03, 14:12
och en fet crash och nedstämdhet/oroskännslor/paranoia

Inlägget som missats..

Det är just detta man fokuserat på att ta bort.

Hittills har inte jag känt något av detta av AMP citrat.. å andra sidan ganska klen effekt i övrigt.

BigSpawn
2014-04-03, 18:55
första review från en som fått beställningen, verkar vara en nöjd kund

Steven Allen

Alright guys, just got back from the gym now, Will do a shortened version of the review first

Does it compare to Craze? Yes
Is it better than Craze? Honestly, yes

Right so like many of you I was very skeptical about how Frenzy would live up to Craze's name, as we all know Jack3d used to be great before they put in a new formula and it just wasn't the same, I thought it would be the same with this, but it simply isn't the case. Had it ten minutes before the gym and the rush when I got there was intense, my resting time between sets was pretty much halved and I could lift heavier and for longer, I could still have kept going when I finished my workout! The focus from Craze is defintely still there, along with the feel good sensation that Craze had, I honestly believe Frenzy is better than Craze, if they bought Craze back at the original £35 prince I would still go for Frenzy, it is identical to Craze in almost every sense except it has a much more hardcore energetic almost aggressive buzz to it, for anyone who hasn't tried it yet, you will be very pleasantly surprised!

Mazakov
2014-04-03, 22:38
det betyder att den definitivt innehåller något gråzons-ämne

Alsor
2014-04-03, 23:01
Beställde nyss från Predator Nutrition, lär nog komma nån gång nästa vecka. Återkommer med recension.

Sheogorath
2014-04-04, 05:17
det betyder att den definitivt innehåller något gråzons-ämne

Det är klart den gör. Det står ju t.o.m. på burken den här gången, även om de förstås kan ha spetsat den med något annat utöver det.

Bara namnet "DMBA" är ju komiskt (även om det är kemiskt riktigt).

"Hey folks! "A" blev bannad så nu har vi slaskat från "B" här på kinalabbet. Håll till godo!"

Beemel
2014-04-04, 07:19
edit... illa genomtänkt inlägg.

Snubben
2014-04-04, 07:20
http://en.wikipedia.org/wiki/7,12-Dimethylbenz(a)anthracene

Hoppas att det inte är denna DMBA (eller också hoppas jag det..... =)

This allows for a greatly accelerated rate of tumor growth, making many cancer studies possible.

Ha, om de har kört med definitionen DMBA så kanske man inte riktigt gjorde allt grundarbete innan produktlanseringen.

Beemel
2014-04-04, 08:29
Ha, om de har kört med definitionen DMBA så kanske man inte riktigt gjorde allt grundarbete innan produktlanseringen.

Du han citera mig innan jag editerade inlägget =P

Timme
2014-04-04, 10:22
Usch. När man själv redan är deppig, orolig och paranoid blir det katastrofalt kan undertecknad säga. Fyfan.

A det är verkligen inga trevliga bieffekter :(

Langster
2014-04-04, 11:14
Inlägget som missats..

Det är just detta man fokuserat på att ta bort.


Men lol. Du får det att låta som att det är vetenskapsmän i ett lab som tar fram olika ämnen för att uppnå en specifik effekt. Det är snarare så att det är ett par snubbar i ett kontor som tar några ämnen som inte råkar ha blivit olagliga än, blandar ihop dem och säger: känns bra för mig, paketera och sälj!

Beemel
2014-04-04, 11:39
För de som missat historien bakom Driven Sports och dess grundare Matt Cahill kan detta kanske vara lite intressant läsning.

Det är inte bara Craze som ger företaget en något unken doft..

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2013/07/25/bodybuilding-supplement-designer-matt-cahill-usa-today-investigation/2568815/

Sheogorath
2014-04-04, 12:31
Men lol. Du får det att låta som att det är vetenskapsmän i ett lab som tar fram olika ämnen för att uppnå en specifik effekt. Det är snarare så att det är ett par snubbar i ett kontor som tar några ämnen som inte råkar ha blivit olagliga än, blandar ihop dem och säger: känns bra för mig, paketera och sälj!

This.

Timme
2014-04-04, 12:34
Men lol. Du får det att låta som att det är vetenskapsmän i ett lab som tar fram olika ämnen för att uppnå en specifik effekt. Det är snarare så att det är ett par snubbar i ett kontor som tar några ämnen som inte råkar ha blivit olagliga än, blandar ihop dem och säger: känns bra för mig, paketera och sälj!

Tyvärr :(

Rodeorm
2014-04-04, 15:18
4-amino-2-Methylpentan finns i Sportlabs Black Amp stack, med dosering på 2 kapslar så ger den väldigt lik effekt som DMAA.

Jag upplever liknande seghet som jag fick av både Craze och Jack3d efter någon timme.

Så jag tror Frenzy kommer sälja bra, men känns skumt att de satsar på ett ämne som redan flera konkurrenter är före med (Geomyx). Men då kanske man kan spetsa produkten ännu mer :)

Asterix
2014-04-04, 17:45
Jag har en burk Frenzy på ingång. När den kommer så ska jag öppna min sista burk med Craze och jämföra dom.
Craze är svår att överträffa, så DS har nog gjort sitt yttersta för att leva upp till de skyhöga förväntningarna.
Bara för att jag kan, så ska jag prova att blanda dom nån dag också :)

koffein_beroende
2014-04-07, 19:51
Jag körde ett pass med Frenzy idag. (lite mer än en skopa)

Jag har hela tiden försökt att inte ha höga förväntningar av Frenzy men jag skulle ljuga om jag inte hoppades och trodde att den skulle vara lite lik Craze.

