handdator

Visa fullständig version : Ett frågetecken kring min deff


rohanzyli
2014-03-28, 23:41
Är nu så att jag jag har lite problem som skulle var schyst att någon tar itu med:)

Allmänn info:
Ålder: 18
Vikt: 90kg
Längd: 186cm
Träning: Gym 5 ggr veckan, rörlig på dagarna.
Fettprocent: 16%

Har upptäckt att jag behöver 3000 kcal för att bibehålla min vikt men när jag har "bulkat" som jag trott att jag har gjort så har jag legat på max 2300 kcal, nu vill jag deffa men då kom det här problemet. 2500 kcal säger kaloribehovs mättaren för att minska i vikt och jag har kört 2300 kcal i några månader nu utan att gå ner i vikt.
Ska jag plötsligt sänka ner till 2000 kcal eller lägga mig på 2500 kcal? vilket är mer än vad jag kört under min så kallade "bulk". Alltså betyder det att deffen blir som en bulk för mig om jag skulle käka 2500 kcal som mätaren säger?

deffen säger 2500 kcal men jag har legat på 2300 kcal under "bulken"... är jag på tok på för lågt underskott?

Mackzzor
2014-03-28, 23:47
Ta inte kalkylatorer på internet så seriöst, och gå efter vad vågen och spegeln visar istället.
Om du har legat på ett intag av 2300 kcal om dagen utan att gå ner i vikt så har du uppenbarligen ett lägre energibehov och behöver då sänka ditt dagliga energiintag ytterligare.

Satsa på att gå ner ca ett halvt kilo i veckan.

Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk

mattisjamtback
2014-03-28, 23:59
Är nu så att jag jag har lite problem som skulle var schyst att någon tar itu med:)

Allmänn info:
Ålder: 18
Vikt: 90kg
Längd: 186cm
Träning: Gym 5 ggr veckan, rörlig på dagarna.
Fettprocent: 16%

Har upptäckt att jag behöver 3000 kcal för att bibehålla min vikt men när jag har "bulkat" som jag trott att jag har gjort så har jag legat på max 2300 kcal, nu vill jag deffa men då kom det här problemet. 2500 kcal säger kaloribehovs mättaren för att minska i vikt och jag har kört 2300 kcal i några månader nu utan att gå ner i vikt.
Ska jag plötsligt sänka ner till 2000 kcal eller lägga mig på 2500 kcal? vilket är mer än vad jag kört under min så kallade "bulk". Alltså betyder det att deffen blir som en bulk för mig om jag skulle käka 2500 kcal som mätaren säger?

deffen säger 2500 kcal men jag har legat på 2300 kcal under "bulken"... är jag på tok på för lågt underskott?

Förstår inte riktigt frågan, om du har legat på 2300 kcal under bulk och gått upp i vikt kommer du ju inte gå ner om du äter ännu mer..

Beemel
2014-03-31, 07:36
Är nu så att jag jag har lite problem som skulle var schyst att någon tar itu med:)

Allmänn info:
Ålder: 18
Vikt: 90kg
Längd: 186cm
Träning: Gym 5 ggr veckan, rörlig på dagarna.
Fettprocent: 16%

Har upptäckt att jag behöver 3000 kcal för att bibehålla min vikt men när jag har "bulkat" som jag trott att jag har gjort så har jag legat på max 2300 kcal, nu vill jag deffa men då kom det här problemet. 2500 kcal säger kaloribehovs mättaren för att minska i vikt och jag har kört 2300 kcal i några månader nu utan att gå ner i vikt.
Ska jag plötsligt sänka ner till 2000 kcal eller lägga mig på 2500 kcal? vilket är mer än vad jag kört under min så kallade "bulk". Alltså betyder det att deffen blir som en bulk för mig om jag skulle käka 2500 kcal som mätaren säger?

deffen säger 2500 kcal men jag har legat på 2300 kcal under "bulken"... är jag på tok på för lågt underskott?

Hur har du "upptäckt" detta?
Vem är det som ger dig dessa siffror?
Vad är det för mätare du pratar om?
Du skriver att du "tror" att du bulkar, Vet du inte?!? Har du gått upp i vikt eller inte?

Gör det enkelt. Ät samma mängd kalorier per dag i ungefär två veckor. kolla hur vikten utvecklar sig, dra slutsatser.

Lycka till.