Jag hade orange smaken och den smakade konstigt, gott blandat med äckligt typ, svårt att förklara, men smak spelar ingen roll för mig iallafall.

Ska jag vara helt ärlig så kände jag inte av speciellt mycket, tog den precis innan träning och efter 30min kanske jag kände lite mera "go" men kan mycket väl varit att jag hade just en sån dag. Möjligtvis lite mer energi än vanligt, men inget som jag inte kan ha på just en bra dag. Ingen eufori att tala om och ingen galen fokus eller liknande.

Kände mig lite trött och nere när jag väl kom hem och var inge sugen på mat eller göra något överhuvudtaget, vilken är ett stort minus. Ingenting jag brukar känna när jag kommer hem eller överhuvudtaget så det berodde mest troligt på Frenzy. Min träningspolare testade den också idag och han kände ingenting speciellt sa han.

Kanske testar något pass till med den men troligtvis hamnar den bara på hyllan.

Jag ger den 3.5/10. Kanske lite lågt betyg men dippar efter passet är det värsta jag vet. Jag svarade för övrigt väldigt bra på Craze om det är av relevans för någon.

Sheogorath
2014-04-07, 20:00
Tackar! Tråden välkomnar fler recensioner. :thumbup:

Asterix
2014-04-07, 20:20
Jag fick min burk idag, Fruit punch. Tog 2 skopor direkt :)
Luktar som godis, och smakar riktigt gott.
Jag tycker att effekten påminner mycket om Craze både positiva saker som fokus,energi,gåshud,mer social och pratglad. Men även mindre positiva saker som muntorrhet, tjackballe osv.
Jag är nöjd och kommer låta bli att öppna min sista Crazeburk ett tag.

Gober
2014-04-07, 20:28
Egentligen är det otroligt hur marknaden ändrats för PWO. Det är egentligen inte energi/pigghet och styrka (kreatin) man är ute efter längre. Tjack är det som efterfrågas då man ser "pratglad och social" som något positivt i samband med träning. Efter Craze kommer ingen bli riktigt nöjd med de vanliga fungerande och välbeprövade ingredienserna. Detta har vi diskuterat tidigare och framförallt sheo har påpekat just detta.

Att dessutom så många kör PWO varje pass året runt för ju inte saken lättare för tillverkarna, för även om en produkt fungerar så kommer ingen få effekt då var och varannan gymmare numera har så hög tolerans att endast nya "hemliga" ingredienser kommer ge effekt.

Hade folk tagit långa pauser (mer än en vecka alltså) från alla stim, inklusive koffein så hade ju de flesta PWOs fungerat som tänkt på de allra flesta. Men som sagt, nya tider nu.

Kischen
2014-04-07, 20:44
Bara för att jag kan, så ska jag prova att blanda dom nån dag också :)

För det är riktigt jävla smart att blanda olika stimulantia när man inte har en susning om vad som händer. BARA GÖR DET WOHOOO!!!!

*facepalm*

Asterix
2014-04-07, 20:45
Ja Craze marknadsfördes tex just för de egenskaperna, där var ju butikerna "duktiga" på att försöka tilltala grupper som inte ens tränade, tex så skrev de som var först ut med Craze i Sverige såhär om den:

"Inom en halvtimme känner
du av följande:
Ökat fokus – inte vanligt fokus
utan du hamnar i ”zonen” alla
idrottare strävar efter
En känsla av eufori och energi –
vi kan rekommendera personer
att ta denna en lördagkväll
faktiskt!".

Bra eller dåligt? jag vet inte..
Men om folk väljer att ta en pwo innan krogen och istället dricker mindre, då har jag svårt att se det som negativt.

Morrris
2014-04-07, 20:51
Bra eller dåligt? jag vet inte..
Men om folk väljer att ta en pwo innan krogen och istället dricker mindre, då har jag svårt att se det som negativt.

Man dricker mer när man dragit i sig centralstimulantia.

KalleTeodor
2014-04-07, 21:10
För det är riktigt jävla smart att blanda olika stimulantia när man inte har en susning om vad som händer. BARA GÖR DET WOHOOO!!!!

*facepalm*

YOLO

Ser framemot fler recensioner! kan inte bestämma mig om jag ska köpa eller ej ;)

sebbanboy14
2014-04-07, 21:27
Min kommer imorgon recentiorn kommer imorgon 😎😎


Skickas från min iPhone via Tapatalk

someuser
2014-04-08, 09:05
Nån av er som provat Frenzy som har lust att yttra er i hur länge ni upplevde att det fanns en effekt? samt om ni upplevde nån eventuell "krasch" efteråt?

Personligen var jag tvungen att slänga en burk Jack3d just pga att jag fick en sån himla "krasch" efter man använt DMAA, somnade nästan på soffan därhemma..

qozmox
2014-04-08, 09:18
Man dricker mer när man dragit i sig centralstimulantia.

livsfarlig mix.
dricker sig redlös, drar i sig något, blir nykter på momangen, fortsätter dricka.

Magnoos
2014-04-08, 09:32
Testade Fruit Punch på morgonens pass.

Smakade helt okey men jag tycker inte den gjorde så mycket för mig som Craze gjorde, känns mest som att jag fått i mig en massa koffien vilket iofs piggar upp men kanske inte vad man hoppats på.

Med andra ord kan jag inte riktigt tycka att det var värt pengarna, koffien kan jag få i mig på annat sätt mycket billigare.

Ska ge det ett par pass till ifall det var så att idag bara var en dålig dag...

GulligaGurkan
2014-04-08, 10:32
Testade Orange Cream idag, 1,5 skopa.

Smaken var... intressant. Som en superkoncentrerad c-brus med en gnutta mjölk i. Ganska gott faktiskt. Jag hade ganska höga förväntningar på Frenzy efter allt jag hört om Craze. Mina förhoppningar grusades ganska kvickt, då jag inte alls märkte nån skillnad.

Möjligtvis orkade jag lite fler repetitioner i benspark och -curl. Det kanske hade gått ännu bättre om jag gjort som jag brukar och ta en shake innan träning då jag ofta inte äter något innan. Men men, ska höja dosen och prova igen, laddad med mat i fast eller flytande form.

Någon högre fokus eller pratsug eller likande infann sig inte, men på slutet drabbades jag av rejäl muntorrhet. 3/10 bara för den goda/intressanta smaken, men då kan man lika gärna dricka läsk.

GulligaGurkan
2014-04-08, 14:14
Jag har, efter att ha cyklat till skolan och hem igen, att jag är bra mycket mindre trött än jag brukar vara efter benpassen. Och detta trots ett pass som i vanliga fall skulle gjort mig riktigt trött i låren.

Heniin
2014-04-08, 14:56
Testade Orange Cream idag, tog 2 skopor (är ganska tolerant) av koffein. Känns som effekten är väldigt liknande till den av craze, dock mildare eufori men jag hade sådan sjuk energi på gymmet, ville inte sluta träna! Ger den 9 av 10. Smaken var faktiskt väldigt god, betydligt bättre än gamla craze! Står på burken "NOT SOLD IN USA" låter lite skummt.

Langster
2014-04-08, 15:09
livsfarlig mix.
dricker sig redlös, drar i sig något, blir nykter på momangen, fortsätter dricka.

Ja, det är ju precis så det funkar! *bs*

Asterix
2014-04-08, 15:09
Står på burken "NOT SOLD IN USA" låter lite skummt.

Driven sports har valt att inte sälja Frenzy i USA.
Förmodligen för att slippa få den indragen.
Det tar nog längre tid i Europa att utreda hurvida AMP citrat är naturligt förekommande eller om det är syntetiskt.

Heniin
2014-04-08, 15:23
Driven sports har valt att inte sälja Frenzy i USA.
Förmodligen för att slippa få den indragen.
Det tar nog längre tid i Europa att utreda hurvida AMP citrat är naturligt förekommande eller om det är syntetiskt.

Misstänkte att det var något i den stilen.

BigSpawn
2014-04-08, 15:27
de flesta på flashback verkar vara nöjda med produkten, medans här är de flesta missnöjda:) undrar varför

Armed Dingo
2014-04-08, 15:30
Nu är jag bitter och tråkig, men är det så svårt att lära sig träna utan PWO?

Ni går där och känner er på topp då ni smällt i er fetaste nya PWOn.

Jag går där och känner mig på topp bara för jag är så himla skön.

Langster
2014-04-08, 15:33
Nu är jag bitter och tråkig, men är det så svårt att lära sig träna utan PWO?

Ni går där och känner er på topp då ni smällt i er fetaste nya PWOn.

Jag går där och känner mig på topp bara för jag är så himla skön.

Det är inga problem att träna utan stimulanter, problemet är att träningen går bättre med stimulanter.

Armed Dingo
2014-04-08, 15:36
Det är inga problem att träna utan stimulanter, problemet är att träningen går bättre med stimulanter.

Inte för mig. Jag varvar alltid ner mellan seten och med en stimulant i kroppen kan jag inte göra det. Det kommer i otakt, jag vilar inte lika länge för jag vill dra igång och så orkar jag mindre.

BigSpawn
2014-04-08, 15:37
jag ser inga problem om man använder det vid vissa pass, tex att man vill få mer fart under benpasset. Men om man måste smocka i sig det inför varenda pass så kanske man ska ta sig en tankeställare

Langster
2014-04-08, 15:40
Inte för mig. Jag varvar alltid ner mellan seten och med en stimulant i kroppen kan jag inte göra det. Det kommer i otakt, jag vilar inte lika länge för jag vill dra igång och så orkar jag mindre.

Det är inte stimulanterna som är dåliga, det är du som är dålig på stimulanter! :d

Armed Dingo
2014-04-08, 15:41
Det är inte stimulanterna som är dåliga, det är du som är dålig på stimulanter! :d
http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/take-your-pills-and-shut-your-face.png

:d:Virro

GulligaGurkan
2014-04-08, 16:27
Testade Orange Cream idag, tog 2 skopor (är ganska tolerant) av koffein. Känns som effekten är väldigt liknande till den av craze, dock mildare eufori men jag hade sådan sjuk energi på gymmet, ville inte sluta träna! Ger den 9 av 10. Smaken var faktiskt väldigt god, betydligt bättre än gamla craze! Står på burken "NOT SOLD IN USA" låter lite skummt.

Hmm.. Ska prova att öka dosen och se hur det går. Har dåligt med referenser då jag aldrig provar Craze, men om den nu var superbra och den här var liknande med två skopor låter det värt :)

Sverker
2014-04-08, 17:41
Driven sports har valt att inte sälja Frenzy i USA.
Förmodligen för att slippa få den indragen.
Det tar nog längre tid i Europa att utreda hurvida AMP citrat är naturligt förekommande eller om det är syntetiskt.

Den lagstiftningen finns inte inom EU. Här ska produkten inte orsaka skada. Det är tillverkaren / importören som ska visa att produkten är säker med de rekommendationer som står på förpackningen.

Armed Dingo
2014-04-08, 18:15
Så skumt det här med psykets status och kroppen. Idag gick jag helt slut efter jobbet, ville bara sova. Går in på gymmet och förbereder mig på att det ska bli ett relativt lugnt pass. Men nej, det går rövbra. Hade ätit marginellt mer kolhydrater igår och det var under deff, men detta är inte första gången. Det känns som att kroppens skick och status är oberoende huvudets. Ibland är det ju tvärtom, råtaggad på pb och nu jävlar men det går ändå bara inte.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Asterix
2014-04-08, 18:19
Den lagstiftningen finns inte inom EU. Här ska produkten inte orsaka skada. Det är tillverkaren / importören som ska visa att produkten är säker med de rekommendationer som står på förpackningen.

Ok,jag trodde att det var samma regler här som i USA om det.

Ska bli spännande att se vilken av de svenska butikerna som är först ut med Frenzy. Många är nog försiktiga med Driven sports med tanke på det dom anklagades för med Craze.

Men nästan alla recensioner jag läst är genomgående positiva, och vi som älskade Craze har äntligen en pwo som kan mäta sig med den.

Driven Sports har gjort det igen :cheers:

koffein_beroende
2014-04-08, 18:54
Jag avundar er som får bra effekt, kanske ska testa en omgång till igen sen :)

sebbanboy14
2014-04-08, 21:10
9oEXw7xE9ic

Alsor
2014-04-08, 23:21
Fick min frenzy idag så då var det dags att prova!
Tog 1 och 1/4 skopa och körde bänkpress som första övningen. Märker av att jag har en jävla massa energi och bra fokus. Slår PB i bänk med 115x2, medan jag förra passet inte ens klarade 1 på 115 (och detta efter 5 veckors deff, har aldrig ökat i bänk så långt in i deffen). Går vidare till incline bänk och slår PB även där, och i princip även i alla andra övningar jag gjorde.

Kan ha varit en del placebo inblandat men jag tror inte det bara var det eftersom jag under dagen inte var speciellt pigg.

Mot slutet av passet (efter 1 h 40 min) börjar jag dock känna konstig trötthet, mycket gäspande; energin i kroppen finns fortf där, men kändes som huvudet på något sätt var trött.
När jag kom hem blev jag dock lite piggare men fick tyvärr den där stressade känslan som jag fick med Craze, dock absolut inte lika påtaglig.

Slutsats för min del: Lär förmodligen använda när jag vill sätta nya PBn, då energin var riktigt bra, men inte annars då jag inte gillade "kraschen" jag fick.

sebbanboy14
2014-04-09, 01:20
Fick min frenzy idag så då var det dags att prova!
Tog 1 och 1/4 skopa och körde bänkpress som första övningen. Märker av att jag har en jävla massa energi och bra fokus. Slår PB i bänk med 115x2, medan jag förra passet inte ens klarade 1 på 115 (och detta efter 5 veckors deff, har aldrig ökat i bänk så långt in i deffen). Går vidare till incline bänk och slår PB även där, och i princip även i alla andra övningar jag gjorde.

Kan ha varit en del placebo inblandat men jag tror inte det bara var det eftersom jag under dagen inte var speciellt pigg.

Mot slutet av passet (efter 1 h 40 min) börjar jag dock känna konstig trötthet, mycket gäspande; energin i kroppen finns fortf där, men kändes som huvudet på något sätt var trött.
När jag kom hem blev jag dock lite piggare men fick tyvärr den där stressade känslan som jag fick med Craze, dock absolut inte lika påtaglig.

Slutsats för min del: Lär förmodligen använda när jag vill sätta nya PBn, då energin var riktigt bra, men inte annars då jag inte gillade "kraschen" jag fick.


Du kännde din inte typ lugn då du va på gymmet. Energi med samlad iaf?

Alsor
2014-04-09, 02:42
Du kännde din inte typ lugn då du va på gymmet. Energi med samlad iaf?

Jo, det var faktiskt den stora skillnaden mot Craze. Det var energi fast med ett lugn och fokus istället. Med Craze hände ofta att man blev mer all over the place.

sebbanboy14
2014-04-09, 03:16
Kände samma då. Craze va mer att man bara matade på, ovh frenzy va mera att man visste att man hade kraften men man behövde inte stressa :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Nisseg
2014-04-09, 07:17
Komiskt hur folk försöker analysera effekten. I mina öron låter det som ännu en medioker och verkanslös pwo.

BigSpawn
2014-04-09, 08:13
Ni som fått dålig respons, har ni skakat burken ordentligt först? står väl på burken att man ska skaka mellan varje gång. Kanske kan ingredienserna separera? ingen aning om det är möjligt

Morty
2014-04-09, 09:39
9oEXw7xE9ic

Bra recension men du borde kanske använt produkterna (lean, frenzy) lite längre för att kunna göra en bättre sammanfattning.

För övrigt var introt stört epic. "Hej *suck* har använt craze i drygt X veckor" Riktiga AA-vibbar :D

cAase
2014-04-09, 12:45
Mitt gym säljer någon PWO som jag hittills inte hittat på nätet. En röd burk och en häst (? såvida jag inte hallucinerat) på som tydligen ska vara riktigt störd. Det ska också innehålla AMP som tydligen är huvudingrediensen som ersatt DMAA. Man kanske skulle köpa en burk och testa när man kör 08.00.

GulligaGurkan
2014-04-09, 12:46
Mitt gym säljer någon PWO som jag hittills inte hittat på nätet. En röd burk och en häst (? såvida jag inte hallucinerat) på som tydligen ska vara riktigt störd. Det ska också innehålla AMP som tydligen är huvudingrediensen som ersatt DMAA. Man kanske skulle köpa en burk och testa när man kör 08.00.

Kör på, låter kul! :)

sebbanboy14
2014-04-09, 13:56
Morty: Håller med dig :) Men de va fan inte lätt framför kameran. Kollade åt all håll, men men suck suck heee heee blev de ju rätt många gånger. Får bli bättre tills nästa gång :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Albin Eriksson
2014-04-18, 00:23
Fler som testat?

Sheogorath
2014-05-03, 14:28
wow, very success. much craze

Feelgood
2014-05-03, 15:40
wow, very success. much craze

Testat?

Sheogorath
2014-05-03, 15:49
Testat?

Nej, jag inväntar en eventuell kaskad av lovord som med Craze: den verkar inte komma, alltså är Frenzy en skitprodukt. :)

cAase
2014-05-03, 16:16
Nej, jag inväntar en eventuell kaskad av lovord som med Craze: den verkar inte komma, alltså är Frenzy en skitprodukt. :)

Ganska väntat tyvärr. Brukar bli så med produkter som lanserar en ny sämre formula. De rider på gamla produkters hype för att sedan dala ut, likt Jack3d.

Sheogorath
2014-05-03, 16:17
Ganska väntat tyvärr. Brukar bli så med produkter som lanserar en ny sämre formula. De rider på gamla produkters hype för att sedan dala ut, likt Jack3d.

Jo, precis. Som jag skrev i startinlägget tänkte jag mig detta som ett sannolikt scenario.

Ben90
2014-05-03, 16:47
Gillar nog Frenzy bättre en Craze faktiskt.

GulligaGurkan
2014-05-03, 18:27
Nej, jag inväntar en eventuell kaskad av lovord som med Craze: den verkar inte komma, alltså är Frenzy en skitprodukt. :)

Har ju inte provat Craze, men Frenzy (enligt doseringsförslaget, och det dubbla) är sämre än enbart typ 300 mg koffein. Och koffeinet är mycket billigare.

sebbanboy14
2014-05-03, 21:55
Har kört Frenzy nu i någon vecka. Och jag tycker effekten är rätt olika:

Craze: Kommer kroppen igång rätt häftigt. Orkar lite extra och jag blir taggad som tusan.

Frenzy: Svårare att blanda ut, och behöver mer vatten. Känner mig stark och lugn på samma gång.


Jag föredrar överlag Frenzy. Men då motivationen har trutit dom senaste dagarna har de blivit Craze. För att tagga till innan gymmet.

Vitamin
2014-05-07, 12:22
Ni som beställt från Predator Nutrition, hur länge fick ni vänta på att få hem frenzy? Jag beställde förra veckan och fick dagen efter ett mail med kollinr.


Your item, posted on 28/04/14 with reference xxx has been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN.

Sen dess har det inte hänt något mer, tänkte så det inte blivit taget av tullen.

Alsor
2014-05-07, 12:27
Inget i produkten är klassat i Sverige så den borde komma fram. Jag fick min utan problem.

Vitamin
2014-05-09, 17:06
Fick hem en burk idag och den testades givetvis.
Körde ben och lite mage på gymmet idag och svårt att säga om jag var något starkare.
Men mot slutet av passet märkte jag något, när jag normalt brukar bli trött och snegla mot klockan ifall det är läge att gå hem. Så gick träningen bara bättre och bättre, blev inte trött på samma sätt och försökte träna så mkt som möjligt innan tiden va slut (hade en tid att passa) Den fick mig att bli riktigt pepp och för första gången på länge har jag träningsvärk i magen.

1,5 Skopa apelsinsmak 30min innan träning.

Sheogorath
2014-05-09, 17:39
Fick hem en burk idag och den testades givetvis.
Körde ben och lite mage på gymmet idag och svårt att säga om jag var något starkare.
Men mot slutet av passet märkte jag något, när jag normalt brukar bli trött och snegla mot klockan ifall det är läge att gå hem. Så gick träningen bara bättre och bättre, blev inte trött på samma sätt och försökte träna så mkt som möjligt innan tiden va slut (hade en tid att passa) Den fick mig att bli riktigt pepp och för första gången på länge har jag träningsvärk i magen.

1,5 Skopa apelsinsmak 30min innan träning.

Testat 600 mg koffein 45 min innan träning?

PureWhey
2014-05-09, 17:45
Älskar folk som ger pwo'n cred åt ett bra pass efter man testat produkten en gång.
Koffein är kung, kör 4-800 mg innan varje pass.

Skickat ifrån böjracket

Vitamin
2014-05-09, 18:27
Testat 600 mg koffein 45 min innan träning?


Yes kört det i flera veckor nu, köpte en burk på apoteket.

Sheogorath
2014-05-09, 18:28
Yes kört det i flera veckor nu, köpte en burk på apoteket.

Då blir det genast mycket mer intressant eftersom du har något att jämföra med som vi vet är effektivt! :thumbup: Fortsätt hålla oss uppdaterade!

Langster
2014-05-09, 18:43
Jag har testat en dos som jag fick av en kompis. Jag tyckte den var god! Men jag kan inte säga något annat positivt. Kände ingenting alls. Vad jag förstått så är AMP en variant av DMAA, och DMAA har aldrig riktigt funkat för mig. Skräp.
Polaren jag fick dosen av var riktigt hypad inför Frenzy och ville verkligen att den skulle funka, men han kände inte heller något av den. Skräp.

Langster
2014-05-09, 18:48
Förresten kör jag själv just nu med PES Enhanced + 400 mg koffeintabletter. Det är nog en av de bästa jag testat någonsin. Inte obehagligt stimmig men den ger en klar mental skärpa och energi.

Sheogorath
2014-05-09, 18:55
Förresten kör jag själv just nu med PES Enhanced + 400 mg koffeintabletter. Det är nog en av de bästa jag testat någonsin. Inte obehagligt stimmig men den ger en klar mental skärpa och energi.

Bättre än Craze? Har du testat PES Alphamine btw?

Gober
2014-05-09, 20:43
Förresten kör jag själv just nu med PES Enhanced + 400 mg koffeintabletter. Det är nog en av de bästa jag testat någonsin. Inte obehagligt stimmig men den ger en klar mental skärpa och energi.

Har också testat den och jag gjorde då som dig och la till ungefär 400mg koffein, fungerade väldigt bra. Skön fokus.

Gober
2014-05-09, 20:45
Bättre än Craze? Har du testat PES Alphamine btw?

Den är inte som Craze, du blir inte påtänd, du vill inte gå fram till random kille och snacka om att odla morötter samtidigt som du dansar lite rave.

Langster
2014-05-09, 21:45
Bättre än Craze? Har du testat PES Alphamine btw?

Som Gober skriver, inte bättre stim än craze, men bra just för ändamålet träning. Jag tyckte inte craze gjorde så mycket för träningen egentligen, jag använde det mest som morgonkaffe, som det är det bara AX SlimXtreme som varit bättre... SX var helt sjuk, jag blev märkbart mer intelligent av den.

Ja jag har testat alphamine, otrevlig känsla, kanske bra för fettförbränning vem vet. Inget jag rekommenderar.

Timme
2014-05-31, 23:37
Förresten kör jag själv just nu med PES Enhanced + 400 mg koffeintabletter. Det är nog en av de bästa jag testat någonsin. Inte obehagligt stimmig men den ger en klar mental skärpa och energi.

Kör du en skopa eller fler?

Gober
2014-06-01, 08:27
Kör du en skopa eller fler?

125mg koffein i Enhanced, 2 skopor + 400mg koffein ger bra och lagom effekt för mig. 650mg koffein är dock i högsta laget om man är känslig.

PureWhey
2014-06-01, 09:57
Hur mycket upplever ni att vikten betyder i koffeinsammanhang? Jag tar 800mg utan att bli något speedad alls.

Skickat ifrån böjracket

Timme
2014-06-01, 11:41
125mg koffein i Enhanced, 2 skopor + 400mg koffein ger bra och lagom effekt för mig. 650mg koffein är dock i högsta laget om man är känslig.

125mg på en eller två skopor enhanced?

Gober
2014-06-01, 13:44
Hur mycket upplever ni att vikten betyder i koffeinsammanhang? Jag tar 800mg utan att bli något speedad alls.

Skickat ifrån böjracket
För prestation brukar man utgå från vikt. Tex 5-6mg per kg/kv. För stim är det olika, jag behöver runt 600mg för att få bra effekt. Min chef väger 25kg mer än mig och blir speedad på 300mg. Apotekskoffein är det dock mer drag i och där behöver jag inte lika mycket, men tyvärr dyrt.

125mg på en eller två skopor enhanced?

125mg koffein per skopa.

Langster
2014-06-01, 22:45
Hur mycket upplever ni att vikten betyder i koffeinsammanhang? Jag tar 800mg utan att bli något speedad alls.

Skickat ifrån böjracket

Jag anser att koffein ökar effekten av andra stimulanter. Endast koffein ger mig inte så mycket, detsamma gäller de flesta andra stimulanter. Men, 1+1=3 när koffein kombineras med annat.

Och min vikt verkar inte göra någon skillnad 600 mg koffein känns likadant oavsett om jag väger 105 eller 85.

Langster
2014-06-01, 22:46
Kör du en skopa eller fler?

2 rågade skopor.

Langster
2014-06-01, 22:50
Apotekskoffein är det dock mer drag i och där behöver jag inte lika mycket

Sist jag testade så var det inte mer drag i Apotekets än FX koffein, men body science verkar vara lite weak-sauce av någon anledning.

PureWhey
2014-06-02, 01:22
Jag anser att koffein ökar effekten av andra stimulanter. Endast koffein ger mig inte så mycket, detsamma gäller de flesta andra stimulanter. Men, 1+1=3 när koffein kombineras med annat.

Och min vikt verkar inte göra någon skillnad 600 mg koffein känns likadant oavsett om jag väger 105 eller 85.

Märker i princip ingenting av den dosen jag tar, lite pigghet kanske.
Har prövat en del PWO's hit och dit, de två jag tycker gett mig något (utav säkert 20 olika) har varit Brutal FX samt Trück.
Kanske får pröva att inhandla en till stimulant att ha till hands dom dagar man behöver en extra skjuts.

Gober
2014-06-02, 09:24
Märker i princip ingenting av den dosen jag tar, lite pigghet kanske.
Har prövat en del PWO's hit och dit, de två jag tycker gett mig något (utav säkert 20 olika) har varit Brutal FX samt Trück.
Kanske får pröva att inhandla en till stimulant att ha till hands dom dagar man behöver en extra skjuts.

Höj inte upp mer imo, 800mg är redan högt. L-tyrosine är en grej du kan testa att lägga till för att boosta effekten av koffein. Men känner du inte av väldigt höga doser koffein så kanske du likagärna kan skita i det och enbart ta en dos koffein för prestation inte stim.

Kischen
2014-06-02, 09:58
Jag anser att koffein ökar effekten av andra stimulanter.


Det är väl vedertaget att det gör så?

jonkii
2014-09-23, 22:53
Jahapp, säljs i Sverige nu. Fler som testat och har någon uppfattning?

Dawiddd
2014-09-24, 13:41
Jahapp, säljs i Sverige nu. Fler som testat och har någon uppfattning?

Sålts i Sverige nu i ett tag, förbrukat snart en hel burk, den gör sin grej :)

Sheogorath
2014-09-24, 15:19
Sålts i Sverige nu i ett tag, förbrukat snart en hel burk, den gör sin grej :)

Rider på vågen från Craze?

novanix
2014-09-26, 09:48
Rider på vågen från Craze?

Hade tyvärr inte chansen att prova Craze.

Kör inte PWO's, enbart koffeintabletter innan träning.

Fick prova denna av en polare. Fokuserad som fan, blev inte trött i musklerna. Ingen "krasch" som man tydligen får.

Tittar i spegeln på gymmet och ser att mina käkar går zick zack i 180 km/h.:hbang:

Så jag beställde en burk från budofitness den 3:e sept. Den skulle inkomma den 4:e sept. Sen kom ett mail om att den var försenad och kommer den 12:e sept. Sen kom ett TILL mail om att den kommer den 23:e sept. Fine, jag har nog den denna vecka tänkte jag. Igår fick jag mail om att de inte kan garantera att jag får den denna vecka. Fredag idag och jag är måttligt sur eftersom jag har skjutit fram ett schema i en månad nu pga förseningen. Fy fan om den inte kommer på måndag. Kommer i alla fall inte köpa mer från Budo.

INNAN detta spårar ur till ett klagomål till BUDO så betyder ju då detta att Frenzy levererar eftersom att alla återförsäljare beställt så mycket av Frenzy så att de knappt hinner leverera "cooked product":Virro

naudiz
2014-09-26, 10:04
Hade tyvärr inte chansen att prova Craze.

Kör inte PWO's, enbart koffeintabletter innan träning.

Fick prova denna av en polare. Fokuserad som fan, blev inte trött i musklerna. Ingen "krasch" som man tydligen får.

Tittar i spegeln på gymmet och ser att mina käkar går zick zack i 180 km/h.:hbang:

Så jag beställde en burk från budofitness den 3:e sept. Den skulle inkomma den 4:e sept. Sen kom ett mail om att den var försenad och kommer den 12:e sept. Sen kom ett TILL mail om att den kommer den 23:e sept. Fine, jag har nog den denna vecka tänkte jag. Igår fick jag mail om att de inte kan garantera att jag får den denna vecka. Fredag idag och jag är måttligt sur eftersom jag har skjutit fram ett schema i en månad nu pga förseningen. Fy fan om den inte kommer på måndag. Kommer i alla fall inte köpa mer från Budo.

INNAN detta spårar ur till ett klagomål till BUDO så betyder ju då detta att Frenzy levererar eftersom att alla återförsäljare beställt så mycket av Frenzy så att de knappt hinner leverera "cooked product":Virro

Är ditt träningsschema beroende av Frenzy?

Dawiddd
2014-09-26, 10:11
Rider på vågen från Craze?

Craze var snäppet värre, fick världens dipp utav craze. Frenzy blir jag grymt fokuserad av, har kört på en skopa enda sen jag köpte den och den skopan fungerar än idag, känns onödigt att ge sig på 1,5 skopa när man får full effekt av en skopa :)

jonkii
2014-09-27, 10:46
Vet man hur mycket koffein det är i en/två portion(er)?

Snubben
2014-09-27, 22:06
Hade tyvärr inte chansen att prova Craze.

Kör inte PWO's, enbart koffeintabletter innan träning.

Fick prova denna av en polare. Fokuserad som fan, blev inte trött i musklerna. Ingen "krasch" som man tydligen får.

Tittar i spegeln på gymmet och ser att mina käkar går zick zack i 180 km/h.:hbang:

Så jag beställde en burk från budofitness den 3:e sept. Den skulle inkomma den 4:e sept. Sen kom ett mail om att den var försenad och kommer den 12:e sept. Sen kom ett TILL mail om att den kommer den 23:e sept. Fine, jag har nog den denna vecka tänkte jag. Igår fick jag mail om att de inte kan garantera att jag får den denna vecka. Fredag idag och jag är måttligt sur eftersom jag har skjutit fram ett schema i en månad nu pga förseningen. Fy fan om den inte kommer på måndag. Kommer i alla fall inte köpa mer från Budo.

INNAN detta spårar ur till ett klagomål till BUDO så betyder ju då detta att Frenzy levererar eftersom att alla återförsäljare beställt så mycket av Frenzy så att de knappt hinner leverera "cooked product":Virro

Du ser inget ... oroväckande med det?

cAase
2014-09-28, 16:09
Det är något med DMAA som alltid fick mig att krascha så förbannat hårt. Jag har extremt hög koffeintolerans och jag brukar amfetamin (recept) och aldrig upplevt något liknande DMAA. Den gjorde vad den skulle energimässigt. Men så fort jag kom hem slutade det med att man satt på sängen eller badrumsgolvet, om man hann så långt, och stirrade in i väggen. Total apati, ville inte duscha, ville inte resa på mig ville bara stirra in i väggen samtidigt som jag slutade bry mig om allt. Det räckte för att burken skulle passas vidare till polaren. Upplevde ingen sådan krasch av craze dock, och då kunde jag ta ett par skopor över maxdosen (f*ck the police). :cool:

Sheogorath
2014-09-28, 17:21
Det är något med DMAA som alltid fick mig att krascha så förbannat hårt. Jag har extremt hög koffeintolerans och jag brukar amfetamin (recept) och aldrig upplevt något liknande DMAA. Den gjorde vad den skulle energimässigt. Men så fort jag kom hem slutade det med att man satt på sängen eller badrumsgolvet, om man hann så långt, och stirrade in i väggen. Total apati, ville inte duscha, ville inte resa på mig ville bara stirra in i väggen samtidigt som jag slutade bry mig om allt. Det räckte för att burken skulle passas vidare till polaren. Upplevde ingen sådan krasch av craze dock, och då kunde jag ta ett par skopor över maxdosen (f*ck the police). :cool:

Jag får detta av Craze. Sitter i 2-3 timmar efter att jag slutat känna av själva effekten. Det är inte bar apati utan också oros och ångestkänslor. Sen från ett andetag till ett annat känns allt bra igen. Folk gjorde sig lustiga över detta (och den i all väsentlighet narkotiska verkan) när Craze var nytt men det är ju många som rapporterat liknande nu.

niklasericson
2014-09-28, 21:13
Rider på vågen från Craze?

Är inte i närheten av Craze potential,men den kanske säljer pga att Craze var så poppis,köpte själv en burk=)
Jag var inte ett dugg imponerad,mycket dålig effekt,trots det kommer det en krasch efter en stund.

Focus XT från SNS is the sh*t.

benya
2014-09-30, 15:42
Är inte i närheten av Craze potential,men den kanske säljer pga att Craze var så poppis,köpte själv en burk=)
Jag var inte ett dugg imponerad,mycket dålig effekt,trots det kommer det en krasch efter en stund.

Focus XT från SNS is the sh*t.

Första passet med Frenzy kommer strax. Kör det ihop med lite citrulin malate.
Spännande =)

Hackenschmidt
2014-10-05, 18:54
Jag får detta av Craze. Sitter i 2-3 timmar efter att jag slutat känna av själva effekten. Det är inte bar apati utan också oros och ångestkänslor. Sen från ett andetag till ett annat känns allt bra igen. Folk gjorde sig lustiga över detta (och den i all väsentlighet narkotiska verkan) när Craze var nytt men det är ju många som rapporterat liknande nu.

Fick det av jack3d och inte ens den tidiga jack3d som var full av skumma grejer, utan en senare som jag tror fortfarande säljs. Under promenaden hem från gymmet kändes livet meningslöst kombinerat med ett ganska starkt ångestpåslag utan någon förklarande annan stimuli. Det hände varje gång fram till att jag slängde burken. Otäckt som fan, jag kommer aldrig mer röra en PWO.

jonkii
2014-10-20, 16:36
Idag testade jag Frenzy för första gången, tog en rågad skopa och ökade från 7 till 10 reps i bänken på en viss vikt. Det är alltså en grym PWO! Det beror inte alls på att jag ökat varje pass på senaste (försökt köra lite mer seriöst nu), börjat ta kreatin eller lyssnade på fet musik!

Nejmen, det var faktiskt den godaste PWO jag smakat. Fruit punch. Upplevde effekten ungefär som koffein fast kanske lite behagligare känsla än när jag tar en för mig stor dos koffein. Inget extremt men en bra känsla och bra driv hela passet som höll på ganska länge.

levman
2014-10-21, 02:58
Idag testade jag Frenzy för första gången, tog en rågad skopa och ökade från 7 till 10 reps i bänken på en viss vikt. Det är alltså en grym PWO! Det beror inte alls på att jag ökat varje pass på senaste (försökt köra lite mer seriöst nu), börjat ta kreatin eller lyssnade på fet musik!

Nejmen, det var faktiskt den godaste PWO jag smakat. Fruit punch. Upplevde effekten ungefär som koffein fast kanske lite behagligare känsla än när jag tar en för mig stor dos koffein. Inget extremt men en bra känsla och bra driv hela passet som höll på ganska länge.

Placebo. Frenzy ar vardelos.

jonkii
2014-10-21, 10:53
Placebo. Frenzy ar vardelos.

Hm, den innehåller ju en del koffein och jag säger ju att jag upplevde det ungefär som det. Har koffein blivit verkningslöst nu? *popcorn* Att den smaka bra var kanske placebo. Notera att jag inte lyfter den till skyarna utan det var ett bra pass, precis som det kan bli med bara koffein, eller utan t.o.m...

(Den innehåller ju även citrullin och ffa. Carnitine som har en del evidens bakom sina önskvärda effekter vid träning. Har däremot ingen koll på den andra stimulanten. Detta säger jag bara för att ifrågasätta ditt påstående "värdelös")